Напутньою промовою відкрив другий день Форуму консультант з питань молодіжного співробітництва та партнерства для U-Report Україна та ЮНІСЕФ Ричард Герц:
Молодь потрібно активізувати, щоб вона брала на себе відповідальність. Але, з іншого боку, вона цього не хоче.
Якщо зараз наша молодь буде пасивна і не залучена, через декілька років будуть виникати дуже неякісні процеси у суспільстві, люди не захочуть брати відповідальність на себе.
Радниця, керівниця комунікаційної команди Офісу віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Олена Конопля:
Як комунікувати зрозуміло і цікаво? Найголовніше — знайти людський меседж, який людину зачепить: цікаво, корисно, про людину.
Як краще комунікувати на складні теми?
- З’ясувати, яка користь з цього людям.
- Пов’язати цю користь з метою кампанії.
- Не боятися брати нові/нестандартні матеріали.
- Робити реалістичні і продумані бюджети.
Дивіться на світ ширше!
Станьте експертами для ЗМІ.
Менеджерка проектів ProZorro Наталія Сад:
Специфіка комунікацій для ProZorro є такою, що склалася історична недовіра українського бізнесу до будь-якої державної установи, і треба її зруйнувати.
Є два види комунікацій: одно- vs двосторонні комунікації. Двосторонні комунікації дозволяють отримати фідбек. А коли мова йде про фідбек — це ефективний спосіб стати краще.
До двосторонніх комунікацій належать:
- бізнес-сніданки (офлайнові зустрічі з бізнес-аудиторією,такий собі словесний тренер);
- амбасадори бренду;
- спецпроекти зі ЗМІ.
Спецпроекти зі ЗМІ:
- пропонуємо готову концепцію спецпроекту «під ключ», замість «а давайте щось спільно зробимо, ми ж такі цікаві»;
- «продати» ЗМІ спецпроект — це 10-20% успіху;
- будьте готові стати маленькою редакцією ЗМІ на час реалізації вашого проекту.
Незалежна креативна консультантка, тренерка Проекту ЄС для розвитку громадянського суспільства в Україні Юлія Колесник:
Как провалить коммуникацию? Как провалить кейс? 10 самых действенных советов:
- Усложняйте лексику, не скупитесь на термины. Никаких простых слов! Если можно сделать сложнее, обязательно выберите самое сложное слово. Будьте максимально серьезными, вы же Snickers.
- Делайте красивенько (чтобы все пенсионеры выглядели как шведская пара; если нужно сказать «разворовали деньги», нужно говорить).
- Опирайтесь только на свой богатый опыт, вдохновляйтесь рекламой 16-летней давности.
- Никогда не общайтесь с целевой аудиторией, вам не до того.
- Максимально унижайте несогласных, это поможет переубедить (доказывайте людям, что они не правы, а правы только вы).
- Ни в коем случае не черпайте вдохновение в маркетинге и бизнесе (мы должны писать длинные пресс-релизы без структуры).
- Работа с детьми? Сделайте конкурс рисунка, они же дети (да, просто запомните: дети=рисунок).
- И вообще, больше штампов! Не скупитесь на штампы!
- Используйте пианино во всех своих кейсах. Это самый жалостливый инструмент.
- Помните о фразе «Просто у нас к этому еще не готовы».
Head of Die Kulturträger Кирило Скікевич:
В маркетинге каждый сезон появляется новое модное слово, новая модная концепция.
Украина в данный момент представляет собой полотно, которое рвется во всех точках.
Есть несколько поколений, которые и пяти лет не прожили без изменений, потому что страна очень нестабильна.
В некоторых аудиториях мужчины могут заплакать и любят сладкое. Главное, что мы меняемся.
Менеджер з комунікацій Представництва ЄС в Україні Марті Луцар:
У комунікаціях велике значення має командна робота. Треба ЇЇ культивувати у вашій організації. Гарна комунікація — це результат спільної роботи: що ви доносите, як ви доносите.
Генеральна директорка Red Bull Ukraine Тетяна Лукинюк:
Какой бренд выберет поколение Z? Тот, который ориентирован на персонификацию. Какие характеристики важны для бренда или продукта?
