20 Авг 2021, 17:38

В Україні запустили кампанію, що вчить розпізнавати ранні ознаки насильства у стосунках

UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення в Україні за підтримки Посольства Великої Британії та Швеції запустив кампанію “Без Ілюзій. Гайд здоровими стосунками” спільно з українськими блогерами та блогерками. Кампанія спрямована на залучення молоді та вчить розпізнавати ранні ознаки насильства у стосунках. 

У кампанії взяли участь такі інфлюенсери/-ки та артист/-ки, як DOROFEEVA (Надя Дорофєєва), Ян Гордієнко та Валерія Руденко, Daniel Vegas, Анна Трінчер, Тетяна Брик, Тетяна Парфільєва та Іван Кришталь, Jerry Heil та Asya Say. 

Основна ідея кампанії була розробити освітні ролики як для молоді, яка перебуває у своїх перших стосунках, так і для більш дорослої аудиторії, яка почала вже жити в парах. Блогери та блогерки у роликах розповідають, як не вірити романтичним міфам, говорять про роботу над помилками у парах та розпізнавання токсичних стосунків, розповідають про чеклист з психологічного насильства, діляться порадами, як правильно конфліктувати, як впевнитися, що ти дійсно маєш згоду на секс. 

“У UNFPA ми працюємо над формуванням суспільства, нетерпимого до будь-яких проявів насилля, будуємо систему реагування на домашнє насильство. Але важливо не тільки реагувати, а й працювати на попередження, превенцію насильства. Саме тому ми створюємо освітній контент для молоді. 

На жаль, як правильно будувати стосунки, як поводитись у різних ситуаціях, як сказати “ні” і відстоювати свої інтереси, – ніхто не вчить. А ці вміння якраз і є основою побудови здорових стосунків, здорових родин і попередження насильства. Ми надзвичайно вдячні інфлюенсерам та інфлюенсеркам, які підтримують наші цінності і взяли участь у кампанії. Нам здається, що подібні колаборації дійсно можуть змінити ситуацію, допоможуть достукатися до молодих хлопців і дівчат”, – каже Альона Зубченко, радниця з комунікацій UNFPA Україна. 

У розробці концепту кампанії, стилістики роликів та створенні сценаріїв взяло участь агентство SODA. Команда запропонувала зняти короткі динамічні ролики до 2 хв у форматі стендап, де кожна важлива теза підкріплюється мемом або анімованою графікою.

Важливим етапом розробки сценаріїв стало створення дієвих та коректних порад, тому за валідацію думок відповідала психотерапевтка Олена Левицька. 

“Масова культура романтизує аб’юз та інші види насильства, створюючи хибні уявлення про те, що таке кохання. Нам було важливо простими словами, через значимих для аудиторії інфлюенсерів, розповісти про те, що ок, а що не ок у стосунках. Дати розуміння, куди звертатись і що робити у разі насильства. 

Для серії роликів ми обрали лаконічне візуальне рішення, натхненне стендапом, — і доповнили його яскравою, подекуди олдскульною, 2D-графікою у фірмових кольорах.  

Викликом було знайти баланс між обережністю, коректністю формулювань і  подачі інформації, та авторським стилем блогерів і блогерок. Адже цінність якраз у тому, щоб дати їм бути собою і говорити з аудиторією власною мовою”, — розповідає Галина Танай, креативна директорка агенції SODA. 

До знімального процесу було залучено 2 команди — The Gate Agency безпосередньо відповідали за режисерський тритмент та відеопродакшн, а Divergent Agency знімали бекстейдж із блогерами та блогерками. 

“У подібних кампаніях ми насамперед працюємо з блогерами, блогерками, селебріті чи інфлюенсерами й інфлюенсерками на партнерських засадах. Головне для нас – знайти людей, які ціннісно розуміють значення подібних кампаній і готові їх підтримувати. Зокрема, ділитися матеріалами на своїх сторінках чи інших ресурсах. У цій кампанії ми створили одразу кілька видів контенту: основні освітні ролики, відео- і фотобекстейдж та короткі інтерв’ю з усіма учасниками та учасницями зйомок. Кожен герой чи героїня відео може обрати той матеріал, який більше підходить як стилістично, так і за форматом до його/її сторінки і поділитися ним. Окрім того, такий підхід допоміг нам охопити всі цікаві нам платформи – від YouTube, Instagram до TikTok. Водночас не дублюючи, а розміщуючи створений оремо під них контент”, – ділиться Альона Зубченко, радниця з комунікацій UNFPA Україна.  

Креативники створили багато матеріалу з бекстейджу – це і стильні фото (роботи Kate Dema), які підходитимуть для стрічки блогерів/-ок, так і короткі інтерв’ю блогерів/-ок у форматі TikTok.  
Усі розроблені ролики було опубліковано на YouTube-каналі UNFPA Україна.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео