69% покупців обирають українські бренди: зміни споживчої поведінки українців під час війни
22 Гру 2022, 13:34

69% покупців обирають українські бренди: зміни споживчої поведінки українців під час війни

10 місяців життя у стані війни серйозно вплинули на формування нових споживчих патернів серед українців. Дослідницька компанія Gradus Research дослідила, чи вони й надалі залишаються вірними улюбленим брендам, що для них зараз є ключовим фактором у виборі товарів, та чи планують вони свої покупки заздалегідь. Аналіз результатів дослідження дозволив виокремити декілька важливих трендів у зміні споживчої поведінки людей, із якими українці заходять у 2023 рік.

Раціоналізація попиту продовжується

Обставини, в яких опинилися українці, спричинені війною, штовхають їх до ще більшої раціональності у споживання. Брак роботи (37% населення залишаються непрацевлаштованими) та зниження рівня доходів, про яке заявляє 78% громадян, змушують їх купувати дешевші бренди (64% опитаних). При цьому майже п’ята частина населення (18%) може собі дозволити купувати більш дорогі бренди.

Більше споживачів планують покупки заздалегідь (76%), і лише 15% громадян приймають рішення про купівлю товару безпосререднього у точці продажу, тобто купляють його спонтанно.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь
Love marks і надалі працюють: сила брендів має значення

54% опитаних споживачів при здійсненні покупки звертають особливу увагу на бренд. Інша третина населення (33%) стверджує, що після початку повномасштабної війни росії проти України бренд товару не має для них жодного значення.

55% тих, хто продовжує купувати знайомі бренди — роблять це через позитивний досвід від покупки товарів саме цих брендів.

Перевагу віддають покупкам в супермаркетах і магазинах, тобто місцям продажу брендованої продукції, а не ринкам — 74% опитаних проти 16%. При цьому половина українців (48%) схильна робити покупки у своїх улюблених точках продажу, а інші 41% обирають для здійснення покупок зручні варіанти дорогою, не прив’язуючись до звичного місця.

Попит на українські бренди стабільно зростає

Підтримка українських виробників є важливим фактором вибору для більшості українців ще з початку повномасштабної війни росії проти України. Наразі 69% опитаних українців заявляють, що свідомо обирають продукцію українських брендів.

А 56% тих, хто почав купувати нові бренди під час війни, роблять це, щоб підтримати українських виробників.

Аналізуючи ключові зміни у поведінці українських споживачів, чітко проглядається свідомий намір громадян підтримати країну та економіку, обравши товари локальних брендів. І навіть необхідність заощаджувати не зупиняє їх перед купівлею улюблених товарів у звичних місцях продажу, ще раз доводячи, що бренд зараз важливий як ніколи – навіть важливіший, ніж  був до війни. Люди планують покупки, тому важливо попадати в їх план/список і не розраховувати на спонтанне рішення біля полиці.
Євгенія Близнюк
соціологиня, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research

Розкажіть друзям про новину