Скільки європейські агенції витрачають на пітчинги: дослідження
17 Чер 2025, 10:21
PR

Скільки європейські агенції витрачають на пітчинги: дослідження

Агентства по всій Європі щороку витрачають сотні мільйонів євро на участь у пітчингах — такі дані оприлюднила Європейська асоціація комунікаційних агентств (EACA).

За результатами опитування 412 агентств, що складають 16% членів EACA, середня агенція нині витрачає 650 937 євро на рік лише на участь у тендерах за нових клієнтів. Всеукраїнська рекламна коаліція, як член EACA, поділилася з професійною спільнотою українського рекламно-комунікаційного ринку результатами дослідження EACA — The Cost of Pitching. 

Ця сума демонструє різкий ріст витрат у порівнянні з попередніми роками та підтверджує те, що нинішня модель стає дедалі більш нестійкою для індустрії.

Формула №1 успіху в спортивному маркетингу!

Приєднуйся 10 вересня до Sport Marketing Marathon — марафону стратегій, метрик і рішень, які ведуть бренд до подіуму!

Кейси інтеграцій з різними видами спорту, інфлюєнс-механіки, вимірювання PR та багато іншого.

ЗАБРОНЮВАТИ УЧАСТЬ

«Якщо агенція витрачає понад 650 тисяч євро щороку лише на пітчинги, їй потрібно вигравати тендерів щонайменше на 7 мільйонів євро, аби компенсувати ці витрати при мінімальній маржі EBITDA в 10%. Очевидно, що така модель розвитку не є сталою», — зазначила CEO EACA та президентка VoxComm Charley Stoney.

Дослідження The Cost of Pitching також показує: середня вартість одного пітча за нового клієнта складає 43 804 євро, а перегляд існуючих контрактів — 28 355 євро. Найбільші витрати несуть медіаагентства, де вартість одного пітча може сягати понад 65 000 євро через потребу в роботі з даними, цифровими платформами та багатоканальними стратегіями. Окрім внутрішніх витрат на персонал, агентства додатково витрачають у середньому 9 000 євро на фрилансерів, продакшн, подорожі та презентаційні матеріали. І при цьому лише 4 із 10 виграних креативних ідей зрештою втілюються клієнтами. 

Окрім фінансових витрат, дослідження акцентує і на людському факторі. До кожного пітча залучаються команди з 5-8 осіб, кожен з яких витрачає понад 44 години на підготовку. Такі навантаження позначаються на моральному стані й самопочутті команд: згідно з опитуванням EACA Agency Sentiment Survey 2024, питання психічного здоров’я посіло друге місце серед головних проблем індустрії.

«З урахуванням тисяч агентств по всій Європі, ми оцінюємо масштаб проблеми у мільярд євро щороку — без жодних гарантій повернення інвестицій, — додає Charley Stoney. Жодна інша галузь не роздає свої найкращі ідеї безкоштовно. Нам критично необхідно стандартизувати більш прозорі та справедливі практики — не лише задля фінансової стабільності, а й для збереження ментального здоров’я та мотивації наших команд». Майже половина респондентів визнає, що відчуває перевантаження на роботі, вказуючи серед основних причин втому від пітчів та надто стислі терміни. 

«Якщо 6 із 10 виграних ідей ніколи не втілюються в життя, це означає подвоєння витрат часу й зусиль. Агентства платять ціну не лише під час пітчу: часто після перемоги доводиться починати все з нуля, фактично анулюючи вкладені ресурси», — додає Charley Stoney. Щоб вирішити ці проблеми, EACA радить маркетологам розпочинати процес вибору агентств із перегляду портфоліо та кейсів, ще до замовлення будь-яких стратегічних чи креативних рішень. EACA закликає всю індустрію перейти до етичних, прозорих і збалансованих процедур взаємодії між клієнтами та агентствами. 

«Це серйозний сигнал для всієї індустрії, адже відповідальність лежить з обох боків, — наголошує Charley Stoney. — Агентства самі приймають рішення — йти на пітч чи ні. Пора припинити нормалізовувати поламані процеси й почати вимагати кращих стандартів. Етичний та ефективний відбір має стати нормою».

Розкажіть друзям про новину

Нове відео