Співпраця з інфлюенсерами вже кілька років користується попитом на українському рекламному ринку і перетворилася на важливий маркетинговий інструмент, що спонукає бренди щороку збільшувати частку бюджету на цей напрямок.
Так, загальний обсяг ринку influencer marketing в Україні за 2023 рік склав 408 млн грн, а зростання обсягу ринку склало понад 106% відносно 2022 року (за даними IAB Ukraine).
Отже, бачимо, що обʼєм ринку ІМ в 2023 році наздоганяє показники довоєнного 2021 року, трансформуючись і слідуючи глобальним трендам. З 2023 року почалося зростання у сегменті креаторів, а бренди вчаться використовувати інструмент ІМ у створенні цікавого контенту для аудиторій, відходячи від стандартних продуктових кампаній.
Зараз ринок influencer marketing продовжує демонструвати позитивну динаміку зростання, проте воно більш стримане у порівнянні з 2023 роком, і загалом до кінця 2024 року очікується на рівні 25-30%.
Тож розглянемо особливості таких платформ, як Instagram, YouTube, а також те, як брендам ефективно працювати з інфлюенсерами на цих платформах.
Instagram залишається однією з найпопулярніших платформ для influencer marketing в Україні. Потенційне рекламне охоплення Instagram у країні складає 12,4 млн користувачів, що становить 33,1% від загальної кількості населення та 41,8% від кількості інтернет-користувачів.
Брендам краще зосередитися на автентичності та залученості. Використовуйте інфлюенсерів, які відповідають вашому бренду та мають органічну аудиторію. Найпопулярніші формати: серія Stories (близько 2-3), Reels (тривалість до 3 хвилин), допоможуть підвищити залученість. Instagram люблять за візуал, бренди разом з інфлюенсерами на цій платформі часто працюють на свій імідж, роблять естетичний контент та представляють новинки чи як продукт може інтегруватися в лайфстайл людини.
YouTube
Україномовний YouTube продовжує активно розвиватися та масштабуватися. YouTube має найбільше потенційне охоплення серед платформ — 24,3 млн користувачів, що становить 64,9% від загальної кількості населення та 82% від кількості інтернет-користувачів.
YouTube-канали українських інфлюенсерів набувають значної популярності, активно витісняючи іноземні. У топ-5 за кількістю переглядів у 2023 році увійшли такі інфлюенсери: Олексій Дурнєв (89 млн), Леви на Джипі (71,2 млн), Маша Єфросиніна (47,6 млн), RAMINA (39,4 млн), Ветерани космічних військ (37,3 млн).
YouTube можна розглядати брендам щодо співпраці з інфлюенсерами з двох сторін:
- Інтеграція бренду в контент інфлюенсера чи спонсорування. Що особливо релевантно, якщо бренд буде виглядати доцільно та автентично в шоу (які зараз особливо популярні в Україні та набирають найбільшу кількість переглядів) чи профільного відео інфлюенсера.
- Якщо у бренда є свій канал на YouTube, він може залучати інфлюенсерів для створення відео, бо впізнаване обличчя привертає більше уваги і безпосередньо збільшує охоплення відео.
Тож інвестуйте у створення якісного відеоконтенту. Серед найпопулярніших форматів: короткий відеоформат (Shorts) тривалістю до 1 хвилини, інтеграція у повноформатне відео (тривалість інтеграції не більше 1 хвилини).
TikTok
Обмеження зі сторони TikTok не призвели до зменшення популярності даного каналу, а навпаки, платформа демонструє значне зростання з потенційним охопленням 16,47 млн користувачів, що є 44% від загальної кількості населення та 55,5% від кількості інтернет-користувачів.
У TikTok брендам варто робити ставку на креативність та вірусність контенту. Співпрацюйте з інфлюенсерами, які мають навички створення коротких, яскравих та розважальних відео. Найпопулярніші формати: відео-формат тривалістю до 3 хвилин. TikTok вже частіше замінює Google, особливо це актуально для б’юті-брендів. Люди перед прийняттям рішення щодо покупки йдуть у TikTok подивитись огляди на продукти або отримати свою дозу позитиву від того, як може фаново бути обіграний бренд у житті, що є емоційною складовою, яка теж впливає на лояльність до бренду та рішення про покупку.
Трендові напрямки контенту
Соціальна відповідальність
Особливий тренд українського ринку influencer marketing — це соціальна відповідальність і волонтерська ініціатива наших інфлюенсерів, яка вражає весь світ.
Тож популярними у контенті блогерів стають соціальні та благодійні колаборації, патріотичні інтеграції, що направлені на популяризацію української культури та ідентичності, а також вдала ситуативна комунікація.
@dantesvolodymyr Частина 1 Badstreet boys і Віктор Андрійович Ющенко БАНКА У ШАПЦІ ПРОФІЛЮ
♬ оригінальний звук – Dantes
UGC та живий контент
User-Generated Content (UGC) та живий контент стають все більш важливими елементами контент-стратегії. Люди довіряють реальності та справжнім відгукам інших користувачів, що робить UGC надзвичайно ефективним інструментом для побудови довіри до бренду.
@sviiiiy Інст: sviiiiy
♬ оригінальний звук – sviy
@sviiiiy Інст: sviiiiy
♬ оригінальний звук – sviy
@cosmo.gray Зберігай,щоб ніколи не купляти😁 #евачек #evaua ♬ Bossa Nova Easy Listening(1302379) – yousuke
@lenaademchikk Відправ тому, з ким підеш у luxury бутік EVA #evabeauty #косметикаукраїна #магазинeva ♬ Nice and Easy – Louis Adrien
Трушні меми та жарти
Меми та жарти можуть значно підвищити впізнаваність бренду та створити позитивне враження у аудиторії. Навіть серйозні бренди можуть додати трішки гумору до свого контенту, що допоможе їм стати ближчими до своєї аудиторії та навіть стати lovemark.
@starosvitskiy Коли викупив не все купе 😂
♬ Tina Karol Yoga – Tina Karol
@silpo.ukraine ♬ оригінальний звук – silpo.ukraine
@atb_market А вона так і манить, щось купити 🤭
♬ оригінальний звук – dimaalog
Рекламна кампанія з інфлюенсерами. Що ж варто врахувати брендам?
При плануванні рекламної кампанії з інфлюенсерами, брендам варто звернути увагу на кілька ключових аспектів, щоб забезпечити максимальну ефективність та досягти бажаних результатів. Отже, основні критерії, які допоможуть правильно підібрати інфлюенсерів та організувати успішну співпрацю:
- Цільова аудиторія. Підбирайте інфлюенсерів відповідно до встановленої цільової аудиторії вашого бренду. Аналізуйте статистику акаунтів за допомогою інструментів, таких як TrendHero.
- Релевантність. Переконайтеся, що контент і стиль життя блогера відповідають цінностям вашого бренду та концепції проєкту.
- Вибір платформ. Відповідно до цілей кампанії, підбирайте найбільш ефективні платформи для розміщення контенту.
- Коефіцієнт залученості (ER). Аналізуйте залученість аудиторії блогера, щоб оцінити, наскільки активними є його підписники.
- Ретроспектива. Оцінюйте попередній досвід інтеграцій блогера, звертаючи увагу на якість, нативність та реакцію аудиторії.
- Репутація. Перевіряйте, чи не був блогер залучений у скандали, конфлікти або чорні списки.
- Результативність. Після завершення кампанії оцінюйте, наскільки блогер виконав очікувані показники ефективності.
- Амбасадорство. У разі успішної співпраці розглядайте можливість довгострокових відносин з блогером та його залучення у майбутніх кампаніях бренду.