81% українців стикався з кібершахраями: дослідження
19 Лип 2024, 11:00

81% українців стикався з кібершахраями: дослідження

Команда Rakuten Viber провела опитування, щоб дізнатись, чи стикалися українці з шахраями в інтернеті та чи вважають, що їхня кількість збільшилась за рік. Тотожне дослідження Rakuten Viber проводив і в липні 2023 року. У 2024, в опитуванні в офіційному каналі Rakuten Viber Україна взяли участь понад 35 тисяч респондентів.

Результати опитування показали, що 81% користувачів стикався з інтернет-шахрайством: 45% з них реагували на атаки зловмисників, а 36% — ігнорували подібні інциденти. Водночас 19% ніколи не зустрічалися з подібним. За рік ці показники залишились незмінними.

На питання «Чи ставали ви жертвою шахраїв в інтернеті за останній рік?» відповіді розподілилися наступним чином:

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь
  • Так, отримував/-ла сумнівні дзвінки / повідомлення — 45% (43% у 2023);
  • Були випадки підозрілих звернень, але я не реагую — 36% (38% у 2023);
  • Ніколи не було подібного — 19% (19% у 2023).

Rakuten Viber також дізнався думку українців щодо кількості інтернет-шахраїв за рік — чи зросла вона, чи навпаки зменшилась. 82% респондентів впевнені, що зловмисників стало суттєво більше. 7% опитаних вважають, що кількість залишилась на тому ж рівні. Тільки 1% українців відповів, що кібершахраїв стало менше. Решта 10% користувачів не цікавляться цим питанням. Як і в попередньому запитанні, відсотковий розподіл подібний до результатів 2023 року.

Відповіді на питання «Як вважаєте, кількість інтернет-шахраїв збільшилась за рік?» розподілилися таким чином:

  • Так, суттєво зросла — 82% (85% у 2023);
  • Залишилась на тому ж рівні — 7% (6% у 2023);
  • Думаю, що кількість зменшилась — 1% (2% у 2023);
  • Мені байдуже на це — 10% (7% у 2023).

Примітка: методика дослідження — анонімне онлайн-опитування, n>35 000. Ключова вікова група — 34-45 років, понад 50% респондентів віком до 45.

Розкажіть друзям про новину