26 Фев 2008, 07:53

Ринок телекомунікаційних послуг

Ринок телекомунікаційних послуг

Кількість користувачів мобільного зв’язку в четвертому кварталі 2007 року сягнула 64% населення України віком від 16 років. Послугами фіксованого зв’язку вдома користувалися 53%. У тому ж періоді кількість користувачів Інтернету становила 16% населення старше 16 років, що дорівнює 6,3 млн. осіб.

 

Для порівняння, у 2006 році цей показник дорівнював 14%. Про це свідчать результати регулярного дослідження ринків телекомунікаційних послуг, яке здійснює компанія GfK Ukraine.

 

Молоді верстви населення користуються мобільним зв’язком значно активніше, ніж старше покоління. Так, 90% людей віком від 20 до 29 років користуються мобільним телефоном. Не сильно відстає від них молодь 16-19 років, серед якої 81% користується мобільним зв’язком. Рівень проникнення мобільного зв’язку серед населення старше 60 років залишається на низькому рівні (27%).

 

Послугами фіксованого зв’язку вдома більше користуються мешканці великих міст. В містах з населенням більше 500 тис. осіб 70% мають вдома стаціонарний телефон. Майже не відстають від них мешканці міст з населенням від 100 до 500 тис., де 67% мають вдома стаціонарний телефон. Найменше покриття фіксованого зв’язку спостерігається в селах. Тут тільки 32% населення користуються вдома стаціонарним телефоном.

 

Цікавим є той факт, що більшість людей (55%), які не мають вдома звичайного телефону, вже встигли підключитися до послуг мобільного зв’язку. Інші дані з перетину користувачів мобільного і фіксованого типів зв’язку наведені в Таблиці

 

1.

Таблиця 1. Перетин користувачів послуг стаціонарного та мобільного зв’язку
% населення України у віці від 16 років

 

Користуються мобільним зв’язком

Не користуються мобільним зв’язком

Користуються вдома стаціонарним зв’язком

38%

15%

Не користуються вдома стаціонарним зв’язком

26%

21%

Джерело: Омнібус GfK Ukraine, IV квартал 2007 року

 

Переважна більшість населення віком від 16 років користується принаймні одним з типів телефонного зв’язку (79%). Обома видами користуються 38%. Серед користувачів послуг тільки одного з видів зв’язку більше тих, хто користується тільки мобільним.

 

Частка регулярних користувачів Інтернету залишається на досить низькому рівні. Тільки 12% населення України віком старше 16 років заходили до мережі протягом четвертого кварталу 2007 року бодай раз на чотири тижні. Цей показник збільшився на 2 п.п. у порівнянні з 2006 роком.

 

Таким чином, зважаючи на незначне зростання загальної кількості користувачів Інтернету (2 п.п.), можна констатувати збереження тенденцій повільного зростання цього сектору і протягом 2007 року.

 

Активні користувачі телекомунікаційних послуг

 

Частка активних споживачів телекомунікаційних послуг залишається незначною. Лише 5% населення України віком від 16 років користуються фіксованим та мобільним видами зв’язку, а також мають доступ до Інтернету вдома, і регулярно ним користуються. В сегменті активних споживачів більше чоловіків (58%), це переважно люди молодші 40 років (68%), мешканці міст з населенням більше 100 тис. осіб (74%).

 

Найбільшу питому вагу серед активних споживачів мають працюючі люди (76%), 62% працюють за наймом. Проте, тільки 29% з активних користувачів користуються Інтернетом ще й на роботі, 16% вважають доступ на роботі своїм основним місцем доступу до мережі.

 

Також вагому роль відіграють студенти, які складають 15% всіх активних споживачів. Втім, для них не є характерним користуватися Інтернетом в університеті. В місці навчання доступ до Інтернету використовують 4% активних споживачів і менше 1% вважають університет основним місцем доступу. Це пов’язано, в першу чергу, з тим, що в багатьох університетах все ще немає комп’ютерних класів, в яких студенти мали б змогу користуватися Інтернетом в будь-який зручний для них час.

 

Активних споживачів телекомунікаційних послуг відрізняє частота та напрямок використання доступу до Інтернету. 81% активних споживачів користується Інтернетом принаймні декілька разів на тиждень, з них половина використовує Інтернет один або декілька разів на день. Найбільш поширеними цілями використання Інтернету для представників цієї групи, як і для інших користувачів, є спілкування та пошук інформації. Однак, для активних споживачів більш характерним є перегляд новин (32% проти 16% в інших користувачів) та розважальних сайтів (30% проти 17%).

 

Активні користувачі витрачають на телекомунікаційні послуги значно більше, ніж всі інші. Близько половини представників цієї групи витрачають на всі телекомунікаційні послуги разом від 100 до 200 грн. на місяць, тільки 17% витрачають до 100 грн. Для порівняння, серед інших користувачів 87% витрачають на телекомунікаційні послуги менше 100 грн.

 

Перспективи зростання телекомунікаційного сектору

 

В четвертому кварталі 2007 року 17% респондентів, які не користуються мобільним зв’язком, сказали, що планують підключитись протягом найближчих 6 місяців. В такому разі, рівень проникнення мобільного зв’язку серед населення віком старше 16 років може збільшитися на 6 п.п. Однак, попередні дослідження вказують, що цей прогноз треба сприймати як верхню межу ймовірного зростання.

 

Найбільш активно планують підключатись до послуг мобільного зв’язку мешканці міст з населенням від 100 до 500 тис. (21% тих, хто не користується послугами зараз, збирається підключитися протягом 6 місяців) та маленьких міст з населенням до 50 тис. (аналогічний показник складає 19%).

 

Серед людей, що не користуються доступом до Інтернету вдома, 6% заявили про бажання почати використовувати домашній Інтернет протягом наступного півріччя. Таким чином, у разі відсутності нових привабливих пропозицій на ринку, очікувати масового підключення до Інтернету в 2008 році не варто.

 

В процесі розповсюдження Інтернету можна спостерігати мережевий ефект: найбільше бажання підключитись виявляють представники сегментів з найвищою часткою користувачів мережі Інтернет. Найбільше потенційних користувачів (12%) виявилось серед респондентів у віці до 30 років. Тобто цей віковий сегмент можна вважати найбільш перспективним для реалізації нових пропозицій щодо Інтернет-доступу. Серед різних типів населених пунктів найбільше бажання підключитись (9%) виявили мешканці міст з населенням понад 100 тис. осіб.

 

Довідкова інформація

 

Цілями нового Дослідження ринків фінансових та телекомунікаційних послуг є регулярне та оперативне отримання інформації щодо стану ринків банківських, страхових та телекомунікаційних послуг для фізичних осіб.

 

Ми робимо висновки, спираючись на дані опитування населення, що проходило в три етапи: з 10 по 30 жовтня, з 10 по 30 листопада та з 1 по 20 грудня 2007 року.

 

Загальна вибірка опитування складає 3000 респондентів. Вибірка є репрезентативною для населення України за статтю, віком, регіоном проживання та розміром населеного пункту. Опитування проводилось методом особистого інтерв'ю.

 

За більш детальною інформацією просимо звертатися до Гліба Вишлінського, керівника відділу досліджень ринків послуг GfK Ukraine: hlib.vyshlinsky@gfk.com

 

GfK Ukraine — українська дослідницька компанія, яка пропонує повний перелік послуг з опитувань та досліджень ринків в Україні, Молдові та Бєларусі. GfK Ukraine входить до міжнародної дослідницької мережі GfK Group – п’ятої за розмірами дослідницької групи в світі. GfK Group об’єднує більше 115 компаній у 90 країнах світу.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео