Штучний інтелект: гайд для маркетолога та набір інструментів
04 Тра 2023, 16:10

Штучний інтелект: гайд для маркетолога та набір інструментів

Можливо, наші часи 2020-2030 колись у підручниках називатимуть ШІ-революцією? Згідно з показовими дослідженнями HubSpot (Global AI Survey), більшість, а саме 63% опитаних користувачів, не усвідомлюють, що взаємодіють із ШІ-технологіями, коли, наприклад, отримують персоналізовані пропозиції контенту. 90% опитаних спеціалістів з маркетингу з 35 країн підтвердили, що використовують інструменти ШІ для автоматизації взаємодії з клієнтами.

Дар’я Кушнір, експертка з маркетингу та комунікацій, менторка особистого бренду та бізнес-консультантка, поділилась ідеями для впровадження продуктів із штучного інтелекту (ШІ) та мотивацією для ознайомлення з ними.

Використання інструментів на базі ШІ є одним із найважливіших трендів сьогодення, який на очах помітно змінює ландшафт індустрії цифрового маркетингу. Ще в 2016 році із прогнозами про майбутній вплив ШІ погодились більше 80% опитаних маркетологів (опитування Demandbase), і вони мали рацію.

ШІ-автоматизація впливає і на внутрішніх стейкхолдерів, адже дає можливість звільнити кваліфікований ІТ-персонал від рутинних задач.

9 з 10, тобто абсолютна більшість топових компаній світу тепер використовують чи планують запровадити інструменти ШІ. Головна фішка технологій ШІ повязана з машинним навчанням (МН), на якій наголошують майже всі опитані спеціалісти та керівники сфери маркетингу, — це можливість створювати якісний персоналізований клієнтський досвід, яка у перспективі забезпечує значне зростання показників залученості та лояльності клієнтів. Та зрештою не лише задля задоволення і прихильності клієнтів бізнеси впроваджують інновації. ШІ-автоматизація впливає і на внутрішніх стейкхолдерів, адже дає можливість звільнити кваліфікований ІТ-персонал від рутинних задач та розподілити робочий час на користь більш креативних стратегічних процесів.

Ємність ринку продуктів із ШІ для маркетингу за одними прогнозами зросте до 48,8 млрд доларів у 2030 році, за іншими більш оптимістичними — до 107,5 млрд доларів вже у 2028 році. Темпи зростання вражаючі, адже у 2017 цей ринок оцінювали всього у 5 млрд доларів. Усього за чотири роки використання ШІ зросло на 270%.

Усього за чотири роки використання ШІ зросло на 270%.

При цьому технологія ШІ існує досить давно, але тільки зараз стала доступною малому бізнесу та усім пересічним користувачам, а тому популярною. Власне ще у 1998 році Amazon займався впровадженням алгоритмів ШІ, накопичуючи досвід та успішні кейси для послідовників. Маркетингові інструменти для таргетингу реклами на базі ШІ поступово впроваджували інші великі компанії, лідери ринків, в яких був доступ до великих масивів історичних даних про поведінку споживачів.

Прорив стався у 2017 році із представленням моделі машинного навчання Трансформер, яка змінила механізм опрацювання вхідних запитів для GPT моделей. Із того часу сфери застосування алгоритмів ШІ, як і Всесвіт, постійно розширюються.

Проте і зараз алгоритми ШІ найчастіше використовується у сфері платної реклами (Paid Ads) та налаштування email-розсилок. Ми вже звикли, що варто вимовити цікаве рекламодавцям слово біля смартфона, як зовсім скоро предмет розмови з’явиться на рекламних банерах і якийсь час буде «ходити» за вами в усіх соцмережах та на усіх відвіданих платформах і маркетплейсах. У випадку якщо ви саме замислились над придбанням такого предмету, опиратися спокусі «замовити його прямо зараз» буває, справді, важко.

87% з компаній, що впровадили ШІ, зробили це задля покращення email-маркетингу. Маркетологи використовують інструменти на базі ШІ для підвищення ефективності розсилок, а саме для створення персоналізованих текстів листів, гарячих пропозицій, тем листів тощо. Деякі платформи вже пропонують додавати в листи персоналізований відеоконтент. Це дозволяє значно покращити цільові показники email-кампаній, такі як CTR чи відкриття листів.

Ще один популярний інструмент для маркетологів — чат-боти на основі ШІ. Можна сказати, це — новий рівень персоналізованого контент-маркетингу.

Згідно опитування маркетологів, проведеного Statista у лютому 2022, 32% і 32% опитаних зазначили, що використовували інструменти ШІ для таргетування платної реклами та для персоналізації листів, 22% — для створення рекомендацій контенту чи продукту, 22% — для персоналізації тем листів, 18% — для прогнозної аналітики, 16% — для генерації контенту у чатботах.

Згідно з іншим дослідженням Statista у січні 2022, 47% опитаних зазначили, що використовували засоби ШІ для таргетування реклами, 42% — для створення персоналізованого контенту та акційних пропозицій в режимі реального часу, 39% — для оптимізації часу надсилання листів, 37% — для розрахунку ймовірності конверсії. 

