В Україні розпочалася нова хвиля національної кампанії про домашнє насильство «Розірви Коло», що втілюється UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення України, у партнерстві з Міністерством соціальної політики України.
Вона спрямована на те, щоби зруйнувати сталі стереотипи про домашнє і гендерно зумовлене насильство та розповісти українцям/-кам, які постраждали від нього чи стали його свідками, як отримати допомогу.
Майже кожна четверта жінка (23%) віком від 15 років зазнала фізичного насильства та одна з чотирнадцяти (7%) — сексуального. При цьому лише кожна третя постраждала від фізичного чи сексуального насильства жінка звертається за допомогою.
Повномасштабна війна росії проти України ще більше загострює проблему, адже тривале перебування у стресі, вимушений переїзд, масове безробіття, психологічні травми та втому перед національними викликами призводять появи домашнього насильства у тих родинах, де його раніше не було. А з ним — і повернення до шкідливих звичок терпіти та виправдовувати насильство.
У 2022 році кількість звернень була на 40% більшою, ніж за 2021 (244 381 заяв). Так, у 2023 році було зафіксовано 291 428 тисяч звернень, що на 17% більше, ніж у 2022 році (за даними Національної поліції України).
Нова хвиля кампанії пропонує ще раз звернути увагу на традиційні висловлювання чи приказки, які досі, часто неусвідомлено, повторюють люди та які сприяють замовчуванню і толеруванню насильства. Щоби заохотити українців/ок подумати про небезпеку «старих установок», у промо кампанії використали кілька загальновідомих токсичних приказок, аби перетворити їх на нові правила.
«Мовчання — НЕ золото» — розкриває необхідність говорити, коли у стосунках боляче, не замовчувати будь-які прояви насильства та просити про допомогу.
«Б‘є — значить НЕ любить» — закликає не шукати виправдань будь-якому прояву насильства.
«Не хочеш, то НЕ мусиш» — нагадує, що «Ні» завжди означає «Ні», навіть у шлюбі, а будь-якому примусу — не місце у стосунках.