Коли SMM не працює: як зрозуміти, що йде не так
14 Тра 2025, 14:03

Коли SMM не працює: як зрозуміти, що йде не так

Багато експертів та підприємців зіткнулися з тим, що сьогодні соцмережі перетворилися на повноцінну роботу, яка вимагає часу, бюджету, команди і регулярної присутності. З кожним роком утримувати увагу потенційного клієнта стає все складніше: конкуренція зросла, аудиторія стала перебірливою, а алгоритми часто непередбачуваними.

У 2025 році SMM — це не просто «щоб було». Це — повноцінна маркетингова одиниця, якій можна делегувати дуже багато процесів, повʼязаних зі стратегією, креативом, аналітикою. Але чому так стається, що ви інвестуєте у соцмережі — але результату немає. Хто винен? SMM-ник? Замовник? А може тут взагалі не може бути конкретного винного?

Віталія Смоленська, спеціалістка зі стратегічних комунікацій комунікацій та розвитку особистих брендів, розповіла, як зрозуміти, що ваш SMM не працює, які причини найчастіше призводять до непередбачуваних результатів, як правильно оцінювати роботу SMM-фахівця і побудувати ефективну співпрацю.

X-RAY: конкурс маркетингових проєктів, що залишають слід

Ми шукаємо не гучні обіцянки, а кампанії, після яких залишилося відлуння. Подай заявку на X-RAY і доведи, що твій проєкт — серед найкращих.

Подати заявку на конкурс

Ознаки, що ваш SMM не працює

  1. Немає стабільного зростання аудиторії — навіть невеликого органічного росту.
  2. Контент «в нікуди» — його публікують регулярно, але на нього немає реакції: ні збережень, ні коментарів.
  3. Воронка не працює — постинг є, а на продукти чи консультації не приходять запити.
  4. Контент став сухим — ніби є тексти, відео, але все без емоцій, глибини, відчуття вас.
  5. SMM-фахівець не може показати зрозумілих метрик або ж звіт зводиться до «було охоплення — стало охоплення».

Чому так відбувається

Причина №1: Немає стратегії (тільки «план дописів»)

SMM не працює, якщо немає чіткого розуміння навіщо, кому і що саме ми показуємо. Багато хто починає ведення соцмереж, не маючи:

  • чіткого позиціонування;
  • портрету цільової аудиторії;
  • ролі контенту в загальній воронці продажів;
  • стилю та тону комунікацій;
  • розуміння, де взагалі розміщувати контент, щоб не розпорошуватися. 

Рішення: почати з комунікаційної або бренд-стратегії, а вже потім делегувати ведення на SMM-спеціаліста. Таку стратегію ви можете замовити у агенції, комунікаційного стратега або ж розробити самостійно. Створювати її непросто, займає багато часу, але стратегія — це фундамент, який буде працювати місяцями, а то й роками. 

Причина №2: Нереалістичні очікування

«Хочу, щоб контент продавав одразу» — типова помилка багатьох експертів, які мають обмежені фінансові ресурси і хочуть аби їх вкладення окупилися вже в перший місяць. Соцмережі працюють на довіру, утримання контакту. Щоб відбувався продаж — потрібен час та терпіння, особливо, якщо ви лише на початку. 

Рішення: усвідомити, яку роль соцмережі мають саме у вашій моделі продажів (наприклад: знайомство → візит на сайт → консультація). Налаштуватися на те, що результат ви можете побачити за декілька місяців. Працює це так: ви починаєте активно проявлятися в соцмережах, вас починають помічати у вашій сфері, запрошувати на виступи, івенти, просять дати коментар — саме це вже результат роботи з SMM, а не конкретні продажі. 

Причина №3: Недостатня експертиза/ініціатива з боку SMM-фахівця

Часто замовник наймає «виконавця», а не партнера. І отримує просто картинки з Canva без сенсу. Або — шаблонну «експертність», що не відображає реального стилю клієнта.

Рішення: працювати з тими, хто вміє розбиратись у бізнес-моделі, продажах і будує контент не за шаблоном, а з розумінням вас як експерта. Такі спеціалісти є, просто знайдете ви їх не одразу.

