Новий звіт KPMG назвав ключові тренди ритейлу в період після COVID-19
22 Май 2020, 13:56

Новий звіт KPMG назвав ключові тренди ритейлу в період після COVID-19

Останні кілька місяців внесли безпрецедентну невизначеність, складність і зміни в роздрібну торгівлю. У період після «Коронавірусу» деякі ритейлери будуть процвітати, а інші щосили виживати. Цікаво зазначити, що COVID-19 прискорив чотири ключові тенденції, які вже впливали на сектор: еволюція бізнес-моделі, цінність мети, безжальна орієнтація на зниження затрат і збільшення впливу споживачів. Ці тенденції ясно показують, як змінюються роздрібні ринки по всьому світу і як галузь роздрібної торгівлі може готуватися до нової реальності.

Тренд 1: Розвиток бізнес-моделей.

Більшість ритейлерів, щоб залишитися на ринку, будуть змушені діяти за одним із таких сценаріїв: стати онлайн платформою, приєднатися до інших платформ чи продовжити роботу в звичайному режимі.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Реалізувати перший сценарій зможе лише невелика кількість ритейлерів. Розробка ексклюзивного онлайн майданчика, здатного конкурувати з існуючими важкоатлетами ринку, потребуватиме значних ресурсів, щодо яких компанії сьогодні відчувають дефіцит.

Співпраця з іншими майданчиками буде більш затребуваною. Проблеми, пов’язані з COVID-19, також змушують ритейлерів переосмислити комплексність їх ланцюжка створення вартості. Компанії тепер повинні бути успішними в тому, щоб не просто купувати і продавати, але також і в таких речах, як онлайн-поставка, доставка додому, аналіз даних, ШІ, машинне навчання і автоматизація процесів.

Розширення і розвиток нових можливостей омніканальності бренду матимуть вирішальне значення в разі, якщо компанія не буде діяти за першими двома сценаріями. До появи COVID-19 споживачі вже ставили високі вимоги до бренду щодо клієнтського досвіду, тепер же ритейлерам необхідно буде знаходити все більш витончені підходи. Використання колишніх моделей роботи з покупцем – це ненадійна тактика, яка, найімовірніше, спричинить виникнення маси проблем.

Тренд 2: Ціль стає головною

COVID-19 продемонстрував, що покупці хочуть, щоб компанії виступали за щось більше, ніж просто продукти, які вони продають, чи дивіденди, які вони повертають своїм акціонерам.

У пост-карантинному світі позиція компанії щодо соціальних питань буде вирішальною у відносинах зі споживачем. 

Вони очікують, що роздрібні продавці, у яких вони купують, будуть відображати свої цінності і піклуватися про ті самі соціальні проблеми, що і вони. І COVID-19 надав ритейлерам широкі можливості продемонструвати своє призначення.

Очікується, що ритейлери почнуть концентруватися на підвищенні прозорості діяльності. Ті компанії, які роблять все можливе, щоб підтримати своїх клієнтів і своїх працівників в умовах кризи, отримають значно більшу лояльністю до бренду.

Тренд 3: Переосмислення вартості ведення бізнесу

Більшість ритейлерів визнають, що традиційні форми скорочення затрат в умовах COVID-19 є недостатніми. Однак замість того, щоб просто знижувати витрати і підвищувати ціни, роздрібні торговці почнуть шукати нові способи забезпечення цінності. Зокрема, компанії почнуть ретельніше аналізувати вартість своїх активів: магазинів, працівників і лояльність покупців.

Разом з тим, криза підштовхне компанії інвестувати в нові технології для підвищення ефективності управління ланцюжками постачання й управління запасами. Глобально витрати ритейлера на ШІ виростуть майже в чотири рази, досягнувши 7,3 млрд доларів до 2022 року. Очікується, що така інвестиція дозволить зекономити 340 млрд доларів. Ефективне впровадження роботизованої автоматизації процесів (RPA) скоротить витрати на 25%-50%.

Роль працівників буде трансформуватися, і вони будуть розглядатися як цінні агенти брендів при взаємодії з клієнтами.

Робота в офісах також може змінитися, оскільки компанії будуть прагнути скористатися перевагами нових моделей віддаленої роботи.

Тренд 4: Вибір клієнта під мікроскопом

Для клієнтів більш важливою стає доступність товарів, ніж широкий асортимент. Це може змінити спосіб роботи багатьох ритейлерів. Прогнозується, що виживуть лише два типи роздрібних компаній: ті, що пропонують обмежений вибір, але у великій кількості, і ритейлери, які пропонують необмежений вибір. Компанії, які займуть позицію «золотої середини», можуть опинитися в найбільш складних умовах.

Ми також очікуємо, що для лідерів роздрібної торгівлі в пріоритеті інвестицій будуть три ключові сфери: програми лояльності, дані про клієнтів і технології, спрямовані на те, щоб зробити процес здійснення покупок простішим, безпечнішим і ефективнішим. Можна очікувати, що роздрібні компанії збільшать інвестиції в інноваційні технології для покращення клієнтського досвіду.

«Незважаючи на природне прагнення до „повернення до нормального стабільного життя“, всі факти свідчать про те, що ця криза вже кардинально змінила способи взаємодії споживачів з брендами. Ті, хто планує просто повернутися до попередньої моделі бізнесу, насилу зможуть вижити в пост-COVID-19 середовищі. Інша реальність вимагатиме розуміння новостворених вимог галузі та швидкого пристосування до них», — вважає Сергій Гаспарян, партнер, керівник галузевої практики споживчого сектора та сектора технологій KPMG в Україні.

Расскажите друзьям про новость