Еволюція цифрових звичок: як використовують соціальні мережі у країнах Східної Європи
07 Кві 2025, 14:02

Еволюція цифрових звичок: як використовують соціальні мережі у країнах Східної Європи

У новому дослідженні агенції National Sample представили, як східноєвропейці користуються соціальними мережами. У дослідженні взяли участь 3 136 респондентів з України, Болгарії та Румунії. Вибірка у кожній країні репрезентує населення віком 18-54 років за статтю, віком, освітою та регіоном проживання.

Як показали результати, Telegram є найпопулярнішим серед онлайн-спільноти в Україні: 78,4% респондентів відповіли, що користуються ним регулярно. Далі йдуть Facebook (71,2%), YouTube (70,9%), TikTok (66,6%) та Instagram (58,7%). Інші платформи мають нижчі показники: X (4,5%), Threads (4,1%), Snapchat (2,3%), LinkedIn (1,7%) і Reddit (0,4%).

Facebook залишається платформою вибору для користувачів середнього віку, тоді як Telegram має високий рівень довіри та залученості в усіх вікових групах. Однак Telegram — єдина платформа, яка об’єднує різні покоління, слугуючи каналом для новин, приватного спілкування та контенту. Можна сказати, що Telegram став універсальною платформою для спілкування, отримання новин та споживання контенту в Україні.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

У всіх трьох країнах Facebook залишається однією з найпопулярніших платформ. Водночас інші соціальні мережі активно конкурують за увагу користувачів, особливо серед молоді.

У Болгарії Facebook використовують 84,8 % респондентів, що є найвищим показником серед трьох країн. YouTube посідає друге місце з 75,8 %, за ним йдуть Instagram (53,4 %) і TikTok (50,9 %). Telegram використовують 24,9 % респондентів, тоді як інші платформи, такі як LinkedIn, Snapchat, X (Twitter), Threads і Reddit, використовують менше 10 %. У Румунії Facebook використовують 73,4% користувачів Інтернету, YouTube — 61,3%, Instagram — 48,7% і TikTok — 48%. Telegram менш популярний, з показником 13,5%. Також помітна присутність Snapchat (10,7%), Reddit (5,4%) та Threads (4,5%).

Ландшафт соціальних мереж у Східній Європі продовжує змінюватися. У той час як у Болгарії та Румунії першість утримує Facebook, в Україні лідирує Telegram. Молодь тяжіє до TikTok, Instagram та мобільних месенджерів, тоді як старші користувачі залишаються вірними Facebook та YouTube.

Розкажіть друзям про новину