Інстаграмна маска стала елементом музейної експозиції? Що ж, які часи такі й музеї.
Про подію, що враз стала сенсацією, прогримівши в усіх заголовках світу, а саме «загибель» крейсеру «мАсква» — знають всі. Однак мало хто знає, що цей крейсер, який лежить на дні Чорного моря на глибині 90 метрів, отримав статус об’єкту підводної культурної спадщини України, одержавши свій 2064-ий номер в реєстрі.
Як і будь-який об’єкт культурної спадщини, крейсер «мАсква» не став виключенням і був музеєфіковний. Важливість цього явища полягає у збереженні автентичного вигляду пам’ятки архітектури, сукупність яких збагачує національний фонд культурної спадщини України.
Формат сучасних музеїв змінюється, що є цілком логічно, адже ніякий розвиток не стоїть на місці. Він впроваджується в усі сфери людського життя.
Віртуальна реальність, інтерактивні експозиції, різного роду симулятори — це складові елементи не музею «майбутнього», а того, що існує вже зараз.
Україна теж не стоїть на місці. Її розвиток в технологіях різного роду лише набирає обертів, тим самим привертаючи увагу всієї світової громадськості до подій війни не тільки страшними заголовками.
Яскравим прикладом AR-технології, рівноправної частини музейної експозиції «Отріцатєльноє всплитіє», є Instagram-маска, розроблена Ганною Норовою. Її функція — залучати кожного охочого до ключового процесу, затоплення крейсеру.
Проєкт Отріцатєльноє всплитіє створено за підтримки ГО “ДНА” для Центрального військово-морського музею України.