34% українців не мають наміру святкувати різдвяні свята
16 Гру 2022, 14:54

34% українців не мають наміру святкувати різдвяні свята

Як закінчують поточний рік українські родини та які їхні плани напередодні різдвяних свят

Дослідження передріздвяних споживчих настроїв українців провела українська комунікаційна агенція Postmen. Агенція опитала 1166 громадян України, 45% чоловіків і 55% жінок в усіх регіонах, у всіх вікових групах, всіх типах населених пунктів і з різними рівнями доходів домогосподарств. Опитування проводилося методом Google-анкети, яка розповсюджувалась через Facebook та Instagram з 24 листопада по 12 грудня. 

Характерно, що багато респондентів критикували саме рішення досліджувати передноворічні настрої, що показує, наскільки чутливою і неоднозначною є сама ідея святкування для багатьох українців під час війни в країні. 

Ті, хто планує не лише святкувати, але й робити передноворічні подарунки, готові витратити на них в середньому 2190 грн.

Головний висновок дослідження — 34% українців стверджують, що не планують відзначати новорічні свята, а ті, хто планує не лише святкувати, але й робити передноворічні подарунки, готові витратити на них в середньому 2190 грн (~$60 USD) за курсом НБУ. У листопаді 2022 року ця цифра була ~$78 USD. 

Менше витрачати на свята планує абсолютна більшість респондентів. Майже половина не планує витрачати більше 1000 грн або ~$25 USD і це зрозуміло, бо більше половини домогосподарств респондентів (55%) мають доходи нижче $500 USD на місяць або менше 20 тисяч грн. 

Серед подарунків третє місце — за донатами!

Традиційно українці купують подарунки в останній момент — 70% в грудні. Основним подарунком будуть солодощі та дрібні сувеніри. Серед подарунків третє місце — за донатами! Порівнюючи з опитуванням 2020 року, на 4% зросла частка тих, хто взагалі не робить передноворічних подарунків. 

Головними факторами вибору товару чи послуги залишаються ціна та якість. Важливі зміни відбулися у сприйнятті значимих дій брендів, які схиляють вибір споживачів на свою користь — так одними з головних цінностей, що впливають на вибір продукту, є підтримка армії, волонтерів, вихід з російського ринку та проукраїнська позиція. 

Через війну стан економіки сильно погіршився, що не могло не вплинути на заощадження сімей. Саме тому для більшості споживачів ціна стає ключовим фактором. Адже майже у половини українців — 48%, заощадження зменшились, а у третина — 28% — взагалі їх нема.

Цікавим є показник того, що чим старші респонденти, тим вищим є показник відсутності заощаджень. 40% респондентів у пенсійному віці не мають заощаджень, і їм важко прогнозувати, на скільки взагалі вистачить їх фінансів.

Попри всі негаразди, зниження доходів та заощаджень, 66% українців планують відмічати свята. Серед них абсолютна більшість, 94% респондентів, планує святкувати вдома з близькими родичами. 

Серед тих, хто планує святкувати не вдома — основним місцем є місто чи робоче місце. Пов’язано це в тому числі з тим, що українці почали більше працювати під час війни й менше відпочивати. Виокремити можна такі посади, як керівники та заступники підприємств — вони стали працювати вдвічі більше, 53%. У підприємців цей показник виріс на 6%, а у правоохоронних органів та військових — на 78%.

Знаходячись під постійним тиском новин з фронту та відключень електроенергії, більшість респондентів у принципі не говорить про відпочинок. Більше половини, 55%, відпочивають менше, ніж минулого року. 

Головне, про що ми дізнались, — українці навіть цього року, попри особисті та загальні складнощі, вірять у ЗСУ, донатять та готові зустріти новий рік із надією на перемогу. Адже вона також здобувається нашою силою єдності: умінням бачити світле навіть у найтемніші часи і здатністю бути поруч та підтримувати одне одного. 

Повне дослідження дивіться тут.

Розкажіть друзям про новину