24 Окт 2016, 09:14

Think local, act local: на Golden Drum рулят ботаны и местные особенности

Костянтин Шнайдер, креативний директор Saatchi&Saatchi Ukraine, побував на 23 Golden Drum і взяв інтерв'ю у президента жюрі

Свято лекцій, воркшопів та презентацій, а не галасливих вечірок до світанку — так можна описати цьогорічний Golden Drum. Чи це вплив місця проведення, чи нова стратегія організаторів, але на фестивалі тамувала атмосфера навчального процесу. Хочеш отримати нагороду? Вивчай, аналізуй, думай, знову думай — ботани рулять.

Неймовірно цікава розповідь хлопців з Saatchi&Saatchi Macedonia про їх проект Sea Hero Quest додала розуміння, скільки важкої праці приховано за ‘фестивальним’ проектом — півтора роки складних досліджень, розробок, програмування, дизайну і як результат — приголомшливий успіх! Обов’язково подивіться відео-кейс, якщо не бачили, та встановіть додаток

Окрім відвідування лекцій мені пощастило зустрітися зі своїм давнім знайомим — Едуардо Маркесом, президентом жюрі Golden Drum.

Володар платинового Лева, найбільш нагороджуваний креативний директор 2012 року у світі та викладач Miami AD school, Едуардо допоміг подивитися на GD трохи під іншим кутом.

На його думку основна відмінність цього фестивалю від інших подібних у локальності! Саме локальна культура та рекламна викликає неабиякий інтерес.

«Якщо порівняти роботи у Каннах та в Любляні, на перший погляд здається, тут немає нічого особливого взагалі. Але коли ви в журі і слухаєте місцевого рекламіста, всі ті інсайти та нюанси життя саме тут — ви розумієте — це щось особливе, — каже Едуардо. 

«Я побачив деякі блискучі ідеї, побудовані на локальних культурних фактах та інсайтах. І саме це допомагає усвідомити — тут теж є великі ідеї, як і на інших фестивалях. Актуальність культури робить їх такими. Де ще я можу почути, наприклад, про Македонію, Грузію ту ж Словенію. І я слухаю про ці країни тут. Я хочу знати більше про цей регіон, їх культуру».

Цікаво було дізнатися також, думку Едуардо з приводу процесу оцінки робіт:

«За правилами ми спочатку дивимось роботи онлайн, їх так багато, що іноді втомлюєшся. Я думаю: „Я сиджу і дивлюсь нудні кейси і сам себе запитую: чому ці хлопці зробили це, що це взагалі?“. А віч-на-віч, починаєш думати по-іншому, коли ви бачите людей, які говорять про місцеві традиції і культуру, це розкриває ідею. В онлайн ми не маємо цього. Там просто ваша єдина точка зору. А суддівство наживо — це багато точок зору поряд і це змушує дивитись на роботи по іншому, бачити глибше. 

Я суджу фестивалі тому що я хочу вчитися і стати кращим, тому я дуже радий бути тут. Іноді думаєш, о боже, яке лайно, я не збираюся інакше оцінювати цю роботу і раптом, коли слухаєш деякі аргументи вони повністю міняють твою думку. І це найкраща частина суддівства наживо».

Також, президент жюрі і сам виступав з надихаючою лекцією «Don’t wait. Just make». Якщо спробувати переказати її декількома реченнями, то вони будуть наступними:

Ти — найважливіша людина для своєї ідеї. Ніхто окрім тебе не буде перейматися тим, щоб реалізувати її. Дій і коли ти зробиш це — люди будуть йти за тобою.

Це також нагадало мені гасло Saatchi & Saatchi «nothing is impossible», для мене це ніколи не були пусті слова. Адже все починається саме з віри у свою ідею, у самого себе.

Спостерігаючи за кейсами-переможцями розумієш, що розважальний контент зростає і люди не хочуть взаємодіяти з нудними речами. Тому реклама повинна бути настільки крута як ТВ-шоу, фільми, ігри, кліпи – всі речі, які ми спостерігаємо із захопленням. 

Роль агенцій теж змінюється. Тепер агенції не просто чекають на брифінг, щоб зробити кампанію для продукту клієнта, вони самі створюють продукти для клієнтів. 

Саме такою і є сучасна реклама.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео