Для більшості опитаних власників бізнесу і топменеджерів компаній в Україні після 24 лютого 2022 року джерелом новинної інформації є Telegram. Тоді як до повномасштабної війни на першому місці серед каналів отримання новин для них був Facebook. Про це свідчать результати опитування, проведеного українською PR-агенцією PointeR Agency.
Cуттєво збільшилася кількість споживачів новин із Twitter: з 3,1% до 35,3%.
За даними агенції, на сьогодні власники та топменеджери віддають перевагу тим каналам комунікації, завдяки яким інформацію можна отримати максимально оперативно: Telegram, Facebook і Twitter. При цьому якщо в січні-лютому 2022 року новини у Telegram-каналах читало 59,45% опитаних, то в листопаді-грудні 2022 їх кількість зросла до 79,4%. Дещо зменшився відсоток у Facebook, з якого раніше отримували інформацію 78,1% бізнесменів, а тепер 73,5%. Також суттєво збільшилася кількість споживачів новин із Twitter: з 3,1% до 35,3%. При цьому простежується тенденція зменшення споживання інформації безпосередньо з новинних сайтів — 55,9% проти 75%. А телебачення та радіо отримало всього по 5,9% голосів проти 9,4% та 6,3% відповідно на початку року.
Цікаво, що серед опитаних наприкінці 2022 року топменеджерів та власників бізнесу взагалі не було таких, хто зовсім не звертає уваги на інформаційний фон. Хоча до повномасштабного вторгнення держави-терориста 3% опитаних не цікавилися новинами.
За результатами опитування, після повномасштабного вторгнення росії перше місце серед ЗМІ, яким найбільше довіряють бізнесмени, посіло видання NV (нині New Voice, раніше «Новое время») з результатом 52,9%, на другому місці опинилась ЛІГА (44,1%), третю позицію посіли Forbes та Українська правда (35,3%). Далі йде BBC Ukraine (29,4%), а п’яте місце розділили LB.ua та Економічна правда (20,6%). Тоді як у січні-лютому 2022 року результати опитування дещо відрізнялися: сайт NV був на першому місці з результатом 59,4%, на другому — ЛІГА з 56,3%, а третю позицію займала Українська правда, якій до великої війни довіряло 50% опитаних. За нею — BBC Ukraine (34,4%), а далі — Forbes (28,1%).
Зазначимо, що за рік з 50% до 79,4% зросла кількість топменеджерів, які приділяють увагу іноземним ЗМІ. Найпопулярнішими серед них є BBC, CNN, The Economist.
Також з початком великої війни все більше бізнесменів підписалось на профільні спільноти у соцмережах. Якщо у січні 2022 року їх кількість сягала 40,6%, то у грудні — вже 73,5%.
PR-агенція PointeR Agency проводить опитування щодо джерел споживання новинної інформації серед топменеджменту та власників українського бізнесу уже третій рік поспіль.