Скільки європейські агенції витрачають на пітчинги: дослідження
17 Чер 2025, 10:21
PR

Скільки європейські агенції витрачають на пітчинги: дослідження

Агентства по всій Європі щороку витрачають сотні мільйонів євро на участь у пітчингах — такі дані оприлюднила Європейська асоціація комунікаційних агентств (EACA).

За результатами опитування 412 агентств, що складають 16% членів EACA, середня агенція нині витрачає 650 937 євро на рік лише на участь у тендерах за нових клієнтів. Всеукраїнська рекламна коаліція, як член EACA, поділилася з професійною спільнотою українського рекламно-комунікаційного ринку результатами дослідження EACA — The Cost of Pitching. 

Ця сума демонструє різкий ріст витрат у порівнянні з попередніми роками та підтверджує те, що нинішня модель стає дедалі більш нестійкою для індустрії.

«Якщо агенція витрачає понад 650 тисяч євро щороку лише на пітчинги, їй потрібно вигравати тендерів щонайменше на 7 мільйонів євро, аби компенсувати ці витрати при мінімальній маржі EBITDA в 10%. Очевидно, що така модель розвитку не є сталою», — зазначила CEO EACA та президентка VoxComm Charley Stoney.

Дослідження The Cost of Pitching також показує: середня вартість одного пітча за нового клієнта складає 43 804 євро, а перегляд існуючих контрактів — 28 355 євро. Найбільші витрати несуть медіаагентства, де вартість одного пітча може сягати понад 65 000 євро через потребу в роботі з даними, цифровими платформами та багатоканальними стратегіями. Окрім внутрішніх витрат на персонал, агентства додатково витрачають у середньому 9 000 євро на фрилансерів, продакшн, подорожі та презентаційні матеріали. І при цьому лише 4 із 10 виграних креативних ідей зрештою втілюються клієнтами. 

Окрім фінансових витрат, дослідження акцентує і на людському факторі. До кожного пітча залучаються команди з 5-8 осіб, кожен з яких витрачає понад 44 години на підготовку. Такі навантаження позначаються на моральному стані й самопочутті команд: згідно з опитуванням EACA Agency Sentiment Survey 2024, питання психічного здоров’я посіло друге місце серед головних проблем індустрії.

«З урахуванням тисяч агентств по всій Європі, ми оцінюємо масштаб проблеми у мільярд євро щороку — без жодних гарантій повернення інвестицій, — додає Charley Stoney. Жодна інша галузь не роздає свої найкращі ідеї безкоштовно. Нам критично необхідно стандартизувати більш прозорі та справедливі практики — не лише задля фінансової стабільності, а й для збереження ментального здоров’я та мотивації наших команд». Майже половина респондентів визнає, що відчуває перевантаження на роботі, вказуючи серед основних причин втому від пітчів та надто стислі терміни. 

«Якщо 6 із 10 виграних ідей ніколи не втілюються в життя, це означає подвоєння витрат часу й зусиль. Агентства платять ціну не лише під час пітчу: часто після перемоги доводиться починати все з нуля, фактично анулюючи вкладені ресурси», — додає Charley Stoney. Щоб вирішити ці проблеми, EACA радить маркетологам розпочинати процес вибору агентств із перегляду портфоліо та кейсів, ще до замовлення будь-яких стратегічних чи креативних рішень. EACA закликає всю індустрію перейти до етичних, прозорих і збалансованих процедур взаємодії між клієнтами та агентствами. 

«Це серйозний сигнал для всієї індустрії, адже відповідальність лежить з обох боків, — наголошує Charley Stoney. — Агентства самі приймають рішення — йти на пітч чи ні. Пора припинити нормалізовувати поламані процеси й почати вимагати кращих стандартів. Етичний та ефективний відбір має стати нормою».

Розкажіть друзям про новину