Український фонд «Благополуччя дітей» та бюро комунікацій «До речі» за підтримки Ради Європи почали безпекову кампанію для підлітків.
Навчити дітей захищатися покликана кампанія, яку впроваджує Український фонд «Благополуччя дітей». У сфері протидії сексуальному насильству щодо дітей та підлітків фонд уже багато років працює з учителями й батьками. Цьогоріч у партнерстві з бюро комунікацій «До речі» розробили й матеріали для підлітків.
Першими друкованими матеріалами кампанії стали постери про безпеку онлайн та офлайн, які завдяки підтримці вчителів, залучених до програми, уже з’явилися в тисячах українських шкіл.
«Ми розповідаємо підліткам, як приймати зважені рішення, захищати власні кордони, протистояти маніпуляціям — одним словом, діяти усвідомлено й самостійно. Цікавий момент: чим самостійніші діти, тим менше потрібно контролю з боку дорослих. Отже, тямущість замість контролю, довіра замість повчань. З підлітками повчання не працюють, хіба що вони «запаковані» в мемчики з котами, як у наших матеріалах для соцмереж», — пояснює координаторка напряму профілактики насильства над дітьми Українського фонду «Благополуччя дітей» Юлія Малієнко.
«Безпека — нудне слово для підлітків. Нудніші тільки уроки й правила. Тому для школи безпеки ми вигадали дзвінку безтурботну назву: ТЯМ! На фокусгрупах школярі розповіли, що ТЯМ звучить як друг, ніби персонаж коміксу чи аніме. А вчителі оцінили, що слово питомо українське: для тих, хто боїться «чужинських» західних впливів, така назва підкреслює, що програма спирається на місцеві реалії», — розповідає експертка «До речі» Ганна Почтаренко.
Логотип з базових геометричних форм, яскраві, проте не агресивні кольори — загалом айдентика відображає тональність, у якій тільки й варто будувати конструктивну розмову з підлітками: спокійно, довірливо, без заборон і дидактизму, на рівних, але не намагаючись здаватися «крутими» чи здобути дешевий авторитет.