Від початку війни найбільші українські телеканали обʼєдналися та долучилися до спільного інформаційного телемарафону «Єдині новини» (#UAразом). З 25 лютого телеканал ТЕТ присвячує свій ефір дітям і дорослим, транслюючи сімейні фільми, мультики, серіали та програми, аби дати глядачам можливість відірватися від новин і підтримати бойовий дух.
За два місяці ТЕТ зробив репозиціонування та редизайн ефіру — як це вдалося команді під час бойових дій в Україні та на що чекати далі, розповідає Надія Сперчун, директорка з маркетингу ТЕТ.
«Нам було важливо розповідати, що зараз у країні війна» — Нове позиціонування ТЕТ
Із першого дня вторгнення ми переглянули свій контент на діджитал-майданчиках і позиціонування, адже телеканал ТЕТ працює на території гумору, і, як правило, складається з розважального та гумористичного контенту.
Ми знизили градус жартів, стали підтримувати моральний дух і позитивний настрій підписників і глядачів, розповідати про хороші новини (які принаймні могли бути на той момент). Нам було важливо розповідати, що зараз у країні війна, і хоча про це казали в усьому інформаційному просторі, обрали для себе комунікацію на території підтримки, оптимізму та позитиву.
ТЕТ завжди був найпатріотичнішим каналом: у нас суто україномовний контент і зірки. Наш глядач звик, що ми справжні патріоти, тому вирішили, що маємо відійти від нашого фірмового фіолетового кольору, змінити графіку та підкреслити нашу любов до Батьківщини не тільки через контент, а й через зовнішнє оформлення каналу.
Раніше ми дарували усмішку через гумористичний контент, а зараз даруємо ту ж усмішку, але — через позитив та оптимізм.
Також переглянули наше позиціонування, адже зрозуміли, що наша аудиторія стала різноманітнішою та ширшою, а ТЕТ — більш потужним і сімейним, зʼявився сімейний телеперегляд. Ми не планували у лютому чи навесні так різко змінювати позиціонування та графіку, але в березні ми підлаштувалися під реалії, в яких жила вся країна, та зрозуміли, що наша місія трохи змінилася: раніше ми дарували усмішку через гумористичний контент, а зараз даруємо ту ж усмішку, але — через позитив та оптимізм. Наша основна мета — аби люди не втрачали віру в нашу перемогу та в те, що світло завжди перемагає морок.
Раніше працювали на вузьку аудиторію в гумористичній ніші, зараз телеканал став більш сімейним, відповідно й сам контент: розширюємо свої жанри. Від початку війни ми запустили проєкт «Добрий день, ми з України», дайджест «народної творчості» у воєнний час — по суті, новини від ТЕТ, теж для підтримки бойового духу українців. Випуски дайджесту публікували й у нас в Instagram і Facebook, та вони отримали популярність серед підписників: деякі ролики набирали по 300 тисяч охоплень і 200 тисяч переглядів.
Зараз контент ТЕТ сильно розширився, та вже з 8 серпня стартував новий сезон: він буде особливим, адже ТЕТ і 1+1 обʼєднують свої програмні сили. Оскільки 1+1 у телемарафоні, але має багато улюблених продуктів, за яким глядачі сумують, а ТЕТ виріс і став більш сімейним майданчиком, для нас було логічним обʼєднати два бренди з точки зору програмної сили та доповнити контент телеканалу ТЕТ продуктами 1+1. Тому з 8 серпня вже запустили шоу «Життя відомих людей» в оновленому форматі: ми будемо ближче знайомити українців з новими народними героями, які проявили себе під час війни та стали популярними завдяки своєму патріотизму. А з 15 серпня — тревел-шоу «Світ навиворіт» з Дмитром Комаровим. На ТЕТ покажемо й великі шоу 1+1, але про це повідомимо пізніше.
Щодо бізнес-моделі — тут все залишилося як раніше. Коли всі канали були в телемарафоні, звісно, ніякої реклами не було, але вже у квітні ТЕТ почав показувати рекламні блоки. Комерційних роликів стало менше, але вони потроху повертаються на екрани. Закордонний телеринок почав цікавитися нашим телевізійними продуктами, тому зараз маємо багато запитів на розробку нового або адаптацію українського контенту.
«Наші підписники були дуже вдячні, що ми почали показувати мультфільми» — Запит на контент під час війни
Уже як півроку ми прокидаємося та засинаємо, читаючи новини, тому під час війни виник запит на оперативну інформацію, який задовольняє телемарафон «Єдині новини».
Наші глядачі та підписники були дуже вдячні, що ТЕТ почав показувати мультфільми, адже це дозволило дітям відпочити та подивитися контент, який їм підходить. Щодня ми отримували зворотний звʼязок і відгуки в соцмережах — наш телеканал допомагав як дорослим, так і малечі знайти щось оптимістичне серед подій, що відбувалися. Зараз ми також повернули серіал «Одного разу під Полтавою» — нас постійно просили, щоб показали його ще раз. Коли людям треба повернутися до свого нормального морального стану після сильних потрясінь і сумних подій, вони переглядають фільми та серіали, які дивилися раніше — у нашої аудиторії запит на контент, який їх радував до 24 лютого, тому ТЕТ показує серіали, які раніше любили наші глядачі, та, судячи з реакції в соцмережах, вони цьому раді.
