«Краудфандинг – це чемпіонат світу з маркетингу»: як зібрати гроші на спільнокошті
16 Сен 2019, 08:00

«Краудфандинг – це чемпіонат світу з маркетингу»: як зібрати гроші на спільнокошті

Поради з комунікації краудфандингових кампаній

В рамках Академії краудфандингу ООН 12 підприємців з Донеччини та Луганщини запустили кампанії збору коштів на краудфандингових платформах. Деякі з них вже зібрали необхідну суму для відкриття або розширення бізнесу. Наприклад, сєвєродонеччанка Анастасія Муранова зібрала гроші для будівництва першого і єдиного парку у Сєвєродонецьку

Ми вже розповідали про алгоритм запуску кампаній, тепер ділимося тезами експертів Академії щодо комунікації таких проектів.

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

Плануючи краудфандингову кампанію, ви маєте заздалегідь продумати комунікації для трьох кіл доброчинців. Перше коло – 10-20 найближчих друзів (так-так, у перший тиждень ви бігаєте не по ефірах та інтерв’ю, а збираєте 10-20% суми у колег, френдів та приятелів, яким цікавий ваш проект). Друге коло – лідери думок. Третє – онлайн-ЗМІ. 

Від запрошень на телеефіри, звичайно, не варто відмовлятися, однак треба розуміти: безпосередньо виступ на телеканалі, імовірно, не принесе вам жодного внеску, бо лінк у телевізор не зашиєш. Але сюжет чи інтерв’ю – це хороший контент для комунікацій у соцмережах. 

У своїй краудфандинговій заявці та подальших комунікаціях потрібно не тільки докладно пояснити суть вашого продукту чи послуги, а й розповісти його історію. Причому почати цю історію потрібно не з розповіді про бізнес, а з розповіді про себе. Про те, що передувало вашій ідеї, яка була проблема і як ви шукали шляхи її рішення. Історія працює, коли вона про вас, а не про ваш бізнес. А ще історія працює, коли показує шляхи вирішення проблеми: нікому не цікаво, як вам погано, але всім цікаво, як ви вирулили, коли вам було погано.

У соцмережах теж розповідайте історії, а не просто говоріть про те, який класний ваш проект. Пишучи пост, керуйтеся такими основними поінтами:

1. Пишіть  заголовок не до продукту, а до історії;

2. Пам’ятайте, що перші 4 слова визначають, чи прочитають увесь текст;

3. У першому абзаці дайте зрозуміти, чому цей пост потрібно дочитати до кінця (що отримає читач);

4. Використовуйте живі фото.

Не будьте хаотичними, складіть комунікаційний план на увесь період кампанії – це орієнтовно 2 місяці.

Довідка:
Ugears – це бренд дерев’яних конструкторів, з яких можна збирати об’ємні функціональні 3D-моделі: трамваї, музичні інструменти, годинники тощо. І всі вони будуть працювати: годинник – показувати час, трамвай – їздити по рейках, а музичний інструмент – грати.
Уперше проект з’явився на Kickstarter у 2015 році і зібрав тоді у 20 разів більше, ніж було потрібно для запуску: $400 тисяч замість заявлених $20. Після цього була ще одна успішна краудфандингова кампанія, яка принесла ще $290 тисяч і продажі по всьому світу.

Краудфандинг – це чемпіонат світу з маркетингу. Запускаючи кампанію на міжнародній платформі, потрібно вкласти не менше 15-30% від бажаної суми внесків у медіа: тематичні рейтингові видання, промоція у соціальних мережах. Втім, якщо у вас інноваційний продукт, є велика ймовірність, що ЗМІ підхопить вас органічно. Під час кожної з наших кампаній кілька профільних видань із власної ініціативи написали про нас. Будь-яке видання постійно шукає якісний релевантний контент для своїх читачів, тож вартісний свіжий проект зазвичай не залишається без уваги медійників.

Перше, що ти бачиш у краудфандинговій заявці – це відео. Це один із найдорожчих елементів вашої кампанії (ціна за проморолик стартує від 50 000 грн за найпростіший формат), однак економити на ньому не варто. Які є способи створити хороший відеоролик не за всі гроші світу? Перший і єдиний – зацікавте режисера і його команду своїм проектом і дайте їм творчу свободу. 

Щоб зацікавити, ваша ідея має бути дійсно інноваційною або / і корисною для людства, а творча свобода – буквальною: так, я знімаю зі знижкою або за собівартість, але я зніму так, як хочу. Якщо ви не готові до таких стосунків, то співпраця з креаторами pro bono навряд принесе успіх. Якщо ж готові довіритися, можете отримати хороший продукт зі скромним бюджетом.

Ну і, звичайно, просячи когось зробити роботу задарма, пам’ятайте, що ви пропонуєте людині відмовитися від свого хліба, і, авжеж, не кожен креатор може собі це дозволити. Яким би чудовим не був ваш проект. 

Зараз триває кампанія зі збору коштів ще одного проекту-учасника Академії краудфандингу ООН: Вікторія Золіна відкрила і розвиває першу приватну школу у Рубіжному. Підприємиця переконана, що важливі не оцінки, а розвиток дитини і насолода від навчання.

«Ми запланували уроки на свіжому повітрі у будь-яку пору року і багато практичних завдань. А ще у нашій школі буде делікатне ставлення до всіх потреб дитини, а головне – індивідуальні план і темп навчання для кожного і кожної», – розповідає Вікторія.

Наразі навчання у школі почали троє учнів, та Вікторія, авжеж, планує розширюватися і запустила кампанію на спільнокошті.

«Зараз у нас є можливість закласти основу для підготовки нових лідерів сходу України: розумних, чесних, освічених, еко-патріотів.  Якщо ці слова відгукуються вам, долучайтесь до нашого проекту», – закликає Вікторія.

Підтримати проект можна тут

Ініціатива реалізується у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за підтримки Європейського Союзу. 


Кавер — Unsplash

Расскажите друзьям про новость