У країні, де нарешті все більше говорять про рівність і толерантність, все ще існують етнічні групи, до яких ставляться стереотипно й упереджено. Однією з таких груп є роми. Згідно з різними і не зовсім точними джерелами, в Польщі їх налічується від десятка до 30 000.
Агенція Publicis Worldwide Poland вирішила розпочати публічні дебати на цю тему і дати можливість ромському народу висловитися.
На вулицях Варшави з’явилися білборди із закликом до технологічних гігантів Google, Meta та Netflix покращити свої cервіси та продукти, щоб вони були більш інклюзивними для ромів.
Один із білбордів, що розташований на станції варшавського метрополітену Рондо Дашинськєґо, закликав Meta додати ромський прапор до своєї бібліотеки емодзі.
На іншому білборді з’явився проєкт першого в історії Google рома-дудла. Дудл з’явився на домашній сторінці Google 5 листопада, у Міжнародний день ромів. Дудл був розроблений у співпраці з відомою ромською художницею Малгожатою Мірга-Тас.
Поруч із муралом Netflix з’явився напис, що відсилає до популярного серіалу стримінгової платформи «Infamy», який відтворює багато кліше про ромів. Білборд закликав Netflix показувати цю етнічну групу без шкідливих упереджень.
«Боротьба зі стереотипами можлива завдяки видимості ромської культури та громади. Ми закликаємо такі компанії, як Meta, Google і Netflix, допомагати і виступати з ініціативами, щоб роми могли повною мірою користуватися їхніми сервісами і продуктами», — говорить Йоанна Карвовська-Коза, директорка зі стратегії та розвитку Publicis Worldwide Poland.
Кароліна та Кароль Квятковські з Центральної ради ромів додають: «Згідно з даними, зібраними під час перепису населення 2021 року в Польщі, понад 13 000 осіб ідентифікували себе як роми. Роми у всій своїй різноманітності є найбільшою етнічною меншиною в Європі, яка стикається з бідністю та соціальною ізоляцією. Ми можемо говорити про явище так званої ромофобії. Її наслідками є дискримінація, тривале безробіття, відсутність медичної допомоги, ускладнений доступ до освіти або житла».
Замовником білбордів виступила Центральна рада ромів у Польщі.
Реалізацією кампанії займались компанії Publicis Groupe: агенція Publicis Worldwide Poland розробила креативну концепцію та стратегію, а медіа-агенція Spark Foundry спланувала та придбала медіа-носії.