Зовнішнє просування сайту — процес складний та багаторівневий. У ньому існують різні підходи, кожен з яких має як очевидні переваги, так і не менш очевидні недоліки. Розглядати в межах однієї статті абсолютно всі доступні методи — це дещо контрпродуктивно. А тому сьогодні сконцентруємося на двох популярних підходах лінкбілдингу — обмін посиланнями та гостьові публікації. Адже, попри певну схожість, вони справді доволі суттєво відрізняються.
Що таке обмін посиланнями та гостьові публікації
Для початку визначимося з термінологією:
- Обмін посиланнями — це процес додавання посилань, що ведуть на ваш сайт, у вже опубліковані матеріали на інших вебсайтах.
- Гостьові публікації — це процес створення та розміщення нового контенту для сторонніх вебсайтів з посиланням на ваш сайт.
Тобто у першому випадку ви просто розміщуєте релевантні лінки на існуючих сторінках з наявним контентом, а в другому — самі створюєте контент для публікації. У цьому полягає основна відмінність. Однак є ще чимало деталей, про які варто пам’ятати при виборі методу просування. І саме на цих деталях необхідно сконцентруватися більше.
Головні переваги обміну посиланнями та гостьових публікацій
Якщо ви шукаєте відповідь на питання, який з двох варіантів кращий, то її, на жаль, не існує. Все залежить від ваших потреб, бюджету та готовності приділяти достатньо часу й зусиль зовнішньому просуванню. Мова йде про доволі різні стратегії, кожна з яких має свої переваги.
Переваги обміну посиланнями
На мою особисту думку, головна перевага обміну посиланнями — це економія часу та зусиль. Адже ви працюєте з уже готовим контентом, і необхідно лиш домовитися про розміщення у ньому релевантних посилань на ваш сайт. Технічно це можна зробити буквально за кілька хвилин. На практиці, звісно, все складніше та довше. Втім, навіть не беручи до уваги швидкість, можу назвати ще декілька вагомих переваг обміну посиланнями.
- Рентабельність
Вам не потрібно створювати новий контент, залучати авторів та експертів, витрачати час та кошти на створення нових матеріалів. Ви публікуєте посилання у вже готових публікаціях, які вже проіндексовані пошуковими роботами.
- Швидкі результати
Щойно власник сайту розміщує посилання на ваш сайт, ви вже можете отримувати перші результати. Сторінки вже проіндексовані та вже знаходяться у результатах пошукової видачі. А отже, користувачі одразу їх бачать, можуть відвідати ваш сайт за посиланням. Водночас зростає його авторитетність для пошукових алгоритмів.
- Довговічність посилань
Якщо ваші посилання розміщені в актуальних, цікавих та корисних для аудиторії публікаціях, вони будуть постійно залучати цільову аудиторію. Відповідно, й ваш сайт для алгоритмів Google буде залишатися актуальним. При цьому жодних додаткових дій з вашого боку не потрібно.
Переваги гостьових публікацій
Гостьове розміщення також має деякі важливі переваги, які часто роблять їх більш пріоритетними для власника сайту, який просувається.
- Збільшення впізнаваності та авторитетності бренду
Якісна тематична публікація, створена експертами компанії, викликає більше довіри, робить компанію впізнаваною та авторитетною в очах потенційних клієнтів. Звичайні посилання в уже готових матеріалах не дають такого ефекту.
- Ширші можливості для публікації саме тих матеріалів, які потрібні вашій ЦА
Створюючи власний контент, ви маєте значно більше свободи, можете публікувати саме ту інформацію, яка важлива та корисна вашій цільовій аудиторії, замість того, щоб шукати принаймні частково відповідні вашій тематиці вже готові публікації на сторонніх сайтах.
- Прямий трафік та залучення нової аудиторії
Посилання на ваш сайт у гостьовій публікації — це одночасно можливість залучити нову аудиторію, продемонструвати власну експертність й привести цю аудиторію безпосередньо на ваш сайт. Якщо контент дійсно якісний та релевантний, він працюватиме на залучення ЦА значно краще, ніж посилання в наявних публікаціях. Адже останні можуть бути менш релевантними.
