Ілон Маск перетворив вибух Tesla Cybertruck на маркетингову можливість
03 Січ 2025, 15:52

Ілон Маск перетворив вибух Tesla Cybertruck на маркетингову можливість

Новий рік розпочався з вибуху. Вранці 1 січня зловмисник підірвав електромобіль Tesla Cybertruck перед готелем Trump Hotel у Лас-Вегасі. Семеро перехожих отримали поранення, а водій, за повідомленнями, наклав на себе руки ще до вибуху.

Мотив нападника досі невідомий. Однак очевидно одне: як би відреагував творець кібертрака Ілон Маск на те, що його фірмовий транспортний засіб був використаний у потенційній терористичній атаці. Виявляється, він перетворив би це на маркетингову можливість.

Правоохоронці Лас-Вегаса високо оцінили міцність Cybertruck за те, що він допоміг стримати вибух. Футуристичний транспортний засіб має міцні сталеві двері, які, схоже, запобігли розбиттю скляних дверей готелю. Маск швидко вхопився за цю деталь і почав твітити про неї своїм 210,2 мільйонам підписників X, стверджуючи, що підозрюваний «вибрав не той автомобіль для терористичної атаки». Також він ретвітнув шанувальника, який описав цей інцидент як переломний момент у своєму рішенні нарешті купити автомобіль.

Крім того, Маск ретвітнув ілюстрацію атаки з підписом «Найкраща реклама Tesla!». На малюнку вибухнувший кібертранспортний засіб не має жодної подряпини, хоча в реальному транспортному засобі, який був задіяний в атаці, були вибиті вікна і обпалений кузов. (Проте шини залишилися напрочуд цілими).

Маск вирішив розглядати вибух як маркетинговий хід. Спочатку він витратив багато часу 1 січня, висловлюючи свій гнів на ЗМІ за їхні незграбно сформульовані заголовки про інцидент, які, за його словами, подавали інформацію так, ніби автомобіль загорівся випадково. Він навіть пригрозив, подати до суду на деякі з цих видань. (Не зважаючи на те, що сам готель Trump Hotel також назвав вибух «пожежею електромобіля» в соціальних мережах, як і виконавчий віцепрезидент організації Трампа Ерік Трамп).

Але не лише засоби масової інформації поспішили з висновком. Багато користувачів соцмереж також зробили це припущення. Можливо, це не повинно дивувати. Адже до якості автомобіля є багато питань і це підтверджує безліч історій, опублікованих його користувачами. Наприклад, всього за день до теракту в Лас-Вегасі в автосалоні в штаті Джорджія, випадково загорівся кібертрак.

Нова інформація про автомобіль, яка з’явилася після вибуху, також може не вселяти довіри. Шериф з поліції Лас-Вегаса заявив, що Маск допоміг слідству, розблокувавши авто після того, як воно автоматично заблокувалося під час вибуху, і надіслав відео з підозрюваним на різних зарядних станціях. Ця заява свідчить про те, що кібертрак автоматично заблокується, якщо автомобіль загориться, що генеральний директор Tesla технічно має дистанційний контроль над усіма своїми автомобілями, і що керувати таким автомобілем означає бути легкодоступним для спостереження. Це не зовсім те, з чого роблять рекламу.

Враховуючи все, що широка громадськість вже знає про кібертранспорт, і те, що, за деякими оцінками, вони продаються не дуже добре, легко зрозуміти, чому Маск вирішив рекламувати цей автомобіль як такий, що здатен запобігти терористичній атаці.

Зараз Маск робить ставку на те, що постраждалим перехожим пощастило, що нападник обрав саме кібертрак, але в цьому наративі є лише одна проблема. Наскільки зараз відомо, підозрюваний обрав кібертранспорт саме тому, що це він — не для того, щоб завдати максимальної шкоди, а для того, щоб заявити про себе з політичної точки зору.

Але зараз розмова про автомобіль, який запобігає терористичним атакам, здається, є способом уникнути розмови про те, чому нападник обрав саме цей автомобіль для відправки послання.

Розкажіть друзям про новину