Українська креативна студія Twid отримала свої перші відзнаки Red Dot Design Award 2021: у категорії Brand Design & Identity. Жюрі одного із найпрестижніших дизайн-конкурсів світу відзначила одразу дві роботи: дизайн-систему інноваційного парку UNIT.City та візуальну ідентичність deep-tech стартапу ZibraAI, айдентика якого була створена за допомогою штучного інтелекту. Остання з робіт отримала нагороду Best of the Best і стала кращим проектом у своїй категорії.
“UNIT.City недарма називається саме так. За кількістю різних проявів та інфраструктурних проектів його цілком можна порівняти з містом, тому в підході до айдентики ми орієнтувалися на вимоги, які зазвичай стоять перед дизайн-системами цілих міст. Айдентика вийшла впізнаваною, але в той же час залишила великий простір для її розвитку, тому особливо приємно було спостерігати за появою нових матеріалів онлайн і проявам айдентики на території самого UNITа.” — засновник та креативний директор студії Twid, Алекс Твіста.
“UNIT.City — перший в Україні інноваційний парк, динамічне місце для креативних індустрій, стартапів та підприємців, з розвиненою інноваційною екосистемою. Довгий час єдиним елементом нашої айдентики був логотип — сильний, впізнаваний і відповідний до формату. Змінювати його ми не хотіли, проте використовували безсистемно, що очевидно, не сприяло зростанню впізнаваності. Завдяки співпраці з креативною студією Twid, нам вдалося створити не просто бренд-бук, а цілісну дизайн-систему, що стала джерелом всіх правил, інструментів і прийомів розробки продуктів та рекламних матеріалів. Команда студії розробила унікальну типографіку, колористику, сітку, малий логотип, систему суббрендів UNIT, локалізаційний формат та правила їх спільного використання на прикладі паттернів, ілюстрацій, фільтрів для фотографій, мерча, рекламних макетів, презентацій, об’єднаних у системі. Усі ці прийоми та елементи можна порівняти зі стрілкою компасу, яка показує направлення, але при цьому не обмежує, залишаючи свободу вибору «маршруту». Айдентика передає технологічний, але бунтарський дух і доводить, що бренд може бути гнучким і різним, не втрачаючи впізнаваного стилю.” — СМО UNIT.City, Артем Бойко.
“Ми з колегою взяли готову модель, яка була навчена на розпізнавання коней (вони схожі на зебр і так простіше, ніж навчити мережу з нуля) і перевчили її на ідентифікацію написів ZIBRA, які ми попередньо зібрали на спеціальному сайті. На виході, із 500 скріншотів з написом ми отримали драфтові віжуали, над якими вже працювали. Система функціонувала на заданих нами параметрах, але проблему дизайну вона не вирішувала. Насправді, це був експеримент. Ми хотіли, щоб візуальна ідентичність Zibra максимально розкривала потенціал 3D-розробки в іграх завдяки AI-технологіям, що вони пропонують і нам здалося цікавим створити динамічну ідентичність таким же способом. Вибирати не доводилося, ми просто спробували і вийшло. ” — дизайнер і арт-директор студії Twid, Семен Мокров.
“Технологія, що має на меті зробити революцію в індустрії геймдейву та якій немає аналогів, вимагає революційних підходів абсолютно в усіх аспектах, у тому числі в дизайні. Наша основна технологія дозволяє створювати безліч продуктів, тому брендинг повинен бути гнучким та адаптивним і об’єднувати всю довгострокову стратегію випуску продуктів в одному брендбуці, а це доволі складна задача. Крім того, необхідно було врахувати специфіку сфери та підкреслити всі особливості технології, яка відкриває безліч нових можливостей для розробників ігор. Створити настільки вдалу і відповідну айдентику можна тільки з фундаментальним підходом і розумінням бренду. Команда Twid буквально занурилась в специфіку і пішла розбиратися з нейронними мережами. Після цього стався perfect match. Вони повністю перейняли усі цінності, закладені в наш бренд і повернулись з дуже амбітною ідеєю — застосувати AI для генерації айдентики. Динамічний логотип, шрифт, патерн згенерований нейронною мережею — найвдаліше рішення для серії AI продуктів. Ми дуже щасливі, що нашу айдентику визнали найкращою на одному із престижних міжнародних дизайн-конкурсів.» — СEO Zibra AI, Алекс Петренко.
Київська креативна агенція R Agency отримала Red Dot: Best of the Best в категорії Brands & Communication Design за роботу для Fathers Wine. Це перший в Україні винний бренд, що отримав цю нагороду.
У 2020 році сімейна виноробня Fathers Wine випустила нову лінійку вин. На зворотній частині пляшок є спеціальне поле геральдичної форми, а у комплекті йде набір стікерів. Таким чином, можна створити свій власний родинний герб та подарувати пляшку близьким.
«Ми називаємо себе сімейною виноробнею не для того, щоб нас сприймали більш “крафтово”. Це реально наша родинна справа. Тож в новому дизайні необхідно було донести нашу філософію: “Цінувати важливе та бути собою”. Тут ви не побачите нічого, що звикли асоціювати з українським вином: недоречної типової винної стилістики, естетики “дорого-багато” та претензійних назв. R Agency вдалося передати щиру простоту нашої справи в дизайні. Я думаю, що це і зайшло міжнародному журі та вартує нагороди!», — Оксана Буячок, засновниця Fathers Wine.