Factum Group Ukraine спільно із Всеукраїнською Рекламною Коаліцією оприлюднили результати дослідження «COVID-19: вплив на рекламний бізнес».
Дослідження проводилось серед топ-менеджменту рекламних агентств в період 7-17 квітня. Загалом в опитуванні взяли участь 57 експертів (топ-менеджмент рекламних агентств, що входять до складу ВРК).
Результати дослідження вказують на те, що COVID-19 сильно вдарив по рекламному бізнесу. Агентства вказують, що кількість призупинених чи скасованих проектів суттєво перевищує кількість ініційованих проектів.

Така ситуація ставить нові виклики перед рекламним бізнесом та змушує активно реагувати на зміни. Дії агентств з реагування на поточну ситуацію відбуваються в 4-х сферах: фінанси, організаційна сфера, управління/планування і робота з персоналом:
- Фінансова сфера – максимальна оптимізація витрат. Скорочення витрат на оренду і утримання офісу (в зв’язку з максимальною «діджіталізацією» роботи), скорочення витрат на персонал, скорочення витрат на тренінги та корпоративні заходи, «заморозка» зростання зарплат і їх скорочення, пошук нових джерел фінансування, зміна процесів ціноутворення
- Організаційна сфера – максимальний перехід на дистанційну роботу, прискорення поширення кращих практик серед співробітників
- Управління та планування – перехід на режим «ручного» управління, максимально швидке реагування на зміни, планування в тимчасовому діапазоні тиждень/місяць, перерозподіл зусиль з традиційних каналів просування на цифрові, пошук нових ніш і можливостей в країні та за кордоном
- Робота з персоналом – мінімізація постійного персоналу, переведення співробітників на часткову зайнятість, перехід від постійної співпраці до проектно-погодинної, інтенсифікація навчання співробітників, розширення універсалізації співробітників.

Незважаючи на складну ситуації, топ-менеджмент агентств намагається віднайти позитивне в ситуації. Серед позитиву зазначають:
- підвищення креативності команд;
- адаптивність і згуртованість команд;
- інтенсифікація роботи в зв’язку з необхідністю пошуку нових рішень;
- поява можливості навчитися новому;
- можливість позбавитись від неефективних співробітників;
- усвідомлення агентствами і клієнтами необхідності діджіталізаціі і її прискорення;
- можливість побачити слабкі сторони своєї компанії;
- можливість подумати і глибоко проаналізувати діяльність компанії, переглянути моделі управління

З повним звітом можна ознайомитись за посиланням.