Війна вплинула на всі сфери, проте бізнес в Україні працює. Компаніям, які будують роботу з іноземними клієнтами, зараз особливо важливо приділити увагу кризовим комунікаціям. Розглянемо, про що та як говорити з партнерами під час війни.
Використовуйте перевірену інформацію
ЗМІ писали про можливість нападу Росії на Україну ще наприкінці 2021 року. Відтоді ці питання турбували іноземних клієнтів багатьох українських компаній. Негативний інформаційний фон може позначитися навіть на стійких людях. Тому вам важливо демонструвати: ситуація у вашому бізнесі під контролем. Також треба повідомляти клієнтам перевірені новини, наприклад, з держресурсів. Аналізуйте їх та пояснюйте, як поточна ситуація в країні впливає на команду та бізнес клієнта. А ще краще — пропонуйте варіанти подолання можливих труднощів.
Показуйте, як підтримуєте команду
Зараз усі зарубіжні клієнти як ніколи переймаються результатами роботи з українськими командами. Однак через повагу до ваших почуттів у такий важкий час свої хвилювання вони можуть прямо не виказувати. Натомість ви будете отримувати багато питань щодо безпеки команди, допомоги від компанії та чим сам клієнт може бути корисний вам. У такому випадку поділіться звітами про надану вашим фахівцям матеріальну, координаційну та психологічну підтримку, статистику по евакуації та розміщення людей тощо. Так ви підтвердите: ваші спеціалісти у безпеці і незабаром повернуться до справ. Отже, клієнту не варто перейматися про цілісність команди та його бізнесу.
Розповідайте історії про життя і релокацію фахівців
Хтось переїхав подалі від бойових дій, а хтось залишився у відносній безпеці вдома. Наприклад, когось стримують сімейні обставини, а деякі співробітники приєдналися до ЗСУ чи тероборони. Таку позицію варто поважати і передавати клієнтам через реальні історії. Покажіть, що люди, які вирішили не виїжджати подалі, весь час на зв’язку з вами. У них є вся необхідна фінансова, медична і координаційна підтримка. В разі чого ви готові допомогти їм з евакуацією у більш безпечне місце. Постійно розповідайте про переміщення команди. Це додає клієнту впевненості, що ситуація під контролем.
Показуйте успіхи в роботі
Продемонструйте клієнту, що ви відновлюєтесь і прагнете у нових умовах вивести його проєкт на новий, ще більш якісний рівень. Найкраще це бажання підтвердять цифри. Наприклад, ми в NIX щодня даємо клієнту статистику активних людей на проєкті. І він, як і кожен член команди, на власні очі бачить тренд, як наші фахівці знову заглиблюються у свої задачі. Також треба виокремлювати успіхи команди — як клієнту, так і спеціалістам. Адже це добре відіб’ється на мотивації людей і розвитку бізнесу загалом.
Не забувайте про плани на майбутнє
Навіть під час великих змін і нестабільної ситуації ви можете показати клієнту, що вірите у світле майбутнє України та вашого проєкту зокрема. Показуйте це через вирішення поточних завдань і діліться результатами. Наприклад, ми на проєкті закінчили розпочате ще до війни розширення команди і з новими силами і новими, кваліфікованими спеціалістами продовжуємо йти до перемоги.
У скрутні часи особливо важливо бути на своєму місці та робити свою справу якнайкраще. Хтось обороняє країну від окупантів, хтось волонтерить у тилу, а дехто продовжує працювати і підтримувати економіку. Тож спільними зусиллями ми відбудуємо Україну.