«Мовчання — НЕ золото»: відомі приказки переосмислили, щоб зруйнувати стереотипи про домашнє насильство
22 Лис 2024, 12:24

«Мовчання — НЕ золото»: відомі приказки переосмислили, щоб зруйнувати стереотипи про домашнє насильство

В Україні розпочалася нова хвиля національної кампанії про домашнє насильство «Розірви Коло», що втілюється UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення України, у партнерстві з Міністерством соціальної політики України.

Вона спрямована на те, щоби зруйнувати сталі стереотипи про домашнє і гендерно зумовлене насильство та розповісти українцям/-кам, які постраждали від нього чи стали його свідками, як отримати допомогу. 

Майже кожна четверта жінка (23%) віком від 15 років зазнала фізичного насильства та одна з чотирнадцяти (7%) — сексуального. При цьому лише кожна третя постраждала від фізичного чи сексуального насильства жінка звертається за допомогою. 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Повномасштабна війна росії проти України ще більше загострює проблему, адже тривале перебування у стресі, вимушений переїзд, масове безробіття, психологічні травми та втому перед національними викликами призводять появи домашнього насильства у тих родинах, де його раніше не було. А з ним — і повернення до шкідливих звичок терпіти та виправдовувати насильство. 

У 2022 році кількість звернень була на 40% більшою, ніж за 2021 (244 381 заяв). Так, у 2023 році було зафіксовано 291 428 тисяч звернень, що на 17% більше, ніж у 2022 році (за даними Національної поліції України). 

Нова хвиля кампанії пропонує ще раз звернути увагу на традиційні висловлювання чи приказки, які досі, часто неусвідомлено, повторюють люди та які сприяють замовчуванню і толеруванню насильства. Щоби заохотити українців/ок подумати про небезпеку «старих установок», у промо кампанії використали кілька загальновідомих токсичних приказок, аби перетворити їх на нові правила.  

«Мовчання — НЕ золото» — розкриває необхідність говорити, коли у стосунках боляче, не замовчувати будь-які прояви насильства та просити про допомогу. 

«Б‘є — значить НЕ любить» — закликає не шукати виправдань будь-якому прояву насильства. 

«Не хочеш, то НЕ мусиш» — нагадує, що «Ні» завжди означає «Ні», навіть у шлюбі, а будь-якому примусу — не місце у стосунках. 

Розкажіть друзям про новину