Коли постійно працюєш за звичними алгоритмами, потрібно наважуватись сумніватись та переосмислювати навіть прописні істини. Поглянути під іншим кутом на процеси, що історично склались у компанії. Здмухнути з них пил звички та знайти нові сенси — це насправді виклик. Насамперед, собі.

2018 рік активно штовхав до нових форматів, але водночас змусив свіжим поглядом поглянути на звичні речі. 

Коли просуваєш абсолютно цифровий продукт, який живе тільки в онлайні, важко вийти на рівень офлайну. До прикладу, нам здавалось, що буклети — це пережиток. Стільки разів ми спостерігали, як безліч непрочитаних яскравих папірців опинялася в смітнику. Тож коли отримали нагоду презентуватись на великій виставці, вирішили: поповнювати сміттєві корзини за наш рахунок не будемо. Поставили сенсорні панелі, підготували цікаву програму із подарунками та преміальними ваучерами, чекали гостей на стенді. Але врешті довелось роздавати ті ваучери як листівки, бо зацікавлена публіка вимагала: «дайте щось почитати про вас». Ми зрозуміли, що, незважаючи на цифрову експансію, люди ще не відійшли від «фізичного контакту» з інформацією. Тому, навіть будучи повністю онлайн-продуктом, потрібно надавати цільовій аудиторії можливість доторкнутись і забрати із собою якусь його частинку.

Всі медіа- та піар-експерти минулого року пророкували відеоконтент як основу з основ для просування продуктів. Ми дослухались порад, у нас з’явився відеоблогер. Довго аналізували, які ж відео публіці подобаються найбільше. Експерементували з часом публікацій, форматом, темами… Врешті статистика схилила нас до висновку: найпопулярнішими є ролики, в яких задіяні наші колеги. Звісно, вони не є професійними акторами, але в цьому їх особливий шарм. Публіка втомилась бачити рекламу із награними лозунгами. А от живі, навіть трохи кострубаті образи не сприймаються штучно-рекламними, викликають більше симпатії у глядача. Для телебачення, звісно, такий формат не підійшов би, але для соцмереж — це позитивна практика. Тим більше, що колеги активно сприяють поширенню відео, на якому вони присутні.

...живі, навіть трохи кострубаті образи не сприймаються штучно-рекламними, викликають більше симпатії у глядача.

Також ми відкрили для себе дію тизерів. Сьогодні жоден фільм не виходить в прокат без трейлера. Цю традицію поступово підхоплюють й інші продукти: книги, ігри. Ми також взяли за правило вихід важливих оновлень та інструментів «підігрівати» тизером. Баланс інтриги та пікантних деталей про майбутню фічу — основа, на якій тримається анонсування.

Соцмережі минулого року добряче «перетрясло. Всі SMM-ники закочують очі або хрестяться, згадуючи часи змін алгоритмів Facebook. Довгий час ми вважали, що сторінку компанії не можна перетворювати на потік новин про свій продукт. Така формула була актуальна декілька років тому: один пост власний до десяти із зовнішніх джерел. Врешті знайти щось про нас було неймовірно важко на нашій же сторінці. Але зміна алгоритмів підштовхнула нас на експерименти та радикальні зміни. Зараз ми отримуємо таке ж охоплення із п’ятьма постами на день, навіть якщо всі вони про наш продукт. Переглянувши стратегію соцмереж, у нас з’явився час на інші творчі ідеї подачі інформації. Використовуємо хайпи, челенджі, адаптуючи їх під свої меседжі. Але це, як гра в рулетку: одні з них можуть пройти зовсім повз, а інші — принести неочікуваний результат.

Пошук нових каналів для поширення інформації — перманентний стан піарників. Інколи може трапитись так, що вони за принципом синього птаха — перед тобою. Клієнти, партнери, співробітники — це не лише цільова аудиторія, а й не гірші канали, ніж соцмережі чи поштові розсилки.

Клієнти, партнери, співробітники — це не лише цільова аудиторія, а й не гірші канали, ніж соцмережі чи поштові розсилки.

Продукт також раптом може розкритись із невідомої сторони. У нас це система, яка агрегує дані з реєстрів, аналізує їх та дозволяє приймати рішення про співпрацю з компанією. Але ж можна працювати не тільки над усвідомленням, які це дані та як вони впливають на рішення. Ми почали створювати дослідження, використовуючи зібрану інформацію з системи. Це новий формат розуміння продукту, але якщо правильно обрати тему, то він набагато швидше приверне увагу цільової аудиторії і до самих даних, і до їх можливостей. Тож варто інколи дивитись на продукт не з позиції уявного клієнта та вигоди для нього, а з точки зору використання його особливостей для збільшення охоплення.




На PR-марафон #7: наш.бренд.кризис Антоніна Ряховська разом із засновником та СЕО компанії YouControl Сергієм Мільманом готують доповідь «Вперед Арджуна! Як не дати зруйнувати репутацію компанії під час атаки СБУ». Вони розкажуть про помилки та перемоги під час антикризової комунікації, правильний вибір ЦА, вплив PR-інструментів на судові рішення та загалом на долю компанії.

Купить билет