20 Апр 2007, 11:57

Українські кутюр’є дадуть майстер-класи fashion-журналістики

Українські кутюр’є дадуть майстер-класи fashion-журналістики

Українські дизайнери занепокоєні рівнем професіоналізму вітчизняної fashion-журналістики. Про це йшлося 19 квітня на круглому столі «Українська fashionжурналістика: від аматора до європейських традицій». 

Голова оргкомітету
Ukraine Fashion Week Ірина Данилевська, дизайнер Вікторія Гресь та українські журналісти, що пишуть про моду, розмірковували над покращенням якісного інформування, аналізуючи події Українського Тижня Моди.

За словами Ірини Данилевської, в Україні, через незначну кількість спеціалізованих видань, інформування про моду відбувається через нетипові для заходу медіа, а  саме – щоденні газети, Інтернет-портали та новине телебачення.
«Тому про моду, зазвичай, пишуть інформаційні видання. Але ми хочемо, щоб інформаційні журналісти, які сьогодні пишуть про моду, а завтра про парламент, робили це компетентно, були відповідальними і обізнаними в модному процесі»,  — наголосила вона. Пані Данилевська перелічила найпоширеніші помилки, що виникли у пресі по завершення тижня моди. Ці помилки можна умовно поділити на організаційні та концептуальні. 

Так, перш за все виникають неточності в назвах події, що відбувається – наприклад,
Ukraine Fashion Week називають «Сезонами моди». Причиною, на думку пані Данилевської, є неуважне читання прес-релізів. Не менш поширене неправильне називання брендів дизайнерських торгівельних марок, плутання колекцій дизайнерів. «Коли журналіст не розуміє, що відбувається, цього й читач не зможе зрозуміти», — сказала Ірина Данилевська. Часто виникають помилки у підписах під фото. 

Під концептуальними помилками Ірина Данилевська мала на увазі нерозуміння того, що таке тиждень високої моди і в яких країнах він проходить, яка різниця між
одягом прет-а-порте і показом прет-а-порте, ототожнення тижня моди з усією fashion-індустрією тощо. 

Вікторія Гресь наголосила на тому, що підтримує будь-яку критику, якщо вона буде обґрунтована і професійна, оскільки саме журналісти формують враження від колекцій: «Журналісти мають зрозуміти внутрішню структуру домів мод, існування
fashion-бізнес, і намагатись зрозуміти те, яке завдання ставить дизайнер, демонструючи свою колекцію. Ми за професійну критику, нам так цікавіше буде працювати. Але якщо лунає якісь недолугий суб’єктивізм, то рівень дизайнерів вбивається цим несерйозним підходом».

Також дизайнери занепокоєні необґрунтованими звинуваченнями в тому, що вони крадуть ідеї світових модельєрів. Оскільки
Ukraine Fashion Week проходить за 2 тижні після деяких світових показів, «український дизайнер фізично не може поцупити ідею, яка була два тижні тому в Мілані». Саме тому учасники круглого столу радили, відзначаючи подібні тенденції в різних колекціях, вдаватись до конкретних порівнянь моделей українських та французьких, італійських чи інших дизайнерів.

Інколи, на думку дизайнерів, журналісти, висвітлюючи події моди,  вдаються до доволі неетичних речей. Приміром, у газеті «Факти» з
’явився такий заголовок: «СНІД надихнув дизайнерів на колекцію». А бувають і такі кумедні заголовки, як «Для своєї колекції Діана Дорожкіна використала шкурки молодих крокодильчиків».

Саме тому Ірина Данилевська запропонувала запровадити тренінги для українських
fashion-журналістів: «Не можна лишати fashion-журналістику на такому рівні. Ми готові допомогати у всьому. Треба лише визначити, які проводити тренінги і на кого їх розраховувати». Вона наголосила на тому, що раніше  проводились тренінги з відомими британськими журналістами, що спеціалізуються на тематиці моди, «але тоді ми могли запросити тільки 10-12 журналістів, які й так пишуть без грубих  помилок». Тепер пані Данилевська  пропонує визначитись з тим, чи цікаві журналістам такі курси підвищення кваліфікації і коли доцільніше їх проводити: «Ми готові створити всі умови для того, щоб надати вам загальну теоретичну інформацію про структуру тижнів моди, тенденції світової моди про саму fashion-індустрію».

Не всі журналісти схвально прийняли ці пропозиції. Деякі з них скаржились на погану техніку, що не дозволяє робити якісні фото, складний графік роботи, що вимагає оперативності і пропонували дизайнерам не зважати на якість публікацій. 

Однак, лунали і цілком обґрунтовані зауваження журналістів щодо недосконалої якості прес-релізів, які пропонують дизайнери, через що важко зрозуміти, що саме хотіли сказати модельєри. Також журналісти пропонували викладати більше фактичної інформації на сайті
Ukraine Fashion Week. У відповідь на це Ірина Данилевська зупинилась на тому, що оргкомітет  UFW вимагає від дизайнерів укладати структуровані релізи, де обов’язково повинна міститись інформація про історію будинку моди, стиль колекції, тканини та додаткова цікава інформація. Але українські модельєри не завжди дотримуються цих  правил, тому пані Ірина пообіцяла за цим стежити.

Наприкінці круглого столу всі учасники  зійшлися на тому, що проблеми
fashion-журналістики є загальними проблемами працівників українських медіа, у вирішенні яких зацікавлені не лише дизайнери, а й самі журналісти.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео