Створення вірусного контенту — мрія кожного маркетолога, і маркетинг мемів може бути саме тим каналом, який йому потрібен. Але це палиця з двома кінцями. Вдало створений мем може створити багато галасу для бренду, але якщо зробити щось неправильно, він може втратити свою присутність або навіть нашкодити бренду. Тож чи існує збірник правил щодо створення мемів? На жаль, відповідь — ні. Але ось кілька порад про те, як розпочати свою маркетингову стратегію мемів.
1. Своєчасність є ключовою
Альфред Пол Ріс, відомий американський маркетолог і письменник, якось сказав: «Стратегія і час — це Гімалаї маркетингу. Все інше — це Катскілл». Той самий принцип застосовується і до маркетингу мемів, оскільки він дуже сильно залежить від двох аспектів: один із них — вірусність, а інший — крадіжка мемів. Запізніла публікація мему автоматично нівелює його привабливість, оскільки аудиторія могла натрапити на схожий шаблон мему. Тому меми потрібно просувати вчасно, щоб вони легко знаходили відгук в аудиторії. Вчасно розміщений мем також демонструє впізнаваність бренду, що може підвищити його репутацію.
Ось класичний приклад того, як бренд скористався слушною нагодою і влучно «вистрілив» своїм мемом.
2. Таргетуйте правильну аудиторію
Згідно зі звітом Twillo’s State of Personalization Report 2022, 62% споживачів очікують персоналізації, кажучи, що бренд втратить їхню лояльність, якщо їхній досвід не буде персоналізовано. Дані показують, що сучасна аудиторія хоче відчувати зв’язок із брендом. Тому план створення контенту має значною мірою залежати від того, хто є вашою цільовою аудиторією.
Це необхідно враховувати, оскільки кожна частина контенту споживається по-різному різними аудиторіями залежно від віку, гендерного фактору, культури та соціально-економічного походження. Орієнтування на аудиторію також дозволяє зрозуміти її потреби та створювати меми, які будуть резонувати з вашою цільовою аудиторією. Це також дозволяє брендам створювати меми на основі споживчої цінності, що допомагає аудиторії резонувати з іміджем бренду.
3. Підтримуйте локалізацію
Як і таргетування аудиторії, локалізація контенту стає важливою, оскільки багато аудиторій все ще хочуть відчувати зв’язок зі своїм корінням. Оскільки кожен бренд прагне підвищити рівень залученості клієнтів, локалізація стає необхідною — локальний контент легко знаходить відгук у аудиторії, підвищуючи її лояльність. Однак, коли ми говоримо про локалізацію контенту, це більше, ніж просто переклад контенту іншою мовою.
Як творець мемів, ви повинні ретельно дослідити культурний аспект, заглибитися в сторінки історії та переконатися, що ви нікого не ображаєте і не зачіпаєте нічиїх почуттів. Локалізований контент не лише більше зацікавить вашу аудиторію, але й отримає більше вподобань та поширень, оскільки люди зможуть асоціювати його з вашим контентом. Це також дає брендам перевагу над тими брендами, які орієнтуються лише на глобальну аудиторію.
4. Це мем, а не реклама
Так, кожен бренд хоче охопити якомога більше аудиторій і просувати свій бренд. Однак для брендів нормально зробити крок назад і час від часу не просувати свій бренд. Це золоте правило особливо актуальне, коли мова йде про маркетинг мемів. Під час прокрутки мемів люди шукають саме розважальний елемент. Усе рекламне може відштовхнути аудиторію. Нерекламний контент має тенденцію ставати вірусним, оскільки він зазвичай корисний і не обмежується будь-яким продуктом чи послугою. Це також допомагає бренду розвиватися як лідеру думок, підвищуючи його репутацію.
5. Будь-яка неоднозначність не є хорошою
Хоча клієнти хочуть, щоб їхні меми були смішними, маркетологи повинні розуміти, що існує дуже тонка межа між смішним і образливим. Тому треба проводити всілякі дослідження, перш ніж публікувати будь-які меми в соціальних мережах. Якщо аудиторія вважатиме розміщений мем образливим або таким, що зачіпає їхні почуття, бренд одразу ж втратить свою репутацію. Тому маркетологи повинні бути обережними, щоб не публікувати нічого вульгарного, сексистського або такого, що зачіпає чиїсь релігійні почуття. Ми знаємо, що більшість брендів покладаються на викрадення мемів для створення мемів. Тому перед тим, як копіювати будь-який мем, необхідно провести ретельне дослідження, щоб переконатися, що ви не сліпо копіюєте його. Переконайтеся, що ви додали свій оригінальний штрих до мему, і перевірте автентичність шаблону мему, який ви будете використовувати. Насправді, багато брендів, таких як McDonald’s, Credit Suisse тощо, стали об’єктами маркетингових жартів на основі мемів.
Мем стартер-пак
Хоча маркетинг мемів може принести величезні плоди, він також може стати непосильною ношею, якщо не бути обережним, особливо в умовах жорсткої конкуренції, коли всі бренди борються один з одним за завоювання сердець аудиторії. Але якщо зосередитися на простих «можна» і «не можна», бренди можуть створити переконливу і впорядковану мем-стратегію. Підводячи підсумок, ось короткий огляд головних «можна» і «не можна», коли мова йде про маркетингову стратегію мемів:
- Робіть меми короткими та простими.
- Ніколи не використовуйте застарілі меми.
- Зберігайте гумор.
- Доведіть свій мем до досконалості.
- Переконайтеся, що ви провели дослідження.
- Не публікуйте нічого, що може когось образити.
- Будьте автентичними.
Сподіваємось, ці поради з маркетингу мемів допоможуть вам підвищити впізнаваність та лояльність до вашого бренду.