Наразі найбільш перспективними є три напрямки використання інструментів ШІ у сферу цифрового маркетингу:

  1. Для «розумної» сегментації цільової аудиторії, яка враховуватиме потреби багатьох типів клієнтів, не обмежуючись основними. Після зарахування клієнта до визначеної групи система зможе створювати індивідуалізовані рекламні кампанії, підлаштовувати сторінки сайтів, пропонувати найбільш релевантні продукти та послуги, наголошуючи на перевагах, до яких чутлива певна група потенційних клієнтів.
  2. Для того, щоб спілкуватися з клієнтами у максимально зручний та комфортний для них спосіб, тобто коли правильні повідомлення надходять зручними каналами у комфортний час. ШІ аналізують наявні дані про поведінку існуючих клієнтів та прогнозують найкращі варіанти для потенційних клієнтів. Технології ШІ дуже спрощують проведення різноманітних тестувань та A/B тестів рекламних кампаній.
  3. Для створення персоналізованого контенту кожному з багатьох сегментів цільової аудиторії. Компанії, які мають тисячі продуктів та сотні тисяч клієнтів, генерують рекомендації, адаптовані під очікування кожного сегменту з урахуванням прогнозної конверсії завдяки технологіям ШІ.

Щоб написати чіткий, унікальний, креативний та ще й SEO-оптимізований текст з урахуванням тону й стилю бренда та запитів цільової аудиторії, копірайтеру треба витратити чимало часу, а «натренований» ШІ запропонує варіанти текстів за декілька секунд. Тому бурхливий розвиток ШІ-застосунків для створення контенту привертає найбільше уваги.

Розповім і про власний досвід роботи з ШІ. На сьогодні я регулярно використовую два інструменти: ChatGPT та Midjorney.

До ChatGPT зручно звертатись, коли потрібно проаналізувати й резюмувати довгий текст; для перекладів; замість того, щоб довго гуглити, коли потрібно у загальних рисах зрозуміти зміст терміну чи явища.

Midjorney користуюсь час від часу, щоб створювати релевантні картинки для дописів у соцмережах.
Вже є багато навчальних відео та курсів, як ефективно працювати з популярними застосунками на базі ШІ, але я досі не подивилась жодного, адже швидко розібралась самостійно. Інтуїтивний простий інтерфейс не потребує пояснень, щоб почати його використовувати. З іншого боку, вже з’явилася нова професія Prompt Engineer. Йдеться про спеціалістів, які взаємодіють з GPT моделями, глибоко розуміють і досліджують алгоритми роботи нейромережі, а отже, вміють формулювати запити таким чином, щоб спіймати у бездонному океані даних саме потрібну золоту рибку. 

Рибалкам-початківцям раджу починати знайомство з ШІ з інструментів, які найбільше відповідають напрямку вашої діяльності. 

Серед багатьох інструментів на основі ШІ варто згадати найбільш популярні, згруповані за напрямками використання. Хоча багато з них поєднують відразу декілька можливостей, наприклад, створення і текстів, і зображень, як Bearly або Jasper. Таким чином розробники намагаються задовольнити основні потреби користувачів. Усі інструменти платні, проте мають безкоштовний базовий пакет з обмеженим функціоналом або тестовий період.

Отже, рекомендую:

  • Для роботи з текстами: ChatGPT, Notion AI, Jasper, Writesonic, Hypotenuse AI
  • Для генерування зображень: Midjorney, Dreamer, Stockimg АІ, Autodraw, Playground АІ.
  • Для створення відеоконтенту та сценаріїв (скриптів): Supercreator АІ, Tavus, Descript, Runway, Visper, Pictory, Fliki, Lumen5, Synthesia.
  • Для генерування аудіофайлів та музики:  Whisper Memos, Soundful, Steno, Melobytes, Aiva, Imaginary Soundscape, Murf AI.
  • Для створення презентацій та нотаток під час зустрічей: Slides AI, Docktopus, Otter AI, Fireflies.
  • Для досліджень та резюмування: Bearly, Scholarcy.
  • Для дизайну: Looka, Galileo AI, Uizard, DeepAI.
  • Для підвищення продуктивності (структурування даних): Nanonets, Hints, Jenni АІ, Graip.AI, Rossum.
  • Для маркетингу та аналітики: Windsor, Invoca, Anyword, Cosmose АІ, Reply, Albert, Persado, Pattern89,  AdCreative, Adyouneed, Dynamic Yield.

Якщо будь-який із цих інструментів вам сподобається, але не підійдуть умови використання, можна пошукати альтернативні продукти за назвою, скориставшись тим же ChatGPT. На ринку мало не щодня з’являються нові пропозиції від перспективних стартапів.

На мою думку, ще зарано сподіватись, що молоток самотужки збудує будинок за проєктом.

З моменту виходу ChatGPT 3 і досі усі навколо обговорюють, чи не замінять інструменти на базі ШІ живих спеціалістів уже зовсім скоро. На мою думку, ще зарано сподіватись, що молоток самотужки збудує будинок за проєктом. Оцей коментар про молоток мені чомусь найбільше запам’ятався після обговорення у соцмережах теми поширення ШІ. Молоток — зрозуміле і відоме кожному знаряддя, та він потребує вправності у використанні й у різних руках забезпечить різний результат. Актуальна версія ChatGPT теж потребує грамотного управління і взаємодії, хоча б коректного формулювання запитів. Так само кожен інструмент на базі ШІ має бути відповідно налаштований. Подальший розвиток нейромереж та ускладнення алгоритмів і кількості параметрів, які вони враховують, сприятимуть більшій точності та швидкості виконання завдань. Всесвіт цифрового маркетингу обіцяє небачені перспективи.

Кавер: Freepik

Розкажіть друзям про новину