Нагадаємо, що MMR став медіапартнером подкасту «Тренди-Бренди» на радіо «Аристократи». Key points першого подкасту зі співзасновником та керівником агенції Die Kulturträger можна переглянути тут. Цього разу Надя Перевізник, фахівчиня з комунікацій, керуюча партнерка агентства Hope&Partners, поспілкувалася з Оленою Лабою, фахівчинею зі зв’язків з громадськістю «ООН Україна», в обов’язки якої входить комунікація зі Штаб-квартирою в Нью-Йорку. Поговорили про те, як воно — рятувати світ від усіх бід.
У цьому подкасті ви дізнаєтеся про:
- Чи будуть відзначати 75-річчя «Об’єднананих націй» і як кожен може на нього потрапити
- Солідарність, співчуття та позитив — на чому зосереджені антикризові комунікації ООН і ВООЗ зараз
- Креативна стратегія ООН у роботі зі світовими зірками. Чи отримують гонорари Бійонсе, Джолі, Блум, Бекхем, Крейг та інші за свою роботу для «Об’єднананих націй»
- Хто дизайнер логотипу ООН і Цілей сталого розвитку
- Що кожен з нас може зробити для кращого майбутнього
Summary подкасту
«Мир у всьому світі» — утопія чи необхідність виживання
Зараз членами ООН є 193 країни.
За різні напрямки відповідають різні агентства — наприклад, Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ), Міжнародна організація з міграції (МОМ), ООН Жінки та десяток інших. Україна була однією з перших, хто підписав Статут Організації ще в 1945. Зараз наші офіси «Об’єднаних Націй» налічують близько 1800 співробітників.
ООН — це фактично глобальний, транснаціональний бренд типу Coca Cola, тому генеральна комстратегія завжди адаптується на місцях, у конкретних країнах.
Основну комунікацію розробляють інхаус, для деяких робіт співпрацюють з агентствами, креативниками і зірками.
Планетарний тест на Солідарність
Антикризові комунікації зараз, звісно, зосереджені на пандемії COVID-19. Проаналізувавши соцмережі ООН і ВООЗ, побачимо також роботу з іншими точками напруги — ментальне здоров’я під час ізоляції, профілактика домашнього насильства над жінками, спростування фейкових новин про коронавірус.
Зараз очікується хвиля комунікації про «вихід з карантину» — як це зробити комфортно психологічно, для чого варто продовжувати тримати дистанцію і т.і. Важливо те, що ООН і ВООЗ можуть робити ці рекомендації, опираючись на успішні досвіди інших країн.
Окрім заяв, резолюцій та інфографік є прості повідомлення про життєві радощі: ООН постить і звичайні «домашні» відео людей з уього світу, як вони переживають карантин. А список карантинних рецептів став однією з найпопулярніших новин. Що вкотре підвердило, що їжа, котики й песики — найохоплюваніший контент.
Зіркове промо до того, як це стало мейнстрімом
Більшість бачили, що зірки найвищої категорії підтримують ініціативи організації — Анджеліна Джолі, Орландо Блум, Деніел Крейг, Девід Бекхем і десятки інших. Проте ООН використовує цю стратегію дуже давно, спираючись на канони батька піару Едварда Бернейза. Наприклад, актриса Одрі Хепберн, відрізнялася в реальності від образу «Сніданку в Тіфані», активно допомагала Дитячому Фонду UNICEFF з 60-х років і до смерті.
Вісім років тому Бейонсе створила ціле шоу-виступ в Асамблеї ООН для Всесвітнього дня гуманітарної допомоги. Ціль кампанії була м’яко кажучи амбітна — щоб меседжем поділився 1 млрд людей (це більш ніж 1/7 населення планети).
Просуванням і сайтом-платформою займалося міжнародне агенство Droga5, що спеціалізується на комунікаціях соціальних ініціатив.
За даними їхнього звіту вони досягли цього охоплення. Такий підхід поширення месседжу схожий на те, що з часом взнаємо як челленджі та хештег-рухи у соцмережах — як проактивно створені, так і стихійних (на кшталт #MeToo).
У кінці квітня Lady Gaga та інші знаменитості відіграли онлайн-концерт у підтримку медиків, що боряться з коронавірусом.
Аналогічний підхід використовують в українському юніті. Минулого року запустили креативну кампанію — візуалізували глобальні «Цілі сталого розвитку» (17 пунктів, слідуючи яким ми суттєво покращимо спільне життя на планеті).
Кожну ціль ілюстрували українські зірки, відомі журналісти та ведучі. KAZKA — боротьбу зі змінами клімату, Джамала — відповідальне споживання та виробництво, Onuka — відновлювану енергетику, Аліна Паш — мир і справедливіть, Надя Дорофєєва —збереження морських вод, Яніна Соколова — здоров’я та ін.
Кампанія створена ООН Україна зі збірною креативною командою реалізації. Включала традиційні медіа — сітілайти в метро Києва та фото-інсталяції в публічних місцях та онлайн-прояви.
Знаменитості зробили репост, що значно збільшило охоплення. Ця кампанія була схвально відзначена в Нью-Йорку.
Що кожен може зробити для ООН?
Для людей із раціональним мисленням це може здатися утопією. Але якщо прямо зараз огледітися, починаючи із пандемії, закінчуючи змінами клімату за українськими вікнами, то діяльність та комунікації ООН набувають доволі практичного змісту.
Також ви можете долучитися до «святкування» 75-ї річниці ООН, пройшовши кількахвилинне опитування: яким буде наше майбутнє — вирішувати вам!
Послухати другий випуск подкасту «Тренди-Бренди» можна тут.