Українські бізнеси та бренди повертаються до великих комунікаційних та маркетингових стратегій, засвоївши багато тактичних та кризових уроків за останні два роки. Своїм досвідом ділиться Валерія Толочина, СМО MEGOGO, під чиїм керівництвом один із найбільших сервісів розважального контенту в Україні адаптує свої комунікації до складних умов повномасштабної війни.
Ось 5 ключових ідей з першого епізоду подкасту «Не під запис», які варто взяти на озброєння.
1. Про значення персонального бренду для бізнесу
Сильний та яскравий персональний бренд власника або ключових осіб компанії може стати великою перевагою для бізнесу, сприяти його зростанню та розвитку. Крім того, це важливий інструмент комунікації, часто — антикризовий. Але не всі власники бізнесу, особливо в Україні, готові йти в публічність — це потребує відкритості, готовності до критики та постійного самовдосконалення. Важливо розуміти, що персональний бренд — не тільки про публічні виступи та соціальні мережі, а і про щоденну роботу над собою та своїми компетенціями.
2. Про комунікації в умовах повномасштабної війни
Оскільки MEGOGO — це сервіс розваг, 24 лютого нашим першим завдання було терміново перебудувати всі комунікації: зупинити недоречну рекламу, перейти у формат інформаційної та психологічної підтримки. Також ми надали безкоштовний доступ до великої кількості контенту. Коли ми перестали справлятись з кількістю запитів на дитячий контент, бо діти сиділи в сховищах і їх потрібно було чимось розважати, правовласники нас підтримали і дозволили відкрити безкоштовний доступ до всього контенту для дітей.
З 2022 року почали проводити музичну премію, вдруге провели аудіопремію «Слушно», щоб підтримати креативне ком’юніті. У той період було важливо зібратися разом, показати, що ми продовжуємо працювати, розвиватись, створювати.
Зараз комунікації MEGOGO дуже обережні.
Зараз комунікації MEGOGO дуже обережні — в умовах війни потрібен особливий підхід та уважність, аби не спровокувати комунікаційну кризу. Сьогодні в нашому фокусі — підтримка соціальних ініціатив. Ми підтримуємо дві великі програми. Перша — «Дивись, як чутно», в рамках якої ми створюємо переклад жестовою мовою та аудіоопис контенту, оскільки піклуємось, щоб наш контент був інклюзивним та доступним для всіх. Також виступаємо стратегічним партнером фандрейзингової платформи UNITED24, підтримуємо великі збори та українські фонди — соціальна складова бізнесу сьогодні як ніколи важлива.
3. Про команду та специфіку роботи на глобальному ринку
Сьогодні в маркетинг-команді MEGOGO 53 спеціалісти, і команда працює наступним чином: Україна є ключовим центром компетенцій, де вибудовуються основні процеси, а в інших регіонах — наприклад, Польщі, Казахстані, є свої команди. Загалом наш глобальний виклик на цей рік — посилення позицій в інших країнах. Ми хочемо бути амбасадорами українського бізнесу, і сьогодні нам є, про що говорити.
Наш глобальний виклик на цей рік — посилення позицій в інших країнах.
Локальні команди виступають місцевими центрами компетенцій та співпрацюють з центральним офісом в Україні. Присутність таких команд важлива, бо всюди є свої особливості культури, менталітету та місцевий контекст. Якщо Netflix — це Netflix у всьому світі, то нам для кожної країни потрібно «перевигадувати» окремий комунікаційний план та адаптуватися під місцеву специфіку.
4. Про кризові комунікації
Ми працюємо в онлайн-стрімінгу — це дуже непередбачуваний формат, тому маємо бути готовими до всього. Нещодавно, наприклад, на фіналі Кубка африканських націй у транслятора на цілу хвилину відпав супутник.
Ще один кейс: в 2020 році ми вперше в історії стрімінгів в Україні транслювали бій Олександра Усика у форматі pay-per-view. Що означає pay-per-view? Що тобі потрібно купити доступ до контенту. В Україні люди не звикли до такого формату, раніше бої транслювали на лінійних телеканалах безкоштовно. Першим викликом було пояснити, чому матч буде платним — ми активно комунікували, пояснювали, що це поширена практика у всьому світі, і насправді жоден контент не є безкоштовним.
Другим викликом стала оплата — у день бою ми стикнулись з тим, що люди почали купувати доступ в останній момент, хоча напередодні діяли спеціальні умови і знижка. Але саме перед головним боєм почала долучитись велика аудиторія — це було схоже на DDoS-атаку на сервіс. Так, ми зарезервували додаткові потужності для обробки трафіку, але в одному з резервних дата-центрів стався збій, і хоча з цим стикнулись не більше 10% — це була велика аудиторія і проблема.
Деталі цього кейсу слухайте ексклюзивно в повній версії подкасу.
5. Про книги та важливість саморозвитку
Чи можна виділити одну найважливішу книгу для комунікаційника? Точно ні. Одна книга на тиждень — це гідний рівень комунікаційника. Також сьогодні треба бути в курсі всіх останніх трендів. Якщо всі говорять про якусь книгу, треба її прочитати — подобається це тобі, чи ні. Я, наприклад, минулого року прочитала «Сім чоловіків» Евелін Г’юґо. Це не зовсім мій жанр, але я розумію, що такі трендові речі потрібно читати. Там, до речі, є багато цікавого про комунікації та персональні бренди. Навіть в такому жанрі можна знайти натхнення.
Одна книга на тиждень — це гідний рівень комунікаційника.
Мій улюблений жанр — це біографії. Вивчення життєвих історій відомих людей, аналіз реальних подій та практичних кейсів можуть бути потужним джерелом знань. Крім того, вони допомагають формувати глибоке розуміння того, як будувати ефективні комунікації та розвивати персональний бренд.
Детальніше про це, трудоголізм, коли робота в кайф, виклики після 24 лютого, табу в професії комунікаційника та багато іншого слухайте в повній версії подкасту «Не під запис» на платформах Megogo, Spotify, Apple Podcastsта ін.