Якісний дизайн = більше прибутку: як бізнеси зростають завдяки креативу
29 Тра 2025, 14:14

Якісний дизайн = більше прибутку: як бізнеси зростають завдяки креативу

В епоху економіки уваги: завдання брендів сьогодні — привернути погляди. Тому ті, хто мають сміливість вирізнятися — отримують найбільший прибуток. Бренди конкурують за увагу споживачів, саме тому важливо бути сміливим і відрізнятися від інших за рахунок дизайну та комунікації, яка резонує з цільовою аудиторією. І якщо цей зв’язок є, то і шанс продажів вищий.

Що ж таке якісний креатив насправді та як він працює

Креатив — це інструмент комунікації, який доносить цінність бренду або продукту у захоплюючий для аудиторії спосіб. Як на мене, якісний креатив знаходить емоційний відгук у споживачів і тим спонукає їх до дії. Ба більше, він допомагає бізнесу донести користь продукту зрозумілою для аудиторії мовою. Якщо споживачу це зрезонує, то він перейде на сайт, а вже там побачить не просто естетику, а дизайн, що чітко візуалізує його проблему і показує шлях до рішення.

Саме тому для бізнесів критично дотримуватися високого рівня креативу не тільки на верхівці воронки, але й на кожному етапі контакту з клієнтом. Емоційна візуальна комунікація буде драйвити споживача йти далі. Таким чином покупець з потенційного стає реальним. Тому якісний креатив — це не про поверхневу красу, а про створення глибоких емоційних асоціацій. Асоціацій, що наштовхують на думки і змушують діяти.

4 червня MRKTNG MRTHN 2025

У програмі Івенту — 4 панельні дискусії, 30+ провідних маркетологів і комунікаційників країни, 500+ учасників офлайн, 8000+ глядачів онлайн. Це простір сенсів, де стратегія народжується в реальності, а не в брифі!

ЗАБРОНЮВАТИ УЧАСТЬ

Адже протилежність краси — не потворність. Протилежність краси — байдужість. І байдужість у креативі означає непомічене. А непомічене — не продає. Тому і виходить, що креатив у бізнесі існує не заради краси, а заради прибутку.

Одне з найяксравіших рішень monobank — брендований персонаж. Візуальна ідентичність, UX-інтеграція, ігрові механіки та копірайтинг об’єднались у цілісний досвід. І щоденний контакт користувачів із маскотом формує не просто звичку, а прив’язаність до бренду. Це — сила емоційної комунікації у продукті.

Якісний креатив може викликати в користувачів і позитивні, і негативні емоції, і при цьому не втрачати своєї ефективності. Наприклад, ваш продукт — це сервіс для фінансового планування. Тоді у комунікації покажемо CFO, який сидить над складною Excel-моделлю, повною помилок. Це тригер — бо біль реальний. Або інший приклад — ви продаєте B2B-рішення для автоматизації документообігу. І доречним стане образ менеджера, що друкує договір і не вкладається у дедлайн через втрату файлу. Коли користувач бачить знайому проблему, він мимоволі шукатиме рішення.

Чому дизайн — це стратегія росту для бізнесу

Завдяки дизайну як інструменту якісного креативу бренди здатні підсилювати комунікацію на кожному етапі контакту зі споживачем. Наприклад, у випадку емоційно сильної реклами з чітким меседжем вища вірогідність, що користувач перейде далі: скажімо, у соцмережі, де кожен допис розкриває окремий аспект компанії. І тут важливо, щоб усе було подано так, аби зачепити — розповісти захопливу історію, викликати інтерес, емоцію, впізнавання. От що я маю на увазі про ефективність комунікації на кожному етапі.

У бізнесів немає другого шансу для першого враження

Бізнес, який справляє потужне перше враження, має більше шансів вирватися вперед.

Перше враження продає. Все інше — лише підтримка. І саме якісний креатив у кожному з аспектів — дизайні, копірайтингу, відеопродакшені, 3D-візуалізаціях — дозволяє створити емоційне повідомлення, яке здатне виокремити компанію серед конкурентів. Чим зрозуміліше й емоційніше таке повідомлення — тим вища ймовірність, що користувач на старті обере саме ваш бренд. А це — ключова перевага: перше враження напряму впливає на кількість вхідних запитів і дозволяє бізнесу конвертувати клієнта ще до втручання sales-менеджера. Дизайн — це новий sales-пітч.

І в цьому — не лише сила креативу, а й економія ресурсів.

Середня вартість ліда — $800–1200, а для середнього sales cycle потрібні команда з кількох людей і два-чотири тижні часу. Якщо ж завдяки якісному креативу ви конвертуєте через вебсайт ще до участі сейлзів — це не просто ROI (Return on Investment) за дизайн. Це скорочення витрат, зменшення навантаження на команду і підвищення LTV (Lifetime Value).

Крім того, продуманий креатив реально зменшує показник відмов на сайті: люди не закривають вкладку за три секунди, а залишаються, бо їм цікаво. А чим довше користувач на сайті, тим більша вірогідність конверсії. Відтак є два важливі моменти: зменшення показника відмов і збільшення часу, який користувач проводить на вебсайті.

