Шевченківська премія отримала нову айдентику
10 Мар 2020, 10:37

Шевченківська премія отримала нову айдентику

ISD Group переосмислили місію та позиціонування премії та у колаборації з TS/D Agency розробили нову айдентику.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Створено новий логотип премії, їй відведено роль прожектора митців, аби їх знали українці та могли розповісти іноземцям про тих, ким пишається Україна. Креативний директор ISD Group Віктор Шкурба каже: «Якщо серед характеристик премії раніше були архаїчність, совковість, брак медійності, то тепер це щось сучасне, якісне й українське. Місія премії — визначати найзначніші та найвагоміші твори сьогодення й доносити їх до максимально широкої аудиторії, засвітити твори номінантів та лауреатів, зробити шевченківське синонімом якості. Премія — це про нове, яке заряджає енергією українську культуру. Тобто це про новаторство, сміливість, динамічність, що змінюється щороку, унікальність, а не про щось однотипне, що повторюється рік у рік».

«Відтепер ідеться про досить радикальне перезавантаження цієї нагороди, надання їй нового змісту зсередини і нового значення, нового звучання ззовні. До цього долучені державні органи — і Офіс Президента, і Міністерство культури, і сторонні організації, зокрема маркетингова компанія ISD Group, і просто ентузіасти, які сприяють руху в цьому напрямку», — зазначив голова Комітету премії Юрій Макаров.

Щоб розібратися, що саме потребує змін, ISD Group занурилися в розуміння цільових аудиторій та їх ставлення до премії. «Для нас було дуже важливим, аби ми не ієнтувалися на чиїсь фантазії та побажання, а спиралися на правду, вислухавши тих, хто належить до самої ДНК української культури: формує, створює, впливає», — зазначено в презентації.

Як виявилося, існують два світи, що не перетинаються один з одним.

В одному Шевченківську премію знають та поважають (і це дуже маленький прошарок культурної спільноти), в іншому — гадки не мають, та й коли дізнаються — не вважають її вартою існування.

Ми почули багато неприємного: нагорода сприймається як не авторитетна, застаріла, бюрократична… Або просто: «це нікому не потрібна фігня, закрийте премію!»

ISD Group зосередилися на шевченковості: ідеях та цінностях, які передав нам Тарас, які можливо підтвердити маніфестами та віршами.

Адже премія «шевченківська» — не тому, що митці-лауреати мають увійти до пантеону «мудреців української культури» та перетворитися на скам’янілість поруч із канонічним образом Шевченка. Навпаки, твори лауреатів мають у собі ту живу рушійну силу шевченківського.

В агенції сформулювали оновлену місію Шевченківської премії разом із членами Комітету: вона існує, щоб люди дізнавалися про найбільш значні та вагомі твори в українському мистецтві та публіцистиці.

Місія премії

Шевченківська премія визначає найбільш значні та вагомі твори сьогодення та доносить їх до широкої аудиторії.

Шевченківська премія визначає щось дійсно якісне українське. Таке, що захоплює, вражає, викликає почуття гордості: «це моє».

Айдентика премії

Айдентика премії — не айдентика музею, галереї, театру — тобто надбання минулого.

Вона про культуру сьогодні. В агенції помітили, що знак поваги Тараса завжди обрамлюють колом чи овалом. В дизайні рамка стала основою модулю. Із різноманітних та вигнутих рамок з’явилася перевернута «аркада» оновленого логотипу премії з декількома шарами прочитання.

Оновлений логотип премії надалі з’являтиметься як логомарк без строгої прив’язки до айдентики.

У формі знаку читаються літери Ш і П. Це монограма, в якій також читається тризуб та ціла аркада рамок.

Нагорода

«Згусток променів, що є центром премії, у математиці називається атрактор. Він описує поведінку гравітації за певних параметрів. Так ось, Шевченко свого часу і був таким атрактором, притягував до себе обдарованих людей і запалював в них іскру, пронизував променями тяжіння особистості. Наш символ-атрактор — це гравітація харизми й таланту, яка, за умови геніальності автора замикає ці промені, вивільняє колосальну кількість енергії (натхнення), яке поширюється в маси та проливає на них світло культури. Згусток енергії, замкнутий в рамку, за напругою подібний до зведеної пружини. Сила намагається втекти назовні, вийти за окреслені межі врівноваженого модулю. З іншого боку, нагорода схожа на колайдер, що зафіксував у собі циклічну енергію. Але кожен митець має власний „патерн“ геніальності, тому нагороди не схожі одна на одну», — зазначено на сайті презентації.

Візуальний стиль

«Наш модуль піддався силі романтизму та, буквально, „вибухнув“, пронизав площину наскрізними енергетичними лініями. Сила сягає в глибину барокової рамки, яка підсвічує лауреата або його роботу. На поверхні залишаються вивірені атрибути премії: номінація, назва роботи, ім’я митця, лого та дата, тоді як на нижчих шарах завжди є щось непередбачуване, несподіване. Контраст постійних елементів та нових генеративних деталей дозволить щороку змінювати обличчя премії. Фактично в нас є все: логотип, меседж, модуль та графіка. Разом вони працюють як єдине ціле та створюють впізнаваний візуальний стиль» — відзначли в агенції TS/D Agency. 

Расскажите друзьям про новость