У новому дослідженні агенції National Sample представили, як східноєвропейці користуються соціальними мережами. У дослідженні взяли участь 3 136 респондентів з України, Болгарії та Румунії. Вибірка у кожній країні репрезентує населення віком 18-54 років за статтю, віком, освітою та регіоном проживання.
Як показали результати, Telegram є найпопулярнішим серед онлайн-спільноти в Україні: 78,4% респондентів відповіли, що користуються ним регулярно. Далі йдуть Facebook (71,2%), YouTube (70,9%), TikTok (66,6%) та Instagram (58,7%). Інші платформи мають нижчі показники: X (4,5%), Threads (4,1%), Snapchat (2,3%), LinkedIn (1,7%) і Reddit (0,4%).
Facebook залишається платформою вибору для користувачів середнього віку, тоді як Telegram має високий рівень довіри та залученості в усіх вікових групах. Однак Telegram — єдина платформа, яка об’єднує різні покоління, слугуючи каналом для новин, приватного спілкування та контенту. Можна сказати, що Telegram став універсальною платформою для спілкування, отримання новин та споживання контенту в Україні.

У всіх трьох країнах Facebook залишається однією з найпопулярніших платформ. Водночас інші соціальні мережі активно конкурують за увагу користувачів, особливо серед молоді.
У Болгарії Facebook використовують 84,8 % респондентів, що є найвищим показником серед трьох країн. YouTube посідає друге місце з 75,8 %, за ним йдуть Instagram (53,4 %) і TikTok (50,9 %). Telegram використовують 24,9 % респондентів, тоді як інші платформи, такі як LinkedIn, Snapchat, X (Twitter), Threads і Reddit, використовують менше 10 %. У Румунії Facebook використовують 73,4% користувачів Інтернету, YouTube — 61,3%, Instagram — 48,7% і TikTok — 48%. Telegram менш популярний, з показником 13,5%. Також помітна присутність Snapchat (10,7%), Reddit (5,4%) та Threads (4,5%).
Ландшафт соціальних мереж у Східній Європі продовжує змінюватися. У той час як у Болгарії та Румунії першість утримує Facebook, в Україні лідирує Telegram. Молодь тяжіє до TikTok, Instagram та мобільних месенджерів, тоді як старші користувачі залишаються вірними Facebook та YouTube.