Бізнес-світ не ізольований від глобальної політики, культури чи екологічних проблем. Більшість співробітників Depositphotos — українці, тому міжнародний фотобанк зібрав кейси міжнародних компаній, які підтримують Україну після російського вторгнення, та дав поради, як передати позицію вашого бренду.
#StandWithUkraine як глобальний бізнес-рух
У контексті маркетингових комунікацій російська агресія в Україні дозволила бізнесу отримати ще один рівень суспільної свідомості.
З 24 лютого великі та малі компанії об’єднали свої зусилля, щоб підтримати Україну та зупинити війну. Тисячі з них публічно засудили російську агресію в соціальних мережах і на своїх сайтах.
Понад 300 компаній оголосили про вихід із Російської Федерації (і деякі — з Білорусі) та призупинили будь-яке партнерство в регіоні. Серед них такі глобальні гравці, як McDonald’s, Coca-Cola, Ikea, Starbucks та Inditex, до якої входять Zara, Pull & Bear та Bershka.
Цифровий бізнес і технологічні підприємства пішли ще далі. Вони показали свою солідарність з українським народом, надаючи безкоштовні послуги або донатячи на проєкти, які надають українцям безкоштовне житло, медицину, освіту чи транспортну допомогу.
Новина про Starlink від SpaceX в Україні, якою поділився сам Ілон Маск, вже стала сенсацією. У свою чергу, Airbnb оголосила про ініціативу безкоштовного житла для українських біженців і закликала користувачів бронювати квартири в українських містах (у тому числі постраждалих від обстрілів), щоб фінансово підтримувати своїх мешканців.
Як одна з найбільших платформ фондового контенту в світі (з понад 220 млн файлів у бібліотеці), Depositphotos призупинила свою діяльність у росії та Білорусі та створила безкоштовні цільові колекції для поширення правди про війну в Україні.
Нижче — надихаючі кейси брендів, які приєдналися до руху #StandWithUkraine.
Мовчання вбиває: як реагують бренди
Правило номер один у сучасному світі — чи то ви людина, чи то неприбуткова організація, чи то комерційний бренд — залишається таким: мовчання вбиває. І хоча багато хто вирішив не бути стороннім спостерігачем, способи висловлення своєї суспільної позиції та дій суттєво відрізняються.
Торгові мережі бойкотували товари з росії, позбавляючи державу-агресора прибутків. Спортивні асоціації, такі як Міжнародний олімпійський комітет або ФІФА, виключили російські команди з турнірів.
Disney, Warner Bros. та Sony Pictures призупинили випуск своїх фільмів у росії.
Модний бренд Chanel пожертвував 2 млн євро на допомогу біженцям з України, а Balenciaga присвятила Україні свою колекцію та показ. Його креативний директор написав особливу записку, яку роздали гостям разом із футболками в кольорах українського прапора.
«Війна в Україні викликала біль минулої травми, яку я ношу в собі з 1993 року, коли те саме сталося в моїй рідній країні, і я став назавжди біженцем», — сказав грузинський дизайнер, креативний директор Balenciaga, Демна Гвасалія. — Шоу не потребує пояснень. Це відданість безстрашності, опору та перемозі любові та миру».
5 дій, які бізнес повинен зробити у відповідь на війну в Україні:
- Призупинити бізнес у державах-агресорах.
- Проводити благодійні заходи та брати участь в ініціативах зі збору коштів на допомогу українцям.
- Підтримувати українських співробітників (якщо такі є у вашій команді) та запропонувати українцям можливості роботи.
- Допомагати біженцям та іншим жертвам війни критично важливими продуктами та послугами (включаючи ті, які виробляє ваша компанія).
- Організувати комунікаційні та творчі кампанії, спрямовані на підвищення обізнаності громадськості та прохання до своїх урядів або інших зацікавлених сторін вжити негайних заходів.
Як передати позицію вашої компанії: ідеї світових брендів
- #1 Лідери думок та сторітеллінг в дії
Люди люблять таких, як вони самі. Тому заяви Ілона Маска чи Марка Цукерберга мають більший резонанс, ніж повідомлення від імені їхніх компаній.
