Перший інклюзивний сезон українського «Холостяка» на СТБ назавжди змінив глобальний формат The Bachelor від Warner Bros. International Television Production, який існує понад 20 років. Проєкт із ветераном Олександром Тереном став історичною подією: CNN назвав його «переломним моментом світового реаліті-телебачення».
На замовлення Starlight Media компанія Gradus Research провела дослідження, аби відслідкувати, як відображення та залученість ветеранів і ветеранок з інвалідністю у телеконтент впливає на їхнє сприйняття у суспільстві.
Перед початком 13-го сезону «Холостяка» було проведене загальнонаціональне опитування серед чоловіків і жінок віком 18-60 років, які проживають у містах України з населенням 50 000 і більше, щоб зрозуміти, як українці сприймають ветеранів з інвалідністю в контексті можливості побудови романтично-сексуальних стосунків.
Перші результати показали обережність та обмежені очікування. Лише 15% опитаних декларували взаємодію з ветеранами з інвалідністю кілька разів на тиждень, а менше половини — мали ветеранів з інвалідністю у своєму близькому оточенні. 35% респондентів не змогли надати чіткої відповіді щодо сексуальної привабливості ветеранів з інвалідністю, а 26% — щодо можливості ветеранів з інвалідністю вести повноцінне сексуальне життя.

Однак «Холостяк» спричинив трансформацію сприйняття. В опитуванні, проведеному серед глядачів 13-го сезону «Холостяка» після фіналу проєкту (під глядачами маються на увазі чоловіки та жінки 18-60 років, які проживають у містах України з населенням 50 000 та більше, і які декларували перегляд останнього сезону реаліті-проєкту), 24% опитаних зазначали про регулярну взаємодію (кілька разів на тиждень) із ветеранами з інвалідністю (натомість серед респондентів, які відповідали до прем’єри проєкту, цей показник був значущо меншим та становив 15%), а 60% — про наявність ветеранів з інвалідністю у своєму близькому колі, порівняно з 49% серед респондентів першої хвилі.

Водночас кількість тих, хто відчував себе однозначно комфортно у спілкуванні з ветеранами з інвалідністю, збільшилася від 34% до 46%.

Особливо помітні зміни сталися у сприйнятті привабливості. До прем’єри 52% респондентів вважали ветеранів з інвалідністю сексуально привабливими, а після фіналу цей показник серед опитаних глядачів збільшився до 71%. Кількість тих, хто розділяє думку, що ветерани з інвалідністю можуть вести повноцінне інтимне життя, зросло від 68% до 79%, а готовність уявити близькі, тривалі стосунки — або навіть шлюб — когось із найближчого оточення з ветераном, який має інвалідність, значно зросла з 56% до 69%.
Також результати дослідження свідчать про поступове руйнування стереотипів у суспільстві. Частка опитаних людей, які категорично не погоджувалися з думкою, що ветерани з інвалідністю мають нестабільний емоційний стан, зросла від 13% до 22%. Кількість беззаперечних відмов від стереотипу, що ветерани з інвалідністю можуть бути агресивними, збільшилася від 17% до 24%.

Попит на автентичні історії також зріс: серед глядачів частка тих, хто готовий дивитися медіаконтент за участю ветеранів з інвалідністю у головних ролях, наразі сягає 90% (проти 82% до початку проєкту).

Опитування проводилося методом самозаповнення анкети у мобільному застосунку Gradus. Перша хвиля дослідження проходила перед прем’єрою 13-го сезону «Холостяка» — 31 жовтня 2024 року. Вибірка відображає структуру населення міст розміром 50 000 жителів та більше у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту і регіону, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій.
Друга хвиля дослідження проводилася після завершення проєкту — 14-15 січня 2025 року, серед вибірки, що аналогічна за структурою до вибірки першої хвилі, було відібрано тих, хто декларував перегляд останнього сезону проєкту.