Фактори ризику при використанні кожного з методів
Google має чимало вказівок щодо «неприродних» посилань і може карати сайти, які беруть участь у створенні та просуванні неякісного контенту. При цьому може постраждати і той сайт, на якому розміщене посилання, і той, на який це посилання веде. Тому потрібно бути вкрай уважними в цьому питанні й слідкувати, щоб всі лінки були максимально природними й відповідними вмісту.
Умовно кажучи, якщо ви посилаєтесь в огляді iPhone 15 на інтернет-магазин з аксесуарами для смартфонів Apple, це логічно та виправдано. А якщо такі посилання розмістити на сайті з рецептами, вони будуть абсолютно неприродними, і це може мати негативні наслідки.
Коли ми говоримо про створення нового контенту для розміщення на сторонніх сайтах, важливо пам’ятати про його якість та релевантність. З кожним новим апдейтом алгоритми Google стають все вимогливішим до якості контенту. Якщо він не відповідає заданим критеріям, то і його ефективність з точки зору просування буде низькою.
Окрім того, варто об’єктивно оцінювати, як довго контент буде актуальним та релевантним в перспективі. Це однаково важливо і для обміну посиланнями, і для гостьових публікацій. Оптимально — розміщувати лінки в матеріалах, які якомога довше залишаться актуальними для аудиторії. Наприклад:
- Посилання в статті «Як встановити Windows 11» — добре. Адже така стаття буде актуальною тривалий час.
- Посилання в статті «Огляд головних оновлень Windows 11 Version 23H2» — не дуже добре. Адже з виходом нового апдейту актуальність інформації різко знижується.
З іншого боку, розміщення посилань в тимчасово актуальних публікаціях у більшості випадків коштує дешевше й дозволяє отримати непоганий буст трафіку за короткий проміжок часу, доки інформація залишається актуальною для користувачів.
Який формат обрати саме вам?
Як я сказав на початку, єдиної відповіді на це питання не існує. Однак, спираючись на власний досвід та спостереження, можемо дати кілька порад, кому варто розглянути той чи інший формат.
Обмін посиланнями
Цей формат я можу рекомендувати:
- Підприємствам, які шукають швидший та потенційно вигідніший спосіб отримання зворотних посилань.
- Невеликим компаніям та стартапам, які поки що не мають потрібних ресурсів для створення якісного та професійного контенту з нуля.
Гостьові публікації
Такий формат просування підійде наступним компаніям:
- Підприємствам, які прагнуть закріпити авторитет бренду, охопити ширшу аудиторію та співпрацювати з провідними сайтами у своїй ніші.
- Представникам бізнес-секторів, які прагнуть досягти інтелектуального лідерства та мають великий досвід у своїй ніші. Це може бути вдалим вибором для компаній, які працюють у сфері технологій, фінансів чи охорони здоров’я.
Узагальнюючи, можу сказати, що обмін посиланнями — найкращий варіант, якщо вам потрібно отримати результат швидше та дешевше. А гостьові публікації — якщо ви готові працювати комплексно, отримуючи результати не лише «тут і зараз», а й в довгостроковій перспективі.
Підсумуємо
Обмін посиланнями та гостьові публікації — це лише незначна частка інструментів зовнішнього просування сайтів. Їхня ефективність безпосередньо залежить від того, як ви ці інструменти використовуєте. І найголовніше правило, яке я залишив насамкінець, — не зловживайте ними.
Зловживання та спроби «обійти систему» можуть призвести до вкрай неприємних наслідків:
- Порушення правил пошукових систем, що своєю чергою призводить до зниження рейтингу вебсайту в пошуковій видачі.
- Втрата довіри користувачів, якщо посилання та публікації будуть використані для поширення дезінформації чи занадто агресивної реклами.
- Юридичні проблеми у випадках, коли порушуються авторські права чи інші права інтелектуальної власності.
Ви повинні підходити до використання цих інструментів максимально серйозно та зважено. Якщо не впевнені, що той чи інший формат просування вам підходить, краще не поспішати й вивчити всі деталі. І тим паче не варто одразу погоджуватися, якщо вам нав’язують якийсь з форматів, не надаючи реальних гарантій, що він дійсно спрацює, а не нашкодить вашому бізнесу. Адже подібні випадки також не рідкість.