Носовичок «Хлопці не плачуть» та парфум «Поклик природи» розповіли про насильство щодо чоловіків
19 Ноя 2021, 12:51

Носовичок «Хлопці не плачуть» та парфум «Поклик природи» розповіли про насильство щодо чоловіків

Amnesty International в Україні та бюро комунікацій «До речі» розширюють «Все не для дому» — перший у світі сайт про домашнє насильство, створений у форматі онлайн-магазину.

До Міжнародного дня чоловіків, який відзначається 19 листопада, в магазині запропонують новинки: носовичок «Хлопці не плачуть», парфум «Поклик природи», гаманець «Маєш утримувати родину», ремінь «Виростеш і подякуєш за науку» та інші «мужні» товари. Сайт «Все не для дому» розповідає про ті речі, від яких варто відмовитися. Адже під виглядом товарів тут описані знайомі більшості українців сценарії фізичного, сексуального, психологічного й економічного насильства.

У Міжнародний день чоловіків на прикладі стереотипних товарів і ситуацій ми хочемо продемонструвати табуйовану і майже невидиму проблему — насильство щодо чоловіків. У контексті гендерно зумовленого насильства зазвичай більше говорять про жінок, бо саме жінки найчастіше потерпають від нього. Про чоловіків-кривдників згадують менше. І практично замовчують — тих чоловіків та хлопців, котрі зазнають насильства у своїх родинах, у навчальних закладах, на роботі та на вулиці. В Україні таких випадків чимало, тож варто визнати проблему і почати її розв’язувати на рівні держави.
Оксана Покальчук
директорка Amnesty International Україна

В основу «чоловічої» колекції на сайті «Все не для дому» лягло всеукраїнське соціологічне опитування «Місце і досвід насильства в соціалізації чоловіків», що його провела Amnesty International у квітні–травні 2021 року. Результати підтвердили, що українські чоловіки зазнають насильства на всіх етапах свого життя, найчастіше — з боку інших чоловіків, але переважно замовчують ці випадки. Майже кожен четвертий український чоловік повідомив, що зазнавав фізичного насильства на вулиці в дорослому віці. Натомість досвід домашнього насильства у дорослому віці в ролі постраждалого пережили тільки 6% громадян чоловічої статі. Дещо більше від різних форм насильства опитані чоловіки потерпали в дитинстві і юності. Про випадки ляпасів або побиття ременем удома до 16 років розповіли — аж 65% опитаних. Учасники опитування висловили різко негативне ставлення до домашнього насильства й виступили за суворіші покарання для кривдників, а також за зміни у вихованні нових поколінь хлопчиків.

З датою оновлення нашому магазину пощастило: напередодні чорної п’ятниці ми на піку інтересу до шопінгу. Фішкою цьогорічної колекції є увага до стереотипів. На нових товарах, які не варто купувати, ми показуємо, що насильство часто народжується з уявлення про міфічного «справжнього» чоловіка. А от що ми справді хочемо «продати» — так це критичне ставлення до традиційних суспільних очікувань від хлопців і чоловіків та нульову толерантність до всіх форм насильства
Ганна Почтаренко
 експертка бюро комунікацій «До речі»

Тимчасом як головна сторінка сайту нагадує онлайн-магазин, інші розділи містять визначення домашнього насильства, чіткі алгоритми дій для тих, хто зазнає насилля або є його свідком, а також рекомендації щодо того, як із ним боротися на державному рівні.

Ефективним рішенням для пришвидшення якісних і системних змін на сьогодні є ратифікація Стамбульської конвенції проти насильства, яка допоможе вдосконалити законодавство та роботу відповідальних органів у сфері протидії домашньому гендерно зумовленому насильству  і яка зобов’язує уряди визнавати потерпілими, зокрема, чоловіків. 

Долучитися до кампанії проти домашнього насильства можна в багато способів: стати інформаційним партнером, поширити новинки «Все не для дому» в соцмережах, роздрукувати алгоритми дій у випадку домашнього насильства й почепити у своєму під’їзді, підписати листа з вимогою ратифікації Стамбульської конвенції.

Расскажите друзьям про новость