Українські креатори запустили проєкт, щоб знайти домівки безпритульним тваринам
20 Вер 2022, 15:54

Українські креатори запустили проєкт, щоб знайти домівки безпритульним тваринам

За тиждень до початку війни комунікаційна агенція Postmen та бренд Club 4 Paws запустили проєкт Petsession — професійні фотосесії котиків та собак у притулках, які розкриють кожного з них як особистість. Такий підхід значно міцніше єднає тваринок з новою родиною, бо ж жалість і співчуття працюють лише дуже обмежений час. 

Після 24-го лютого продовжувати зйомки у притулках було неможливо, а кількість покинутих тварин стрімко збільшилася: дехто з українців залишив улюбленців під час виїзду за кордон, якісь пухнастики загубились, дехто з власників тварин загинув. Щоб масштабувати роботу з пошуку нових родин для безпритульних, проєкт Petsession розширили до міжнародної ініціативи Adopt pets of Ukraine. За 5 місяців вдалося допомогти знайти новий дім понад 200 тваринкам по всій Європі та залучити більше 70 волонтерів до справи.

З чого починався Petsession

Проєкт Petsession створювався як частина стратегії соціальних проєктів для виробника кормів для котів та собак Club 4 Paws. Визначитися з ідеєю та напрямком допомогло дослідження, яке комунікаційна агенція Postmen провела перед запуском проєкту. Виявилося, що 77% українців вважають безпритульність головною проблемою щодо домашніх тварин. Україні бракує притулків і якісних умов утримання в них, однак ще більше бракує культури адопції – бажання брати чотирилапих з притулків. Українці дуже орієнтовані на статусні аспекти при виборі чотирилапого друга, надаючи перевагу породистим тваринам, придбаних у брідерів. 

Той крихітний процент, що забирає чотирилапих з вулиці, зазвичай, робить це через емоцію жалю, коли тварини сприймаються як знедолені та проблемні істоти. Зруйнувати такий шаблон сприйняття безпритульних тварин можна було за допомогою крутих фотографій хвостатих, щоб сфокусувати увагу на чомусь особливому та особистому в них. Не драматизувати, а закохувати в їх індивідуальність.

Щоби знайти собі серед чотирилапих справжнього друга та члена сім’ї на довгі роки, ми маємо ставитися до них перш за все як до особистостей. А як люди зазвичай виражають свою особистість? Одним із способів є фотосесія. Слідуючі за цим інсайтом, народилася ідея проєкту Petsession, який розкриває характери та унікальність тваринок та з’єднує їх з людьми не через співчуття і жалість, а перш за все захопленність і інтерес до них.
Ярослав Ведмідь
CEO комунікаційної агенції Postmen

Перший фотосет провели за тиждень до повномасштабного вторгнення у найбільшому притулку країни “Сіріус”, у Київській області. Умови — спартанські. Тож у яскравих та емоційних портретів пухнастиків на виході була своя ціна і разом з тим професійний висновок: для широкого загалу фотосесії в притулках доцільні в теплі сезони на відкритому повітрі.

Adopt pets of Ukraine: як організувати проєкт з адопції під час війни

З початком війни зйомки було призупинено, проте з перших днів вторгнення Club 4 Paws постачав у притулки й тваринам у гарячих точках харчування та медикаменти, в рамках ініціативи Save Pets of Ukraine. В паніці під час евакуації люди нерідко залишали чотирилапих напризволяще — і це за умови вже переповнених притулків: до війни їх нараховувалося близько 250, де утримувалося загалом понад 100 тис. собак і котів. Проєкт Petsession було вирішено розширити та трансформувати в Adopt pets of Ukraine, де цільовою аудиторію були б українці і громадяни інших країн, які планують або вже прихистили тварин під час війни. 

Postmen провів інтерв’ю з українцями, які наважилися врятувати життя пухнастих, коли і їх життя було під загрозою. Покинутих тваринок вони переважно шукали через соцмережі. На основі цього дослідження Club 4 Paws розробив айдентику проєкту.

“Бачу, що зараз багатьом тваринкам потрібна допомога. При мені тварин кидали на вокзалі, тому хочу їм допомогти” — сказала Орися, учасниця дослідження.

Концепція Adopt pets of Ukraine полягає в персоналізації кожної тварини. Для цього команда збирає заявки від волонтерів та притулків і публікує профілі хвостиків на офіційному сайті, сторінках в Інстаграм та Facebook. На початку чотирилапі розповідали про себе “самі” — ніби від першої особи. Бекстейджі зі зйомок та фанові моменти за лаштунками проєкту публікують у TikTok каналі.

Наша місія — гуманізація тварин в Україні та розвиток культури адопції. Саме тому в межах ініціативи Adopt pets of Ukraine ми використовуємо відповідний неймінг.  Наприклад, потенційних власників чотирилапих ми називаємо petparents, яких анкетуємо та інтерв’юємо перед тим, як віддати песика чи котика. У назві та логотипі проєкту ми заклали call to action – “прихисти тваринок України”, а слово “adopt” розмістили у формі кнопки, щоб спонукати до дії також через візуальну складову ініціативи.
Галина Цегелик
бренд-менеджерка Club 4 Paws

Завдяки фото-портретам чотирилапих у соцмережах, знайти дім вдалося для понад 200 безпритульних хвостиків в Україні. Вихованці проєкту відправилися також у Данію, Німеччину, Чехію, Британію — європейці прагнуть допомогти у такий спосіб Україні і шукають українських пухнастих за гештегами в мережі.

70 волонтерів, 250 фотосесій, 25 міст

Коли заявок на допомогу з влаштування тварин стало забагато, а сил продакшену Postmen для проведення зйомок замало, до проєкту вирішили залучити волонтерів зі всієї країни. Щоб процес був максимально приємний та зрозумілий для них, Postmen та Club 4 Paws зробили серію відео, де розповідали як організовувати фотосесії у притулках, а також що вдягнути, як працювати з освітленням, давали поради з ретуші і розміщення інформації про пухнастих.

Понад 70 волонтерів відправилися на зйомки до чотирилапих топ-моделей у притулки 25 міст України. Вони провели 250 фотосесій, які за словами організаторів часом неможливо було відрізнити від професійних. За бажанням до ініціативи можна долучитися і сьогодні, щоб подарувати надію на затишний дім та свою людину якомога більшої кількості пухнастиків.

Розкажіть друзям про новину