У новому сезоні на ТЕТ буде ще більше кіно, як в будні, так і на вихідних. Пізніше до нашого ефіру долучаться й стрічки 1+1: фільмовий і серіальний слоти стануть ще різноманітнішими, та глядач зможе передивитися улюблені продукти 1+1 на ТЕТ.
«Ми розуміли один одного з півслова» — Як команда працювала перші місяці війни
Завдяки карантину та двом рокам тестування віддаленого режиму ми були готові до того, щоб працювати з різних міст і країн. 24 лютого ми не вийшли на роботу, але списалися в чатах і думали, що робити далі. Дуже швидко повернулися до робочого стану.
У перші місяці війни команда працювала всі вихідні, тому що постійно створювала контент на різних майданчиках: у нас не було можливості підготувати все заздалегідь і постити за планом. Щохвилини, щомиті всі були онлайн, завжди на звʼязку. Насправді робота давала можливість команді хоч якось відволіктися від тих подій, які відбуваються.
За мирних часів ти звикаєш ставити чітко завдання, розписувати детально, але у стресовій ситуації наші люди настільки зібралися і робили все за якимось дивним і дуже коротким описом, та ще й відразу правильно — це найдивовижніше для мене. Ми розуміли один одного з півслова.
У нас сильно змінився графік роботи, тому що на каналі немає свого продакшена всередині, тобто контент замовлявся у підрядників. Тепер ми робимо його самі: відділ промо з креативним відділом і редакторами ТЕТ створили «Добрий день, ми з України», програму-підбірку народних мемів і новин, — шукали контент і монтували його. Обовʼязки кожної людини сильно розширилися: дизайнери вигадували креативи та іноді навіть працювали як копірайтери, а самі копірайтери, які раніше створювали тексти промороликів для ефіру, почали писати й для діджиталу. Всі швидко зібралися для підтримки духу українців і створення контенту, який сіяв би правильні меседжі.
Деякі люди вже зараз ходять в офіс, але здебільшого ми працюємо віддалено та досі 24/7 без вихідних.
Окремі члени нашої команди на початку війни долучалися до корпоративних проєктів та ініціатив, які з перших днів запустила 1+1 mediа. Серед таких проєктів англомовна Twitter-сторінка з оперативними новинами про війну в Україні для іноземної аудиторії Truth About War in Ukraine. Коли ми запустились, у нас було охоплення понад 13 мільйонів, хоча підписників усього 10 тисяч — це пояснювалося ретвітами та тим, що журналісти брати інформацію саме в нас. Наша сторінка виявилася досить ефективним каналом правдивих новин про війну.
Всередині холдингу відбулася синергія: якщо нам потрібно було терміново змонтувати ролик для соцмереж, наприклад, для того, щоб ще раз порушити питання закриття неба або того, що відбувалося в Бучі, ми зверталися до режмонтів інших телеканалів, якщо не було свого ресурсу. Так само і наша команда працювали на проєктах, які були повʼязані з іншими підрозділами 1+1 media. Велика відповідальність і любов до своєї роботи — це круто, адже всі розуміли, що ми працюємо на одну велику справу. У війну виявилося простіше організовувати команду, ніж під час карантинів.
«ТЕТ й досі готовий, як тільки переможемо, відразу ж радувати глядачів премʼєрами нових продуктів» — Зірваний сезон та підтримка зірок
У понеділок, 14 лютого, ТЕТ стартував з новим весняним сезоном, та через десять днів почалася війна. Було зрозуміло, премʼєр не буде, але ми очікували, що вони змістяться, можливо, на квітень, тому все одно продовжували готуватися до них. ТЕТ й досі готовий, як тільки переможемо, відразу ж радувати глядачів премʼєрами нових продуктів.
Крім команди маркетингу ТЕТ, з нами й наші актори, зірки та блогери, з якими ми постійно працюємо. Всі вони теж активно брали участь у створенні контенту з початку війни: надсилали свої звернення або ж активно шерили матеріали. Наприклад, ми запустили проєкт з притулками, щоб допомогти їм зібрати кошти для тварин, зараз на ТЕТ запущені патріотичні та запалющі ролики, де ми розповідаємо про наших героїв. Також актори серіалів, які зараз в ефірі, перед показом розповідають глядачам, де вони зараз, чим займаються (хтось волонтерить, хтось у ЗСУ), та пропонують відпочити та все ж таки усміхнутися, подивившись наші оптимістичні запалющі ситкоми. Якщо на телеканалі трансляція благодійних концертів — запрошують глядачів на ТЕТ, аби вони таким чином підтримали заходи.