Серед наших яскравих кейсів — робота разом з Rakuten Viber. Їхня команда звернулася до нас на старті розвитку свого B2B-напрямку. Тоді власне продукт уже існував, але йому бракувало зрозумілого та візуально переконливого сайту, який би доносив його цінність.

Ми створили платформу, яка не просто розповідала про новий продукт Viber, а давала змогу буквально відчути його через екран. Наочні приклади, зрозумілі меседжі, логіка сторінок, що веде користувача — усе було направлено на те, щоб показати: ось як це виглядатиме для вашого бізнесу, ось як це працює. Результат: за два роки з моменту запуску сайту клієнтська база Rakuten Viber B2B виросла з 1 000 до 8 000 компаній.

Неочевидні помилки в креативі: що відлякує клієнтів і як це виправити

Від креативу залежать не тільки продажі, а й власне наявність клієнтів. І йдеться про креатив, що може відлякувати аудиторію. У першу чергу це загрожує компаніям, які на своїх сайтах використовують стокові файли із «фейковими» людьми та емоціями.

Усі, напевно, зустрічали сайти з фото підприємців, що затято тиснуть один одному руку. Проте очевидно — і в першу чергу відвідувачам таких сайтів — люди на зображенні не стосуються цього бренду. Нещирість відштовхує. І тому бізнесам краще використовувати кастомні матеріали, які повʼязані з командою чи продуктом.

Друга типова помилка — це кліше та «buzz words». Є індустрії, які буквально хворіють на них. Коли заходиш на сайт, і там усе як під копірку: «Innovative, technological, secure, fast, best in class». Але ти читаєш і не розумієш — хто вони, що саме пропонують, у чому цінність? І конкретика в даному випадку дуже важлива. Наприклад, не просто «eco-friendly», а «наш продукт на 92% складається з української вторсировини». Не просто «secure», а «у нас пʼятирівнева система захисту, яку тестували SAP та IBM». Покажіть цифру, факт, доказ. І ви отримаєте довіру ще до дзвінка з сейлзом.

Від географії до віку: що треба знати про свою аудиторію

Те, як люди сприймають інформацію, визначається не країною, в якій вони живуть, а способом мислення, рівнем цифрової грамотності, професійними звичками, поколінням і навіть емоційним фоном. І якщо бізнес хоче дійсно достукатися до свого клієнта — він має не «приблизно вгадати», а точно знати, для кого саме він комунікує.

Наприклад, лікарі шукають аргументи довіри — сертифікацію, кейси, просту й логічну навігацію. Вони не хочуть візуального шуму — їм потрібна чіткість. Розробники — прагнуть контролю та структурності, для них важлива системна логіка, ієрархія інформації та ясність. Бізнес-аудиторія очікує впевненої естетики, стратегічного меседжу. І якщо вона не бачить, як це стосується її задач — просто йде.

Відмінності у поколіннях — ще один критично важливий фактор. Бумери виросли у світі, де інтерфейс Amazon здається їм комфортним і звичним. Вони схильні бути лояльними, якщо бачать стабільність і зрозумілу логіку. Покоління Y (міленіали) цінують функціональність та стиль. А от покоління Z вимагає простоти, візуальної культури та гнучкості. У них інша швидкість мислення, інші референси і поріг до довіри.

Саме тому сильний дизайн — це не шаблон, а точно відкалібрований інструмент. Він має говорити з людиною її мовою, в її форматі, у її ритмі. І саме тоді дизайн починає працювати як бізнес-інструмент, а не просто як гарна картинка.

Що завтра в тренді: дизайн, який працюватиме на вас

Перший важливий тренд — сміливість у комунікаціях. Адже споживацькі потреби та вподобання постійно еволюціонують. Світ стає все більш шумним в контексті комунікацій. І цей «шум» — це саме ті, хто не виокремлюється, хто слідує загальним тенденціям і не має сміливості заявити про себе. Непомітні залишаться невидимими для аудиторії.

Другий тренд — на антикліше. Зараз у дизайні бізнес-комунікацій стає популярною 3D-візуалізація, адже за допомогою таких технологій можна передати більше змісту в межах однієї анімації. Кліше у дизайні — це digital-шум. Як я вже зазначав, люди перестають звертати увагу, якщо написано умовно «Best of the Best Business», тому що просто цьому не вірять. Саме тому всі слова і пояснення краще замінити 3D-візуалізацією. Уявімо, вам треба за 5 хвилин пояснити, як працює замок, але якщо вам доступна опція із 3D, то ви просто показуєте механізм замка, як туди вставляється ключ, як все це працює і за три секунди ви передаєте цінність. В межах однієї такої анімації ви можете передати більше сенсу.

І, звісно, базовий рецепт успішної комунікації — це простота (не плутати з примітивізмом!). Це не просто тренд, а основа будь-якої стратегії, оскільки мінімалізм став золотим правилом сучасного дизайну.

Розкажіть друзям про новину