5 викликів для маркетингових команд при інтеграції в європейські ринки
16 Чер 2022, 13:53

5 викликів для маркетингових команд при інтеграції в європейські ринки

Один із потенційних роботодавців повідомив, що на вакансію «інтернет-маркетолог» їм прийшло 200 резюме. Віддалена робота, офіс в двох містах та оплата менша від попередньої зарплати на 50%.

Відновлення економіки стало потребою для виживання країни, а перерозподіл кадрів з виїздом за кордон частини експертів призвів до того, що є надлишок лінійних спеціалістів та дефіцит більш кваліфікованих професійних керівників напрямів. Власники бізнесів зрозуміли просту річ — треба працювати та якомога швидше йти на закордонні ринки. 

Це дало поштовх до розвитку для практично всіх сфер маркетингу в напрямку Європи та зріст попиту на спеціалістів з роботи на маркетплейсах на кшталт Amazon, Etsy, Ebay та ін. Я також уже тестував продажі в сфері дизайну інтер’єрів та готую проєкт з виведення на ринок Європи мануфактури керамічних виробів.

Які виклики в процесі роботи отримав з командою?

  • Перший виклик — мовний

В Європі 27 країн-члени ЄС та 21 країна — не члени ЄС, у трьох з них англійська — державна мова, але 50%+ населення практично усіх європейських країн, крім власної мови, знають англійську на рівні upper intermediate. Проте все одно більшість комунікацій та каналів збуту потрібно робити мультимовними. Тобто передбачати адаптацію не тільки під англійську мову, а й під німецьку, французьку та іспанську.

  • Другий виклик — кваліфіковані кадри 

Як уже зазначав вище, лінійних співробітників досить багато, але спеціалізовані зайняті на тиждень вперед та пропонують переглянути свій курс замість персональної консультації. Тому в команді взяв за правило підтягувати кваліфікацію своїх та будувати команду.

  • Третій виклик — доступність аналітики

В цілому у відкритих джерелах можна знайти об’єм ринку, тенденції та навіть кількох великих гравців. Але для детальнішого вивчення потрібно купувати розгорнуті дані, а це коштує 1950 євро плюс робота аналітика. Тому ми вирішили використовувати інструменти Google для звірки трендів та тенденцій через ключові слова.

  • Четвертий виклик — культурний

Менталітет британців, німців, французів чи італійців зовсім різний, хоч є і спільні риси. У цьому випадку ми досліджуємо стиль життя через опис, активні соціальні теми та співставляємо з висновками та даними інструментів Google. 

Наприклад, було цікаво дізнатися, що користуватися послугами ландшафтного дизайнера більше люблять німці, британці, шведи та фіни. Вони також полюбляють садово-паркову кераміку, а от іспанці, португальці та французи (останні особливо зі стилем прованс) користуються горщиками для вазонів та вазами.

  • П’ятий виклик — бюджети та час

Потрібно зрозуміти, що вихід на новий ринок має свій певний поріг входу. Тут ми можемо класифікувати кілька варіантів виходу на ринок, що пов’язані з певними витратами.

Майстри та невеликі компанії першочергово мають доступ до ринків через маркетплейси. У кожного з них є свої власні правила та умови. Вартість виходу буде рахуватися через витрати на підготовку якісного контенту, реєстрацію та заведення товарів на сайти, умови сплати податків, умови доставки та місцязнаходження товару, вартості реєстрації бренду та реклами на відповідному сайті. Попередні розрахунки при товарній групі в 1000 позицій — $10000 за один маркетплейс. При умові, що потрібно заповнювати товари та фотографувати.

Виробництва, мануфактури (середні компанії). Цей шлях у чомусь простіший з точки зору організації, так як ресурси компанії та наявні виробничі потужності дозволяють видавати певний об’єм продукції. Але цей варіант більш витратний по часу та більш ризиковий у прийнятті рішень. Для початку роботи необхідно адаптувати канали комунікації та продажів під обрану країну, де ви почнете перші продажі. Вартість адаптації каталогів, презентацій, сайту та соцмереж — біля $5000. Додатково потрібна IP-телефонія та менеджер з розвитку зі знанням англійської мови для ведення перемовин. У періоді часу побудова інфраструктури для старту в Європі займає до 6 місяців.

Отже, шлях в Європу з відновленням економіки в Україні має мати під собою запас терпіння, коштів та необхідних кваліфікованих кадрів, що дасть можливість у довгостроковій, за поточними мірками часу, перспективі почати нарощувати продажі в Європі.

Кавер: MMR

Розкажіть друзям про новину