«У стресовій ситуації, коли всі далеко, і ти не можеш проконтролювати кожного, всі починають брати відповідальність за результат на себе і віддаватися на всі сто» — Організація роботи команди та контроль якості
Раніше команда працювала зі спеціальним планером завдань, у якому були всі підрозділи маркетингу, режисери монтажу, копірайтери, дизайнери, де можна ставити завдання певному департаменту, контролювати виконання та зберігати файли. Коли почалася війна, хтось виїжджав зі свого будинку, хтось був в укритті — всі працювали або з телефону, або з офісного чи домашнього компʼютера, тому використовувати нашу програму вже не було можливості.
Зараз планувати більше ніж на два дні, а в перші дні війни — на дві години, просто неможливо.
Тому в нас завжди був чат у Телеграмі, який став головним засобом каналом комунікації. Через місяць ми почали проводити щоденні зустрічі з керівниками підрозділів — навіть у часи карантину в нас були статуси двічі на тиждень, а тепер спілкуємося щодня, адже зараз планувати більше ніж на два дні, а в перші дні війни — на дві години, просто неможливо. Тому ми оперативно розвʼязуємо всі питання — це здебільшого не про менеджерський контроль або контроль якості, а про підтримку контакту та швидке реагування на зміни обставин.
З іншого боку, зʼявилося більше відповідальності в кожної людини. Контролювати якість роботи стало набагато простіше, команда отримала більше свободи. Головне менеджерське спостереження: у стресовій ситуації, коли всі далеко, і ти не можеш проконтролювати кожного, всі починають брати відповідальність за результат на себе та віддаватися на всі сто.
У нас змінилися проєкти та ставлення до них: зараз усе в онлайні, тому іноді вистачає однієї зустрічі, аби всі зрозуміли, що треба робити.
«Від промоконтенту ми більше перейшли до підтримки бойового духу та оптимізму народу» — Нові створені проєкти та плани
Для того, щоб запустити новий сезон, потрібно кілька місяців підготовки, тому ми чекаємо на перемогу для того, щоб стартувати з новими проєктами, та готуємо їхнє промо.
Віднедавна до ефіру телеканалу долучився «Сніданок з 1+1», там ми запускаємо благодійні проєкти. Наприклад, повертаючись до нашого проєкту з підтримкою притулків, за допомогою акторів і сюжетів на «Сніданку» зібрали гроші для організацій, які зараз рятують тварин: «Сіріус», «Бест Френдс», «Притулок для тварин у Гостомелі», КП «Центр поводження з тваринами», «Порятунок тварин Харків», Запорізький мінізоопарк.
Також на ТЕТ зʼявилися концерти, які організовані на підтримку України — наші зірки виступають за кордоном, а ми просуваємо ці заходи. Займаємося інформуванням і підтримуємо продукти, які зараз в ефірі.
Від промоконтенту ми більше перейшли до підтримки бойового духу та оптимізму народу: наша команда з перших днів війни почала створювати патріотичні ролики, які стали дійсно популярними.
Загалом від початку війни завдяки новому та актуальному контенту в нас підросла активність серед підписників у соцмережах: охоплення сторінки у Facebook сягнуло понад 18,5 мільйонів, а в Instagram — майже 7 мільйонів.
Також почали створювати мотиваційні ролики, які були в контексті подій і заходили аудиторії — про ЗСУ, нашу боротьбу та віру в перемогу. Їх забирали собі навіть Верховна Рада та Нацполіція. Серед найпопулярніших за статистикою стали ролики про захисниць у ЗСУ (понад 1 мільйона охоплень), до Дня Української Державності (638 тисяч), як найвідоміші люди світу кажуть «Слава Україні!» (685 тисячі) та зі знаменитостями, які нас підтримують (166 тисяч).
У мирні часи наша команда робила план по різноманітним майданчикам для промокампаній, платних у тому числі, але зараз наші можливості обмежені, тому креативимо та створюємо ідеї з промотування продуктів доступними каналами комунікації. Наприклад, у межах промо шоу «Життя відомих людей» підʼєднали зірок до активності щодо того, хто ж стане новим ведучим ЖВЛ: наші підписники ділилися своїми здогадками, а зірки відповідали, чи вгадали, та давали підказки. Таким чином охопили широку аудиторію в Instagram і розповіли про премʼєру саме на ТЕТ. Також наша журналістка ЖВЛ, взявши ексклюзивне інтервʼю в Олексія Арестовича, подарувала йому значок «2-3 тижні», у якому політик зʼявився в ефірі з Фейгіним і своїх соцмережах і викликав фурор.
Основними промомайданчиками зараз є наш ефір, аби розповісти глядачам про проєкти на ТЕТ, та діджитал: Instagram і Facebook, для якого створюємо спеціальний контент, аби отримати більше охоплення та ефективно донести інформацію до аудиторії. З класичних каналів залишилася преса, для якої постійно готуємо релізи.
Щодо планів — готуємо великий культурний проєкт «Світло завжди перемагає морок» — про нього теж пізніше, та запускаємо CREATIVE LAB, ініціативу, завдяки якій іноземні компанії зможуть замовляти якісні відео та графічні матеріали та адаптувати їхній контент до українського ринку.
Телеканал ТЕТ вірить у перемогу України та робить усе, аби українці не падали духом і продовжували боротися — кожен на своєму фронті.