- Использование видео.
- Использование селебрити.
- Персонификация.
Мечта о лучшем мире встроена в ДНК поколения Z.
Как быть услышанным поколением Z?
- Быть натуральным, естественным.
- Не быть серьезным.
- Визуальность — новое поколение реагирует на визуальное гораздо больше, чем на текст.
У Gen Z в обиходе пять экранов. Да, глубина знаний падает, но повышается широта знаний. Этот нюанс распределения внимания нужно учитывать в коммуникации.
Панельна дискусія «Коли знаменитості допомагають, а коли заважають?» за участі правозахисниці, журналістки Єлизавети Кузьменко, менеджерки з комунікацій та адвокасі Фонду ООН у галузі народонаселення Альони Зубченко, засновниці No Waste Service та «Україна без сміття» Євгенії Аратовської та керівниці відділу зовнішніх комунікацій ЮНІСЕФ Україна Ніни Скоропуд:
Знаменитості можуть допомогти поширити аудиторію, вони партнери для адвокації; це люди, котрі мають певний політичний вплив.
Як синхронізувати цінності з інфлюенсером?
Перш за все треба зрозуміти, чи схожі у вас цінності з інфлюенсером.
Потрібно конкретно специфікувати, наприклад: «Не використовуй мову ненависті!». Потім ви починаєте фоловити людину і дивитись, чи співпадаєте ви по цінностям.
Советы для эффективной коммуникации со знаменитостями:
- Обращаться к человеку и аргументировать, почему он должен потратить на вас время.
- Прописать алгоритм, что нужно сделать человеку.
Вдохновение и энтузиазм заметны. Это будет всегда иметь отклик.
Проектна менеджерка Представництва ЄС в Україні Тетяна Шульга:
Зміни, які відбулися в секторі культури. Останні роки цей сектор був прекрасним, незважаючи на всі зради та перемоги: виросли видатки, створено «Український фонд розвитку», прийнята стратегія розвитку культури.
Багато активістів з громадянського суспільства часто підтримують саме бюджетні інституції.
Зараз донор, уряд і громадські організації говорять однією мовою.
За рахунок підписання угоди з ЄС всі сторони стали говорити про одне, у нас з’явилася площина, де ми можемо вести діалог.
Панельна дискусія «Досвід агенцій в роботі з громадськими організаціями» за участі засновника і СEO Skykillers Юрія Качкарди, партнерки PlusOne Маргарити Клещаєвої, керівниці спецпроектів креативної лабораторії Platformagic та інтернет-журналу Платформа Юлії Саліженко та креативної директорки Vandog Agency Ірини Метньової. Модераторкою дискусії виступила Анна Суходольська:
«Кроме того, что мы видим, как вырос уровень социальных организаций, вырос и спрос на них», — Юлия Салиженко.
«Лучше с самого начала сделать качественную коммуникацию, чем потом пожинать плоды некачественной», — Ирина Метнева.
Мифы о работе с некоммерческим сектором:
- У НГО усложненная процедура деловедения, но по нашему опыту у НГО такая система деловодства, как и у остальных.
- Мы часто слышим: «Вы же только без фанатизма креативьте». Вот эта привычка не таргетировать аудиторию зачастую играет медвежью услугу с коммуникационщиками.
- Агентства все хотят заработать на социальном секторе. Нет! В агентстве тоже работают люди, которым не все равно, где мы будем жить завтра.
- НГО хочет получить весь креатив бесплатно. Нет, сейчас люди стараются привлечь партнеров, ресурсы, чтобы заплатить агентству.
Співзасновник ініціативи Доступно.UA Дмитро Щебетюк розповів про комунікації на складні теми на прикладі кейсів:
Мета нашої ініціативи — мотивувати людей до активного життя.
Важливо завжди мати в своїх командах людей, про яких ви будете говорити.
Розповідати історії потрібно про себе і такі, які будуть вас торкати.
Комунікуючи тему людей з інвалідністю, важливо завжди мати людей, про яких ви говорите, у команді, а в ідеалі — коли вони самі говорять.