Українським піарникам бракує навички промпт-інжинірингу: результати дослідження
23 Кві 2025, 13:58
PR

Українським піарникам бракує навички промпт-інжинірингу: результати дослідження

PR-агенція BECOME презентує результати дослідження «Використання штучного інтелекту у сфері PR України», яке проводилося для Davos Communications Forum 2025 за підтримки медіа MMR.

Результати представлені у чотирьох категоріях:

  • найбільш використовувані інструменти ШІ;
  • завдання, для яких використовується ШІ;
  • труднощі у використанні ШІ;
  • навички, необхідні піарникам для роботи з ШІ.
Завдання, для яких використовується ШІ

Більшість піарників використовують штучний інтелект для доопрацювання попередньо створеного контенту, зокрема статей та пресрелізів. ШІ також використовується для брейнштормінгу, структурування, підсумовування й скорочення даних, ресерчу й аналізу даних. Менше людей використовують ШІ для створення контенту з нуля, навчання й пошуку інформації та стратегічних завдань.

Це свідчить про обережне впровадження ШІ в креативні й стратегічні процеси. Водночас такий підхід відкриває можливість делегувати ШІ рутинні завдання, звільняючи час для складніших рішень.

Найбільш використовувані інструменти ШІ

Найпопулярнішим ШІ-ресурсом є, безсумнівно, ChatGPT. Друге та третє місце розділяють відповідно Gemini та Claude. Perplexity та Midjourney зайняли четверте та пʼяте місце. Тенденція одна — серед українських піарників є запит на універсальні, мультифункціональні рішення, що поєднують генерацію, аналіз та візуалізацію. Більш нішеві та специфічні інструменти поки непопулярні. 

Труднощі у використанні ШІ

Головною перешкодою у використанні ШІ є написання промптів. Піарники коментують, що ШІ спотворює та видає дезінформацію. Окрім цього, відповіді ШІ зазвичай є примітивними. Лише 9,2% респондентів не натрапляють на труднощі при використанні ШІ. Саме тому піар-командам варто приділити увагу навчанню ефективної роботи з ШІ — написанню промптів, фактчекінгу, безпеці даних тощо.

Навички, необхідні піарникам для роботи з ШІ

Промпт-інжиніринг є найбільш бажаною навичкою — з вмінням вірно писати промпти ШІ даватиме якісніші результати. Критична оцінка результату й адаптивність та гнучкість у використанні ШІ посідають наступні місця рейтингу. Як вже відмітили вище, піарникам потрібні знання принципу роботи ШІ моделі, а також навички фактчекінгу, креативність та надивленість. Інакше кажучи, ефективна робота з ШІ в піарі — це не лише про технічність, а й про стратегічне мислення, професійну чутливість і вміння ставити правильні запитання.

Опитування проводилось онлайн через гугл-форму. Участь взяли піарники, що працюють в комунікаційних агенціях та сервісних бізнесах, а також у сферах IT, виробництва, ритейлу, громадського та юридичного сектору, освіти й навіть авіації.

Професійний досвід респондентів — від мінімального (<1 рік) до 5+ років. 50% учасників обіймають посади PR/комунікаційного менеджера, 28% є PR директорами та фаундерами PR агенцій. Інші — солопренери, SMM-менеджери та маркетологи.

Учасники дослідження відповідали на питання щодо використання штучного інтелекту у своїй професійній сфері: як саме використовуються інструменти ШІ.

Розкажіть друзям про новину