У грудні 2022 року ініціатива Save Pets of Ukraine від національного виробника кормів для котів і собак Кормотех презентувала результати дослідження притулків для тварин в Україні. Результати були очікуваними: кількість тварин у них зросла від 40% в тилових і до 100% – у прифронтових районах за 2022 рік. Чимало тварин, які раніше були поза зоною ризику, опинились в притулках: вони губились під час евакуації, залишались покинутими, втрачали своїх петперентів, загиблих через росіян.
Шукати нові домівки для чотирилапих — справа непроста, надто, коли адопція і кількість тварин у притулках ростуть абсолютно неспівмірними темпами. Тому Бренд CLUB 4 PAWS від Kormotech у 2022-му задумався над небанальними форматами популяризації адопції і запустив міжнародну ініціативу Adopt pets of Ukraine спільно з комунікаційною агенцією Postmen. В 2023 році ініціатива пережила ребрендинг і переїхала на нову цифрову платформу, ставши Look 4 Paws. Нова назва відображає тісніший зв’язок із брендом і посилює довіру потенційних петперентів.
Інсайт народився в ході дослідження — команда виявила, що більшість кампаній по адопції “давлять” на жалість, а бренди стимулюють адопцію опосередковано — через підтримку притулків кормами та фінансами. При цьому 77% українців вважають, що найбільшою проблемою домашніх тварин є саме безпритульність. Look 4 Paws взялась популяризувати адопцію, розкриваючи унікальність тварин, як окремих особистостей зі своїм характером, незалежно від віку, наявності чи відсутності породи — через професійні фотосесії та образи – наприклад, шерифка Мія, репер Орун, рок-гітарист Блеккі, “кучеряшка” Сью та ін.
Базою став спільний проєкт Petsession, що стартував за тиждень до повномасштабного вторгнення. Це професійні фотосесії собак і котів, що розкривають їхню вдачу, характер, емоції та потреби.
Як працює платформа? Притулки, зооволонтери та фостери (люди, що тимчасово перетримують тварин) надають Look 4 Paws базу даних по чотирилапим, їх фото та описи. Команда проєкту створює історії тваринок, дизайнить фото та публікує оголошення про прилаштування на своїх ресурсах — на сайті та в соцмережах. На сайті та в соцмережах проєкту є поради, як правильно взаємодіяти з новим чотирилапим компаньйоном. З кожним кандидатом проводять співбесіду, супроводжуючи процес зустрічі чотирилапого із новим власником. Look 4 Paws закликає брати тварин з притулків та тварин без породи, популяризує адопцію та виховує відповідальних петперентів.
На сайті Look 4 Paws опубліковано 1722 оголошення, 795 тваринок знайшли новий дім.
Додатково волонтери влаштовують фотосесії у притулках і надають ці фото у їх вільне користування останніх. На сьогодні на сайті Look 4 Paws опубліковано 1722 оголошення, 795 тваринок знайшли новий дім, 9 із них — за межами України, більше 500 котів і собак отримали професійні фотосесії.
Аудиторією Look 4 Paws є люди, які вже вирішили завести тварину або потенційно готові це зробити. Маркетингова стратегія включає SERM, SMM, постійну рекламу у Google і Facebook, співпрацю з блогерами і партнерства. Публікації про проєкт вже виходили на MMR, The Village, Sostav UA, Українській правді, Basilic Media, Hmarochos, Cases Media. Задля збільшення охоплення у соцмережах проводять різні активності, зокрема — розіграші. Проєкт наразі має більш як 16 тис підписників у Facebook, майже 6 тис підписників в Instagram і майже 7 тис — у TikTok. Загальне охоплення перевищує мільйон. Медійність допомагає змінювати ставлення до безпородних тварин та поширювати інформацію про них. А якісні комунікації, зокрема, дизайн і копірайт – швидше знаходити петперентів, не дискримінуючи тваринок жалістю.
Медійність допомагає змінювати ставлення до безпородних тварин та поширювати інформацію про них.
Партнерами вже стали бренд Craft Nets, що надає новим власникам знижки на захисні віконні сітки «антикішка»; грумінг-салон MamaPet. Технічним партнером проєкту є компанія SoftServe, яка в межах власного краудсорсінгового проєкту OpenTech безкоштовно розробила для Look 4 Paws новий покращений сайт.
З нестандартних інструментів планується використання POSM-матеріалів у магазинах біля продуктів CLUB 4 PAWS і розміщення інформації про чотирилапих героїв ініціативи на упаковках з кормом.
Проєкт також запустив курс із 5 уроків, що навчає волонтерів з усієї країни проводити фотосесії, адже вони зарекомендували себе як ефективний інструмент, що пушить процес адопції. Агенція Postmen і бренд CLUB 4 PAWS спільно розробили серію пояснювальних відео, які допомагають організовувати фотосесії у притулках: як посадити, що вдягнути, як працювати з освітленням, як обробляти знімки і з якою інформацією їх оприлюднювати. Знімати чотирилапих моделей зголосилися близько 80 волонтерів. Вони вирушили до притулків у 25 українських містах і самотужки провели фотосесії, які подекуди неможливо відрізнити від професійних зйомок. Охочих закликають долучитися до ініціативи і сьогодні, аби допомогти ще більшій кількості собак і котів знайти свою людину у непрості часи. Проєкт триває. Команда планує масштабувати його на Східну Європу.