Ось декілька рекомендацій, які допоможуть розпізнати потрібного спеціаліста:

  • Новачок без досвіду точно боїться брати ринкову вартість за свої послуги, оскільки не може і не знає, як гарантувати результат клієнту. Тому занадто низька оплата послуг спеціаліста може сигналізувати про те, що досвід у нього або відсутній, або невеликий.
  • Не ведіться на гарний Instagram. Активний профіль — не гарантія професіоналізму. З особистого досвіду пошуку спеціалістів в команди експертів, чим більше часу фахівець витрачає на свій блог, тим менше працює з реальними клієнтами.
  • Пропонуйте тестові завдання. Це допоможе зрозуміти, чи людина справді знає, що робить.
  • Зробіть ознайомчий дзвінок. Придивіться до людини, як вона комунікує, як розуміється в процесах, які ви хочете їй делегувати, чи є у неї потрібний вам досвід. 
Причина №4: Замовник не включений

Без діалогу навіть найдосвідченіший SMM не вивезе. Потрібні меседжі, бачення, кейси, фото, відео — усе це йде від експерта. І тут часто гальмує саме клієнт.

Рішення: Виділяйте 1–2 години на місяць на глибоку передачу інформації, візії, комунікаційного вектора, контенту. 

Причина №5: Платформа не підходить аудиторії

Не всі експерти мають бути в Instagram чи TikTok. Якщо ваша ЦА — керівники, лідери, освітяни, бізнес — вони можуть бути активні в зовсім інших каналах: LinkedIn, YouTube, email, медіа.

Рішення: робити аудит каналів перед запуском та акумулювати ресурси там, де буде найбільше ефективності. 

Як зрозуміти, хто «винен» і що робити далі

  1. Почніть з комунікації: не «де результат?», а «який результат ми мали планувати і які дії для цього зроблено?».
  2. Подивіться в корінь: чи є стратегія? аналіз цільової? чи в тих каналах ведете комунікацію? чи зрозуміла потенційному клієнту воронка (як і де купити, куди перейти)?
  3. Запитайте про метрики: на що ми дивимось? як відслідковуємо ефективність? які показники варто покращити, яким чином і що це дасть?
  4. Оцініть командну взаємодію: чи є з боку SMM ініціатива, пропозиції, розуміння, куди ви рухаєтесь? Чи лише «ось план дописів та сториз — затвердіть»?
  5. Розділіть очікування і реальність: хотіти 100 заявок із 3 постів нереально, якщо ви лише формуєте довіру з аудиторією. Вкладення в SMM — це не видатки, а інвестиції у ваш продукт чи бізнес. Результат буде, просто іноді треба дочекатися цього моменту. 

Як працює SMM, коли все правильно

Ось що відбувається, коли стратегія й команда на своєму місці:

  • Контент точково «потрапляє» в болі й потреби аудиторії. Охоплення ростуть щомісяця, реклама приносить підписників, заявки на послуги і ця аудиторія залишається на сторінці.
  • Видно, як росте довіра: контент репостять, зберігають, цікавляться продуктами.
  • SMM-фахівець — це партнер, а не дописописець, який в курсі всіх подій клієнта, розуміє, куди та для чого ви рухаєтесь.
  • Ваша комунікація постійна: SMM регулярно питає про ваші плани, задає уточнюючі запитання, пропонує зідзвони для того, щоб тримати один вектор з клієнтом. Зі свого боку, клієнт системно надає всі необхідні матеріали для роботи, без затримок. 

Не шукайте винного — будуйте систему. SMM не чарівна кнопка. Це інструмент підсилення. І він працює, коли:

  • є стратегія;
  • є чітке розуміння ЦА;
  • є розуміння, який контент створювати, де розміщувати і що він має дати; 
  • є командна взаємодія;
  • є реалістичні очікування;

Зрозуміло, не кожен SMM-ник вам підійде. Так само, як не всі соцмережі вам потрібні. Але коли всі елементи стають на свої місця — ви відчуєте, що ваш особистий бренд живе, працює і має вплив. А не просто «ведеться» для галочки.

SMM
Розкажіть друзям про новину