28 Дек 2019, 08:20

Як працювати у Digital-маркетингу й не облажатися: поради, лайфхаки та інсайти

Ірина Грицаєнко, COО SODA DAG, про головне й важливе у діджитал-маркетингу

Сьогодні діджитал-маркетинг відіграє дуже важливу роль у просуванні малого та великого бізнесу. Ринок інтернет-реклами зростає з кожним роком дедалі більше. Тож ми вирішили дізнатись про головне й важливе у діджитал-маркетингу в Ірини Грицаєнко — COО SODA DAG, що спеціалізується на розробці комплексних діджитал-стратегій, інтеграції їх у маркетингові стратегії та впровадженні.

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

Що таке діджитал-маркетинг?

Цим терміном усі звикли називати сукупність інструментів інтернет-реклами, таких як: seo, smm, ppc тощо. Саме ж поняття маркетингу набагато ширше і охоплює як стратегічну частину, так і тактику. Але в цьому разі під діджитал-маркетингом розглядаємо тактичний інструментарій комунікації з потенційною ЦА в інтернет-просторі.

6 важливих правил комплексного підходу до діджитал-маркетингу

Комплексний підхід, як і в будь-який інший сфері, це правильна послідовність дій від моменту постановки цілей до її досягнення. Хоча, я б навіть сказала, не правильна, а скоріше, оптимальна.

Ірина Грицаєнко
COО SODA DAG
  1. Коли цілі сформовані на підставі маркетингових і бізнес-цілей, є розуміння цільової аудиторії та її присутності в інтернеті, специфіки призначеного для користувача шляху і взаємодії з брендом у різних форматах, а також вибір оптимальних рекламних каналів відповідно до цього.
  2. Коли до запуску РК визначено KPI, їхні планові показники, формат і частотність звітності.
  3. Коли все починається з якісного налаштування аналітики й при нагоді відразу ж інтеграції даних з СRМ.
  4. Коли опрацьовані усі зв’язки й впливи різних інструментів один на одного і кожен з них підсилює інший. Так, наприклад, seo і пошукова реклама обробляють попит, а не створюють його. І якщо до цього потенційна ЦА не буде проінформована інструментами охоплення, то перші 2 також не працюватимуть.
  5. Коли є повне інформаційне занурення усіх учасників команди у проект і налаштовані механізми надання та отримання зворотного зв’язку.
  6. Коли перед запуском РК проводиться так звана підготовка до трафіку і перевіряється все-все: від коректної роботи телефонії, можливості проведення транзакції на сайті до присутності достатньої кількості продавців у магазині та чи є товар на полицях магазину.

Тут важливо розуміти, що технічні баги і збої все одно будуть, але чим нижче їх ймовірність — тим менше маркетингового бюджету буде витрачено даремно.

Основні цілі просування

У кожного проекту вони різні, й тут не можна брати усіх під одну гребінку. Важливо розуміти, на якому етапі життєвого циклу перебуває продукт і які завдання стоять перед проектом.
Якщо ми говоримо про конкретні інструменти, то мені найзручніше їхню роботу накладати на customer journey. Тоді все відразу стає зрозумілим.

Як отримати максимальний ефект від просування?

Найважливіше — виходити з конкретної задачі, а не з просто «хочу бо все…» А також завжди копати глибше, так, наприклад, ми не зупиняємося на етапі перевірили дзвінки / заявки, значить, завдання виконане. Ми йдемо далі, аналізуємо роботу кол-центру або відділу продажу, проводимо дослідження методом «таємного покупця», щоб надати нашим клієнтам рекомендації, що можуть підвищити показники.

Чи існують міфи або помилки у діджитал-маркетингу? Які?

Так, їх досить багато. Але у мене є особистий топ — «SEO помер». Ця тема почала активно з’являтися ще 3-4 роки назад і повторювалася чи не на кожному бізнес- або маркетинговому тренінгу (не дуже якісному, звичайно).

Але в останній рік усі тільки й повторюють про оптимізацію під голосовий пошук й запити з довгим хвостом.

Мораль з цього одна: якщо у вас щось перестає працювати — не поспішайте говорити, що інструмент помер. Можливо, потрібно задуматися і змінити підхід?

Без чого діджитал не працює:

  • без поставлених цілей і узгоджених KPI;
  • без коректно налаштованої аналітики;
  • без підготовчого етапу й перевірки перед запуском РК;
  • без аналізу шляху клієнта і взаємодії з продуктом;
  • без включеного мозку.

5 рекомендації на замітку:

1. Якщо ви тільки відкрили для себе цей світ, то дуже допоможе все структурувати Ельдар Нагорний та «Маркетинг в муравейнике». 

2. Про тренди, новинки, фішки та механіку роботи: Dnative.

3. Читайте новини маркетингу у профільних інтернет-медіа

4. Також шукайте та читайте профільні Telegram- та YouTube-канали й блоги про окремі діджитал-інструменти.

5. Практикуйте! 


Кавер: Unsplash

Расскажите друзьям про новость

Новое видео