12 Вер 2023, 13:41

Меми та відосіки — інструмент для просування серйозних ідей: як пояснити користувачам важливість українізації доменів

Чи можливо використовувати несерйозний tone of voice для просування серйозних ідей? Звісно можна — вирішили учасники акції з підтримки домену kyiv.ua, яка стартувала 1 серпня і триватиме два місяці.

Самобутність задачі полягає в її складності. Як зробити цікавою для широких аудиторій інформаційну кампанію, присвячену технічним нюансам роботи сайтів — доменним іменам та зонам? Що це взагалі таке і як донести головні меседжі читачам, щоб не зламати їм мозок — ось головна заковика, яку потрібно вирішити контент-мейкерам акції.

«Я — Kyiv, але дехто називає мене Kiev»

Так могла би звернутися столиця України до всіх, хто використовує в латинському написанні її зросійщену назву. Здається дивним, що головне місто країни транслітерується не з державної мови? Але це факт, на який звертають вашу увагу учасники акції — адміністратори та реєстратори доменів. 

Той же меседж від імені київського домену звучить у відео, створеного Cityhost.ua для підтримки акції.

Та насамперед давайте розкажемо про саму акцію та її передісторію. У кожного сайту є доменне ім’я, яке можна побачити в адресному рядку. Вони бувають дуже різні — національні, міжнародні, тематичні. Національні доменні зони часто містять в собі міські «філії» (якщо можна так висловитися) — регіональні (локальні) домени для обласних центрів. Для Києва — kyiv.ua, для Харкова — kharkiv.ua, для Львова — lviv.ua. Часто для одного міста є 2-3 аналоги. Наприклад, для Рівного існують варіанти rivne.ua (транслітерація з української мови), rovno.ua (з російської), rv.ua (скорочений варіант).

Особливістю української доменної системи є те, що для цілого ряду міст першими з’явилися саме російськомовні варіанти написання. Зараз такі зони налічують значно більше доменів, ніж україномовні. Найбільш кричуща ситуація складається з наймасовішим локальним доменом — київським. Так, правильна українська версія kyiv.ua налічує всього 3714 доменів, а от російська kiev.ua — 39 352 доменів. Тобто розрив більше ніж у 10 разів. 

За час роботи української версії (реєстрація була розпочата у 2015 році) ситуація розвивалася досить мляво. Все змінилося у 2022 році, коли повномасштабне вторгнення росії змусило нас поставити перед собою запитання — а чого у нас досі так багато російського? Так з ринку зникли російські домени по типу .ru та .moscow, були заблоковані російські сайти, наш IT-сектор почав масово відмовлятися від російських сервісів. Влітку 2022 Cityhost.ua почав ініціювати рух із дерусифікації доменів та закликати колег підтримати цю ідею. У грудні під час конференції UADOM-22 директор Олег Рівтін висловив перед колегами пропозиції та стратегії, які допоможуть пришвидшити процес. 

«Трансляція серйозного через несерйозне — сильний інструмент» 

Акція з підтримки правильного столичного домену стала логічним результатом цієї передісторії. До неї долучилися 27 адміністраторів та реєстраторів, які зобов’язалися розмістити у себе на сайтах інформацію про акцію, зробити знижки на домен kyiv.ua та провести інформаційну кампанію в ЗМІ та соцмережах. При цьому була висловлена ідея, що для просування можна використовувати не лише статті та банери, а й відео або меми.

64f86ea09edeb.webp

Якщо вдуматися, використання мемів, жартів та простого візуалу часто може стати помічником у просуванні серйозної та складної теми, про яку рідко замислюються пересічні користувачі мережі. Смішний контент створює яскраву позитивну емоцію та дозволяє вбудувати важливий меседж, який точно буде побачений та запам’ятається. 

Іноді це може стати кращим виходом, ніж розлогі пояснення, діаграми чи таблиці. Трансляція серйозного через несерйозне — сильний інструмент, здатний винести інформацію поза межі професійної спільноти і зробити зрозумілою всім. 

64f878491bbb6.webp

Але потрібно бути обережним із жартами. Це дуже тонка матерія, яка може обернутися проти свого творця — невдалим жартом можна образити аудиторію та нажити собі проблем. Важливо, щоб вибраний стиль спілкування не вибивався із загального іміджу компанії, а контент не містив у собі прихованих натяків чи навіть відкритих заяв, здатних вдарити по болючому місцю людини. 

Втім, досвідчений контент-мейкер здатен відчути болі та радості читача, зробивши акуратний та влучний жарт своїм помічником. Розуміючи всю силу гумору, все більше навіть масштабних бізнесів вдаються до залучення веселого та смішного візуалу, мемів та відео, щоб стати ближчими до своєї аудиторії та достукатися до її серця.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео