Ви коли-небудь дивились на фрагмент тексту або шрифт і думали, що вже десь це бачили? Можливо, це не випадковість. Деякі шрифти, використані у фільмах, стають такими ж упізнаваними й культовими, як і самі картини. Вони можуть створювати атмосферу історії ще до того, як пролунає перше слово. Правильно підібраний шрифт може передати приголомшливе відчуття часу, місця, емоцій і жанру.
Розглянемо добірку найяскравіших прикладів.
Futura у фільмі «Родина Тененбаумів»
Futura — це геометричний гротескний шрифт. Режисер Вес Андерсон обрав Futura, щоб поєднати структурованість і грайливість шрифту зі своїми ретельно продуманими світами. Завдяки універсальності, витонченості та виразності цей шрифт став особливо впізнаваним та культовим.
ITC Benguiat у серіалі «Дивні дива»
Важко думати про типографіку та кінематограф, не згадавши заставку серіалу «Дивні дива». Мало того, що сам серіал став культурним феноменом, використання шрифту ITC Benguiat у заставці є значною частиною його привабливості та акценту на ностальгії та минулих днях. Шрифт поєднує елементи модерну та готичних написів і має стиль, який викликає відчуття таємничості та пригод, що ідеально узгоджується з даниною шоу поп-культурі 1980-х років та поєднанням надприродного жаху з драмою дорослішання.
Papyrus у фільмі «Аватар»
Якщо ви бачили скетч Раяна Гослінга на шоу SNL про використання Papyrus у фільмі «Аватар», то не здивуєтеся, що донині цей шрифт залишається одним із найсуперечливіших в історії кінематографа. Papyrus відомий своїм текстурованим каліграфічним стилем, що викликає відчуття давнини та екзотики.
Saul Bass у фільмі «На північ через північний захід»
Нестандартний шрифт, розроблений Солом Бассом для фільму Гічкока 1959 року, став класичним прикладом культового шрифту в кіно. Холодна витонченість титрів, створених Saul Bass відображає характер головного героя, що ще більше підкреслює, як дизайн шрифту може жити у світі кіно, підсилюючи його оповідь.
Courier у фільмі «Матриця»
Протягом багатьох років було чимало дискусій навколо того, який саме шрифт на комп’ютері Нео, і консенсус, який здається найбільш логічним, полягає в тому, що це Courier, моноширинний шрифт, який асоціюється з друкарськими машинками та кодуванням. Це робить його доречним вибором для цифрових тем, досліджуваних у «Матриці», а знаковий зелений код фільму, що каскадом спускається вниз по екрану, виконаний Courier, символізує штучну природу Матриці та її зв’язок із комп’ютерними технологіями.
Kabel у фільмі «Труднощі перекладу»
Kabel — геометричний шрифт без зарубок — відіграє тонку, але важливу роль у заголовку фільму. Цей шрифт вперше з’явився у матеріалах про подорожі та туризм, і така ретро-асоціація тонко викликає ідею перебування в дорозі, що віддзеркалює тематику фільму. Текст добре перегукується з настроєм фільму, а його стримана елегантність відображає відчуття ізоляції та вразливості. До речі, цей шрифт також використаний в оригінальній версії гри «Монополія».
Aachen у фільмі «Кримінальне чтиво»
Aachen — це міцний, блочний шрифт із зарубками, відомий своїми товстими штрихами та компактною структурою. Як і фільм «Кримінальне чтиво», він привертає увагу своєю сміливою, гучною й агресивною формою, що перегукується з безкомпромісною енергією фільму. Шрифт має фізичну вагу — він масивний, щільний і несе в собі силу, як і незабутні персонажі та моменти фільму.
Cooper Black у фільмі «Наполеон Динаміт»
Вигнуті та неправильні форми Cooper Black доповнюють фільм «Наполеон Динаміт» своєю універсальністю. Він не здається відшліфованим, натомість резонує з шармом ручної роботи, який перегукується із кінострічкою, і є сміливим, але не залякуючим — так само, як і сам фільм.
Albertus у серіалі «Ув’язнений»
Шрифт Albertus посідає чільне місце у серіалі, як у титрах, так і на реквізиті. Його гострі кути та нерівні форми літер ненав’язливо підсилюють відчуття тривоги та прихованого контролю. У серіалі здається, що він використовується як емблема таємного товариства або стародавнього ордену, і насправді, у реальному житті Albertus часто використовувався в офіційних урядових вивісках, військових меморіалах і навіть у військовому брендингу.