Новий бізнес-сезон під час війни: на що звернути увагу в комунікаціях компаніям
16 Вер 2022, 12:56
PR

Новий бізнес-сезон під час війни: на що звернути увагу в комунікаціях компаніям

Зазвичай вересень — це старт нового бізнес-сезону. Він супроводжується активними комунікаціями компаній, посиленою роботою на ринку, ребрендингом, свіжими ідеями, нетворками та бізнес-подіями. Із війною головним завданням для більшості українського бізнесу став не розвиток, а виживання, збереження та адаптація до війни. 

Агенція публічних комунікацій Perfect PR зібрала основні моменти, на які варто звернути увагу в комунікаціях у новому бізнес-сезоні та після шести місяців війни:

1. Говоріть про допомогу. Це не набридає, а мотивує

Допомога від початку війни стала не просто частиною контенту, а частиною життя свідомих українців. Тому компаніям, які вирішили менше комунікувати про неї або не робили цього досі, варто переглянути своє рішення.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

За дослідженням «Бренд-активізм» від Gradus, 44% опитаних віддають перевагу брендам, які допомагають ЗСУ, ще 34 % — тим, хто волонтерить та допомагає дітям. Правило «не показав — не зробив» у публічному середовищі діє стосовно благодійності в повній мірі. Річ не в тому, що ви втрачаєте шанс, щоб показати свою допомогу, а в трендах, прикладі та заохоченні інших також долучитись до підтримки тих, хто цього потребує. 

Волонтерити, віддавати частину заробітку на благодійність, допомогу ЗСУ — це норма та обов’язок.

2. Найкращий час, щоб почати вести комунікації українською — зараз і завжди

Станом на сьогодні не всі бренди перейшли на українську. Тому рекомендація далі для тих, хто досі цього не зробив. Йдеться не лише про законодавство (нагадаємо, що з 16 липня в Україні запрацювали штрафи за порушення мовного закону), а про свідому позицію бізнесу. 

Ситуація в країні стала каталізатором масового переходу на українську мову. Дослідження ринку показують, що для споживачів мова комунікацій бренду важлива. Відхід від комунікацій російською мовою — це тверде та свідоме рішення. Для нього не варто чекати вдалого моменту, а просто зробити, бо мова — це невіддільна частина ідентичності українців та українського бізнесу. 

Після переходу на комунікації державною свідома аудиторія полюбить вас ще більше. Головне, щоб ідеї меседжів бренду залишались такими ж і були сформовані з любов’ю. 

3. Люди важливі. Акцент на внутрішніх комунікаціях

За понад півроку війни більшість компаній уже побудували для своїх співробітників комфортну модель роботи. Хтось працює з дому, офісу чи перебуває за кордоном. Яку б модель не обрала ваша компанія, не забувайте вести та підлаштовувати внутрішні комунікації під неї. 

Важливо продовжувати турбуватися про своїх працівників не менше, ніж у перші місяці війни. Бути з ними в постійному контакті, цікавитись станом справ. Намагайтеся підтримувати з вашим штатом довірливі та відкриті взаємини, це якісно позначиться на результатах роботи та вашому розумінні один одного.

Подбайте про корпоративні курси першої медичної допомоги, а якщо дозволяють ресурси — штатного психолога або долучення до програми психологічної підтримки співробітників. Пам’ятайте, що безпека та психологічний стан ваших працівників залишаються на першому місці. 

4. Чи сьогодні варто вкладати гроші в рекламній кампанії?

Багато брендів зараз з обережністю ставляться до запуску рекламних кампаній, щоб не отримати негатив від аудиторії. Мовляв, що ви вкладаєте гроші в рекламу, а не допомагаєте тим, хто вас захищає сьогодні. Проте просувати власний продукт — це нормально та навіть правильно. Головне те, яким чином ви це робите. Занадто яскраві чи масштабні кампанії дійсно можуть виглядати недоречно. Тому приділіть більше часу розробці концепції, залучіть фокус-групи.

Деякі бренди в цьому випадку знаходять вихід у патріотичній рекламній кампанії чи акцентують на допомозі армії. Чому так не варто робити? Всі прекрасно розуміють, що в будь-якому бізнесі головними є фінансові цілі. Тому коли ви намагаєтесь переконати свого покупця у тому, що працюєте лише задля підтримки армії чи країни, — це може виглядати лицемірно. Можливість допомагати та підтримувати — це, звісно, одні з вагомих причин ведення бізнесу, але погодьтесь — не головні. 

Патріотизм — це і є продовження діяльності на українському ринку, виплата зарплат, сплата податків, розвиток галузі та підтримка економіки України. У будь-яких комунікаціях будьте щирими до кінця. Згадка про допомогу може бути в рекламній кампанії, проте в центрі все ж має бути ідея, концепція та сам продукт чи послуга. 

5. Сміливість — запускати щось нове

Коли хтось говорить, що зараз не час для новинок, ми відповідаємо: коли, як не зараз. Працювати, розробляти, рухати вперед галузь та країну, вносити свою частку в розвиток економіки та, звичайно, донатити на ЗСУ. 

Український бізнес показує не лише надздатність до виживання, а ще й до розвитку у надскладних умовах. Розробка та комунікація нового продукту, послуги, розробки, ідеї — усе це заслуговує на повагу та ще раз доводить сміливість українського бізнесу. 

Розкажіть друзям про новину