Перші жертви
Першою удар на собі відчула туристична сфера. Коли скасовуються авіарейси й автобусні тури, а країни перекривають кордони для мандрівників, туроператорам не залишається нічого більше, як рахувати збитки та зачиняти агентства.
Щось схоже очікує організаторів різноманітних заходів та заклади громадського харчування. Що масштабнішою ставатиме паніка, тим сильніше люди уникатимуть будь-яких масових скупчень. Багатьом компаніям доведеться перейти на віддалену роботу. Так, Twitter уже заборонив своїм працівникам приходити в офіси, а матч «Шахтар» — «Вольсбург» 12 березня пройде з пустими трибунами. Звучать ідеї відкласти на два роки Олімпійські ігри. Схоже, пора готуватися до сценарію «ми всі помремо».
Ми справді всі помремо?
Помремо — але не всі і не зразу. Виживуть найгнучкіші та найкреативніші. Потрібно бути готовим реагувати ситуативно. Наприклад, «коронавірусну ситуацію» уже вдало обіграв гурт «Хамерман знищує віруси», який влаштував концерт під лозунгом «Хамерман знищує коронавірус у Чернівцях». Чекаємо відповіді українського антивірусу «Zillya!».
І це тільки початок. Якщо ситуація загострюватиметься, багато бізнесів постануть перед серйозним вибором: або радикально змінюватися, або зникати. Чіплятися за старі моделі або ж відкривати нові можливості.
Одна з можливостей — інтернет
Наприклад, варто спробувати інтернет. Якщо раптом усі зачиняться вдома і не висуватимуть носа надвір, ваш бізнес повинен бути поряд і грати з клієнтом у шахи на кухні. Так, гірськолижний курорт «Буковель» пішов digital шляхом. Він активно спілкується з клієнтами в фейсбуці, телеграмі та інстаграмі й має можливість напряму працювати зі страхами та суттєво збільшувати прихильність навіть у кризові часи.
Якщо через карантин неможливо провести конференцію в залі, зробіть це в прямому ефірі. Якщо люди не приходять в ресторан, запустіть для них мобільний додаток з можливістю замовити їжу додому.
У конкуренції за клієнта перемагатимуть компанії з сильним голосом бренду. Людям потрібно мати вагомі аргументи, щоб комусь довіритися, особливо зараз. Потурбуйтеся про корпоративні сайти: все має бути просто, зручно і надійно.
Хто може допомогти?
Проникнути на кухню клієнта допоможуть креативні агенства, які візьмуть удар на себе і знайдуть нові шляхи спілкування з аудиторією. Єдиним порятунком в кризові часи ми бачимо грамотний маркетинг: розробка комунікаційної стратегії, гнучкість в підходах та постійний зв’язок.
Кожен, хто хоче зробити бізнес стійким до будь-яких загроз, повинен піти шляхом креативу. І навіть якщо завтра ми згадуватимемо перевірки температури в аеропортах як страшний сон, репутація та нові інструменти роботи з аудиторією залишаться й зроблять вашу компанію більш успішною.
Кавер: Агенція креативних людей WOOO