Численні знаменитості та діячі культури, такі як Стівен Кінг, Девід Лінч, Бенедикт Камбербетч, Арнольд Шварценеггер, вже зробили особисті публічні заяви на підтримку України. Зміцнюйте позицію свого бренду за допомогою окремих постів від імені вищого керівництва, ваших партнерів і співробітників, які також є мікроінфлюенсерами. Мотивуйте людей ділитися особистими думками та історіями та тегати ваш бренд.
- #2 Робіть те, що вам вдається найкраще, щоб допомогти — і залишайтеся ефективними
Почніть з того місця, де ви є — допоможіть людям у сфері, в якій ви є експертом. Це допоможе вам зміцнити свій досвід в очах широкої аудиторії та принесе максимальну користь тим, на кого спрямована ваша громадська ініціатива.
Наприклад, Wizz Air, FlixBus та багато національних транспортних компаній допомагають українцям дістатися до безпечного місця, надаючи чудові знижки та безкоштовні ваучери.
BlaBlaCar створив функцію для безкоштовних поїздок із регіонів, які постраждали від війни. Airbnb створив сайт для пошуку безкоштовного житла (загалом планується допомогти 100 тисячам біженців, які виїжджають з України). Depositphotos також надає брендам безкоштовні стокові фотографії часів війни, щоб поширювати правду на різних платформах.
Про ваші експертні ініціативи найлегше розповідати, і ви можете розпочати комунікаційну кампанію, просто надіславши новини наявним клієнтам. Решту зроблять вони.
- #3 Ви глобальний бренд? Будьте готові до офіційної заяви
Великі бренди, такі як Amazon, Toyota, PepsiCo, P&G, Electronic Arts або H&M, можуть обмежитися офіційними заявами на своїх сайтах. Будь-яке вирішальне повідомлення від всесвітньо відомих корпорацій у будь-якому випадку буде тиражуватися в ЗМІ.
Крім того, офіційна заява на сайті є обов’язковою, оскільки ваш офіційний сайт — це те місце, куди люди звертатимуться за доказами позиції бренду.
Майте на увазі, що великі бренди не повинні робити свою позицію новиною. З іншого боку, вони мають фінансові ресурси, щоб допомогти постраждалим. Наприклад, Bolt пожертвував 5% з усіх європейських замовлень Bolt, зроблених протягом двох тижнів. Mastercard планує пожертвувати $2 млн організаціям, які допомагають українцям. Ці цифри варті того, щоб їх повідомити.
- #4 Творчість — ваша сила
Українські креативні агенції та продюсерські колективи, здебільшого зосереджені в Києві, вкладають свої ресурси у створення віжуалів та відео про те, що відбувається в Україні.
Співробітники таких компаній стали свідками вторгнення росії в Україну і переживають жахіття війни, тому їхні роботи такі душевні та емоційні. Перегляньте контент Instagram від Banda та Fedoriv Agency, щоб зрозуміти, що ми маємо на увазі.
Творчі проєкти часто мають більший потенціал стати вірусними. Згадайте співачку Патті Сміт, яка переклала український гімн англійською. Вона виконала його на концерті, який привернув увагу до оригінальних слів і значення гімну.
Gogol Bordello випустив пісню під назвою «Терооборона» на честь українських добровольців, які захищають свої міста.
Окрім закриття бізнесу в росії, Netflix також безкоштовно виклав на YouTube документальний фільм «Зима у вогні: боротьба України за свободу». Такі дії зміцнюють культурні зв’язки та роблять українців близькими до інших народів. В результаті все більше людей перестають бути просто сторонніми спостерігачами.
Канадці вирішили продавати насіння соняшнику, щоб зібрати гроші для українців. У Чехії розробили благодійну подушку з фотографією президента Зеленського. А команда LEGO Citizen Brick з США створила фігуру, схожу на Володимира Зеленського, щоб зібрати гроші та підтримати Україну.
Такі благодійні проєкти, можливо, не принесуть великої фінансової допомоги (втім, Citizen Brick зібрав понад $145 тис.!), але вони привертають увагу до проблеми та викликають оптимізм.
Підведення підсумків
Якщо кожна людина і кожен бренд у світі відстоюватиме цінності демократії та гуманізму, наш світ швидко стане добрішим і безпечнішим.
Обираєте між тим, щоб залишитися осторонь або приєднатися до руху за цінності, в які вірите? Ваш голос має значення, і прямо зараз ви можете змінити хід історії та створити краще майбутнє для кожного.
Кавер: Depositphotos