Повномасштабна війна, що триває в Україні четвертий рік, докорінно змінила життя мільйонів людей — особливо тих, хто залишився у прифронтових чи деокупованих громадах. Щодня вони живуть у складних умовах, часто без світла, газу, доступу до їжі.
Їхні потреби заслуговують не лише уваги, а конкретної дії — саме тому з’явився проєкт «Foodtruck — їжа без кордонів». Ця гуманітарна ініціатива об’єднує людей і ресурси, щоб підтримати тих, хто постраждав внаслідок збройної агресії рф.
Мобільна кухня, що дарує тепло
Foodtruck — це найбільша мобільна кухня в Україні, здатна приготувати до 5 000 порцій гарячої їжі щодня, навіть у зонах підвищеної небезпеки. Складна логістика, ризики, евакуації — все це щоденна реальність команди проєкту.
Станом на травень 2025 року, Foodtruck уже побував у 10 населених пунктах і передав понад 208 000 порцій їжі тим, хто її потребує.
У квітні 2025 року, після чергової атаки, Foodtruck доставив на Сумщину понад 119 000 гарячих обідів.
Підтримка людей після трагедії в Сумах:
Хто стоїть за ініціативою
Foodtruck ініціювали засновники БО «Іскра Добра» — Олег Бібіков, Ігор Кукобко та Наталія Мосейчук — інтервʼюерка, ведуча 1+1 Марафон. Стратегічним партнером стала Благодійний фонд «МХП-Громаді», який з перших днів війни забезпечує мобільну кухню всім необхідним: продуктами, пальним та логістикою.
Мобільна кухня в Україні стала точкою об’єднання. Також до ініціативи долучилися десятки відповідальних бізнесів і громадських організацій. Таких як 1+1 media, АТ «Універсал Банк» (monobank), ГО «Фонд «Якість Життя», БО «БФ «Комітет медичної допомоги в Закарпатті», ТОВ «АгроТеп», БО «Благодійний фонд Євгена Пивоварова», Бренду ISAIA, БО «БФ «Українська Федерація Банків Продовольства».
Цілі Foodtruck
- забезпечити гарячою їжею тих, хто постраждав від війни;
- об’єднати навколо допомоги бізнес, владу, громади;
- нагадати кожній людині у біді: ви не самі.
Медіа про Foodtruck
- Про проєкт написали понад 50 українських і європейських медіа — охоплення перевищило 20 мільйонів людей.
- Матеріали виходили на 1+1, ТСН, Суспільному, УНІАН, Укрінформі, Главреді, також в ефірі «Єдиного новинного марафону».
- Австрійський ORF присвятив Foodtruck цикл сюжетів, а Джеймі Олівер розповів про ініціативу своїм 10,5 млн підписникам.
Зараз українці продовжують публікувати історії Foodtruck у соцмережах — так проєкт шириться ще далі.
Що далі
- запуск менших мобільних кухонь, щоб допомагати ще більшій кількості людей;
- міжнародні адвокаційні фотовиставки — щоб привернути увагу світу та залучити до підтримки і подолання гуманітарної кризи, яку принесла війна.
Ми продовжуємо, бо знаємо: коли поруч є тепла їжа й людська підтримка — легше пережити навіть найтемніші часи.
