У Верховній Раді було зареєстровано законопроект №9128, який передбачає обмеження використання військово-патріотичної тематики під час реєстрації торгових марок та в рекламі.
Автори законопроекту вважають, що експлуатація військово-патріотичної тематики з комерційною метою під час повномасштабної російської агресії в країні значно збільшилася. У зв’язку з цим в Україні хочуть заборонити брендам використовувати символи війни у рекламі та на своїх товарах. Відповідний документ було опубліковано на сайті ВР.
“Прикро, що у маркетингових комунікаціях виробники споживчих товарів та послуг вдаються до недоречного використання трагічних подій війни, назв постраждалих міст, патріотичних закликів та військових слоганів. Йдеться про реєстрацію торгових марок алкогольних напоїв, харчових продуктів, інших товарів, назви акцій для клієнтів, слогани реклами, які застосовують або обігрують військову тематику необережно, а іноді й просто неприпустимим способом”, — зазначається в записці пояснення.
Так, автори законопроекту №9128 пропонують заборонити реєстрацію торгових марок, які мають:
- назви військових подій;
- назви населених пунктів та міст, які постраждали в ході повномасштабної війни (крім випадків використання таких назв на адресах, а також реклами торгових марок, зареєстрованих до 24 лютого 2022 року);
- назви бойових дій та військових операцій;
- назва військової техніки та озброєння;
- офіційні привітання ЗСУ;
- назви військових підрозділів ЗСУ та інших військових формувань;
При цьому зазначається, що ці обмеження не поширюватимуться на рекламу фільмів, відео чи книг, присвячених повномасштабній війні в Україні.
Яскраві приклади використання військової символіки у комерційних цілях у своєму Telegram-каналі навів офіцер ЗСУ та український блогер Анатолій Штефан “Штірліц”. Серед наведених прикладів бренд сухариків “ЗСУ — Збройні сухарі України”, сервіс лазерної епіляції, горілка “Непоборна” та інші.