01 Май 2009, 15:09

ЗМІ без табаку

30 квітня в ресторані «Тургенєф» відбувся круглий стіл журналу «Телекритика» і Коаліції громадських організацій та ініціатив «За вільну від тютюнового диму Україну» присвячений темі «Чи зможуть українські ЗМІ обійтися без «тютюнових» грошей?».

ЗМІ без табаку

В очікуванні остаточної заборони тютюнової реклами в українських друкованих ЗМІ питання ступеню їх залежності від грошей тютюнових компаній обговорили народні депутати, представники індустріальних медійних асоціацій, журналісти й борці з курінням.

Олексій Погорєлов, генеральний директор Української асоціації видавців асоціації періодичної преси, зокрема заявив, що й надалі лобіюватиме законопроекти, які дозволятимуть рекламу тютюнових виробів у друкованих ЗМІ, аби вони не втратили гроші від реклами в час кризи. Юрій Стець, секретар Комітету Верховної Ради з питань свободи слова й інформації, піддав сумніву ефективність подібних ініціатив та запропонував законодавчо зафіксувати скерування акцизних грошей від продажу тютюнових виробів на виробництво антиреклами куріння. Ганна Герман, голова Комітету Верховної Ради з питань свободи слова й інформації, в свою чергу, доповнила цю пропозицію якісними зауваженнями щодо виконання — наприклад, наголошувати на непрестижності й немодності куріння.

У круглому столі також взяли участь Катерина Котенко, виконавчий директор Індустріального телевізійного комітету, Костянтин Красовський, завідувач відділом контролю над тютюном Українського інституту стратегічних досліджень МОЗ України, Ігор Розкладай, юрист Інституту медіаправа, Ганна Гопко, експерт Коаліції громадських організацій та ініціатив «За вільну від тютюнового диму Україну», Олександра Устінова, координатор прес-центру Коаліції, Владімір Дубинський, заступник директора американської організації Campaign for Tobacco-Free Kids, Юрій Шевченко, заступник головного редактора журналу «Телекритика».

«Не дивлячись на те, що тютюнова реклама із друкованих ЗМІ повинна зникнути, можемо очікувати, що тютюн з'являтиметься в масмедіа іншим чином, непрямою рекламою. Через це Ганна Герман запропонувала непряму рекламу якимось чином почати регламентувати в українському законодавчому полі. А щодо того, чи можуть українські ЗМІ існувати без тютюнових грошей, ми прийшли до двох рішень цієї проблеми. По-перше, потрібен механізм певних відшкодувань можливих збитків від зникнення тютюнової реклами. Наприклад, шляхом проведення кампаній проти куріння за акцизні гроші. По-друге, і це вже відповідальність не тільки ЗМІ, а й цілого суспільства, пропагувати здоровий спосіб життя на противагу курінню» — резюмував зустріч Євген Мінко, головний редактор журналу «Телекритика» і модератор круглого столу.



Расскажите друзьям про новость

Новое видео