Новий бізнес-сезон під час війни: на що звернути увагу в комунікаціях компаніям
16 Вер 2022, 12:56
PR

Новий бізнес-сезон під час війни: на що звернути увагу в комунікаціях компаніям

Зазвичай вересень — це старт нового бізнес-сезону. Він супроводжується активними комунікаціями компаній, посиленою роботою на ринку, ребрендингом, свіжими ідеями, нетворками та бізнес-подіями. Із війною головним завданням для більшості українського бізнесу став не розвиток, а виживання, збереження та адаптація до війни. 

Агенція публічних комунікацій Perfect PR зібрала основні моменти, на які варто звернути увагу в комунікаціях у новому бізнес-сезоні та після шести місяців війни:

1. Говоріть про допомогу. Це не набридає, а мотивує

Допомога від початку війни стала не просто частиною контенту, а частиною життя свідомих українців. Тому компаніям, які вирішили менше комунікувати про неї або не робили цього досі, варто переглянути своє рішення.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

За дослідженням «Бренд-активізм» від Gradus, 44% опитаних віддають перевагу брендам, які допомагають ЗСУ, ще 34 % — тим, хто волонтерить та допомагає дітям. Правило «не показав — не зробив» у публічному середовищі діє стосовно благодійності в повній мірі. Річ не в тому, що ви втрачаєте шанс, щоб показати свою допомогу, а в трендах, прикладі та заохоченні інших також долучитись до підтримки тих, хто цього потребує. 

Волонтерити, віддавати частину заробітку на благодійність, допомогу ЗСУ — це норма та обов’язок.

2. Найкращий час, щоб почати вести комунікації українською — зараз і завжди

Станом на сьогодні не всі бренди перейшли на українську. Тому рекомендація далі для тих, хто досі цього не зробив. Йдеться не лише про законодавство (нагадаємо, що з 16 липня в Україні запрацювали штрафи за порушення мовного закону), а про свідому позицію бізнесу. 

Ситуація в країні стала каталізатором масового переходу на українську мову. Дослідження ринку показують, що для споживачів мова комунікацій бренду важлива. Відхід від комунікацій російською мовою — це тверде та свідоме рішення. Для нього не варто чекати вдалого моменту, а просто зробити, бо мова — це невіддільна частина ідентичності українців та українського бізнесу. 

Після переходу на комунікації державною свідома аудиторія полюбить вас ще більше. Головне, щоб ідеї меседжів бренду залишались такими ж і були сформовані з любов’ю. 

3. Люди важливі. Акцент на внутрішніх комунікаціях

За понад півроку війни більшість компаній уже побудували для своїх співробітників комфортну модель роботи. Хтось працює з дому, офісу чи перебуває за кордоном. Яку б модель не обрала ваша компанія, не забувайте вести та підлаштовувати внутрішні комунікації під неї. 

Важливо продовжувати турбуватися про своїх працівників не менше, ніж у перші місяці війни. Бути з ними в постійному контакті, цікавитись станом справ. Намагайтеся підтримувати з вашим штатом довірливі та відкриті взаємини, це якісно позначиться на результатах роботи та вашому розумінні один одного.

Подбайте про корпоративні курси першої медичної допомоги, а якщо дозволяють ресурси — штатного психолога або долучення до програми психологічної підтримки співробітників. Пам’ятайте, що безпека та психологічний стан ваших працівників залишаються на першому місці. 

4. Чи сьогодні варто вкладати гроші в рекламній кампанії?

Багато брендів зараз з обережністю ставляться до запуску рекламних кампаній, щоб не отримати негатив від аудиторії. Мовляв, що ви вкладаєте гроші в рекламу, а не допомагаєте тим, хто вас захищає сьогодні. Проте просувати власний продукт — це нормально та навіть правильно. Головне те, яким чином ви це робите. Занадто яскраві чи масштабні кампанії дійсно можуть виглядати недоречно. Тому приділіть більше часу розробці концепції, залучіть фокус-групи.

Деякі бренди в цьому випадку знаходять вихід у патріотичній рекламній кампанії чи акцентують на допомозі армії. Чому так не варто робити? Всі прекрасно розуміють, що в будь-якому бізнесі головними є фінансові цілі. Тому коли ви намагаєтесь переконати свого покупця у тому, що працюєте лише задля підтримки армії чи країни, — це може виглядати лицемірно. Можливість допомагати та підтримувати — це, звісно, одні з вагомих причин ведення бізнесу, але погодьтесь — не головні. 

Патріотизм — це і є продовження діяльності на українському ринку, виплата зарплат, сплата податків, розвиток галузі та підтримка економіки України. У будь-яких комунікаціях будьте щирими до кінця. Згадка про допомогу може бути в рекламній кампанії, проте в центрі все ж має бути ідея, концепція та сам продукт чи послуга. 

5. Сміливість — запускати щось нове

Коли хтось говорить, що зараз не час для новинок, ми відповідаємо: коли, як не зараз. Працювати, розробляти, рухати вперед галузь та країну, вносити свою частку в розвиток економіки та, звичайно, донатити на ЗСУ. 

Український бізнес показує не лише надздатність до виживання, а ще й до розвитку у надскладних умовах. Розробка та комунікація нового продукту, послуги, розробки, ідеї — усе це заслуговує на повагу та ще раз доводить сміливість українського бізнесу. 

Розкажіть друзям про новину