Як було:
Оновлений логотип буде єдиним для всієї компанії та її регіональних філій та філій. Такий підхід до бренду ще більш консолідує всі підрозділи компанії, багато з яких раніше мали свій знак. Це не просто оновлення зображення логотипу. Це прощання з радянською епохою в підходах до роботи залізниці, у стандартах і технології, це старт сучасній Укрзалізниці, інтегрованій у міжнародну транспортну систему.
Відтепер основним візуальним символом «Укрзалізниці» є локомотив, що утворюється з двох смуг, які нам уже знайомі з попереднього оформлення вагонів та коли спостерігаєш за поїздом на швидкості.
Сучасна лігатура створена шляхом поєднання двох літер: «У» – українська і «З» – залізниця. Це код успіху та зростання компанії. Ці смисли підсилює насичена палітра – кольори ділової активності та відкритості, технологічності. Індиго символізує сучасність та великі можливості, нове покоління техніки, нові технології; білий – прозорість, чистоту, відмежування від корупції та брудних схем; оранжевий – активність, енергію, позитив, динаміку, оптимізм.
Євген Кравцов, керівник ПАТ «Укрзалізниця»: «Осучаснення існуючого логотипу – це вимога часу. Вже майже три роки працює нова комерційна компанія – ПАТ «Укрзалізниця». Ми змінили філософію роботи, сприйняття компанії клієнтами та партнерами. З оновленою айдентикою «Укрзалізниця» позиціонуватиме себе не лише на внутрішньому, а й на міжнародному транспортному та логістичному ринку. І дуже символічно, що вже 28 вересня цього року вирушить у перший рейс поїзд чотирьох столиць, вагони якого будуть брендовані оновленим логотипом. Тож ми заявляємо всьому світу про себе як стратегічний державний актив, надійний партнер, відповідальний роботодавець, як компанія, що входить до топ-кращих в Україні».
Наталія Закашанська, директор креативної агенції Galagan: «Пошук форми був процесом не з легких, ми мали зберегти спадковість логотипу, щоб його легко можна було впізнати. Він не міг змінитися на всі 100%, але мав осучаснитися. Тож оновлений логотип побудований на принципах мінімалізму. Розташування елементів у напрямку зліва направо символізує безкомпромісний рух компанії вперед – до нових можливостей, нових емоцій. Також оновлений логотип створено таким чином, що за рахунок лаконічності всі його елементи можуть бути відтворені на будь-якому матеріалі та розмірі».
Ярослав Белінський, власник та дизайн-директор бюро SuperGraphica, координатор програми Design for Ukraine:
«Розуміючи консервативність такого державного гіганта як «Укрзалізниця», не варто було очікувати радикальних змін логотипу та айдентики. Замовник обмежився легким рестайлінгом, використавши спадкоємність із попереднім лого: залишилась абревіатура УЗ, а два «крила» трансформувались в один динамічний силует потяга. Логотип став простішим та читабельнішим. Прослідковується вже певний тренд у найбільш масштабних ребрендингах українських корпорацій — використання прямих модернових гротескних шрифтів. Центрований «старий» лого, нагадував скоріше авіакомпанію ніж залізницю, тепер він сприймається більш конгруентно.
Мені особисто хотілося більш радикального ребрендингу. Величезна компанія з багаторічним досвідом могла б переживати через втрату репутації внаслідок зміни візуального бренду. Проте, «Укрзалізниці» немає через що хвилюватись, адже її рейтинги серед цільової аудиторії, прямо скажемо, не надто високі. Компанія має величезне охоплення та культурний вплив на аудиторію по всій країні і могла б задавати якісні та сміливі візуальні стандарти для всього ринку. Натомість маємо стерильну та доволі стандартну айдентику».
Ольга Протасова, ілюстраторка та дизайнерка:
«Лаконічні та приємні логотип і загальний стиль. Я думаю, ним буде зручно користуватись — буду з задоволенням спостерігати за тим, як він впроваджується».
Оксана Сахарова, заступниця директора Агенції стратегічного розвитку міста Біла Церква.
«В країні відбувається дуже багато змін. І це дуже добре, що ці зміни на краще і несуть позитив. Чудова ініціатива від УЗ осучаснити логотип та дизайн вагонів. Безперечно таке оновлення принесе тільки найкращі результати. Відчувається, що саме це прагнення лежить в основі ініціативи та проробленої роботи. Мені подобається, що в нових елементах збереглась впізнаваність. Яскраві, насичені відтінки привертають увагу та дарують пасажирам приємні ємоції».
Наталия Синепупова, график-дизайнер, арт-директор, основательница и преподавательница School of Visual Communication, Член экспертного совета по дизайну Украинского Культурного Фонда.
«Дизайнеры, которые руководствуются в своей практике функцией — способны своей работой достигать действенных и эффективных преобразований: целостный дизайн и визуальная коммуникация выгодно презентует любой бренд, компанию, страну. Сегодня Украине важны новые символы, способные коммуницировать новые идеи и ценности, создавать актуальное украинское визуальное поле, синхронизированное с другими странами глобального мира.
В пользу работы говорит комплексное решение в котором нет разрозненных элементов, случайных или декоративных составляющих, все лаконично, четко, знаково.
Наше окружение слишком сложно, в нем много хаоса и визуального мусора. Простые решения, которые позволяют не потерять сути, вот то, что нужно, — и в этой работе они есть».
Нагадуємо, проголосувати за новий логотип «Укрзалізниці» на X-Ray Marketing Awards можна до 13 лютого включно. Проект потрапив в декілька номінацій «РЕ:БРЕНДИНГ ГОДА», «РЕ:ТЕРН ГОДА» та «НЕОПРЕ:ДЕЛЕННОСТЬ ГОДА». Результати оприлюднимо 28 лютого під час церемонії нагородження після PR-марафону #7, а також на сайті MMR.