15 грудня на церемонії нагородження переможців Effie Awards Ukraine 2021 були оголошені найефективніші кампанії у сфері маркетингових комунікацій в Україні.
У 2021 році більше 240 фахівців рекламно-комунікаційної індустрії увійшли до складу журі премії Effie Awards Ukraine. Всі конкурсні роботи пройшли відбір у три етапи суддівства. В цьому році конкурсна програма включала 77 категорій. До фіналу пройшло 156 заявок у 49 категоріях.
Postmen вперше в своїй історії стала Агенцією року. Gres Todorchuk стали найефективнішою комунікаційноїю агенцію України.
Гран-прі
Sustained Success
Філіп Морріс Україна та Hoshva PR & DGTL. How IQOS went all-in against the whole industry
Запускати нову категорію товарів після кризи нелегко, а коли основні канали комунікації недоступні — це завдання для морпіхів. Ми вирішили інвестувати в досвід користувача та омніканальність, побудувавши модель, в якій користувачі стали причиною успіху.
Це допомогло нам збільшити базу користувачів у 6 разів за 3 роки.
Золото
Культура та мистецтво
150 names of Lesya Ukrainka — how to create a top celebrity of the country out of a literary classic.
Агентство: Postmen. Клієнт: Міністерство культури та інформаційної політики України
Культурний проект “Леся Українка: 150 імен” — перша в Україні спроба популяризувати класика української літератури та відзначити ювілейну річницю в нових, релевантних аудиторії, форматах. Ідея проекту – святкувати різносторонність та багатогранність письменниці – її 150 імен, а не 150 років. Для залучення якнайбільшої кількості аудиторії, було використано мікс онлайн та офлайн інструментів, що в результаті зробило Лесю Українку селебріті №1 в Україні, а проект «Леся Українка:150 імен» — головною культурною подією року.
Продукти харчування
The best side of Molokija
Агентство: Starcom Ukraine. Клієнт: Молокія
Маючи лімітований рекламний бюджет та потужну активність конкурентів, бренд зміг знайти рішення, яке дозволило виділитись серед конкурентів і знайти свою комунікаційну нішу в категорії.
Проведений ребрендинг — зміна пакування — де головною стала сторона зі складом продукції та якісно спланована крос-медійнійна підтримка дозволи значно збільшити показник OFF-TAKE. В результаті Кефір та Білий Йогурт Молокія посіли рекордне для себе Перше місце в своїх сегментах як у гривні, так і в кілограмах у період з лютого по травень 2021.
Професійні послуги
Headhunting relatives
Агентство: NEBO ideas agency.
Клієнт: Mazars
Щоб захедхантити на роботу в Mazars топових працівників з компаній-конкурентів «Великої четвірки», ми створили нестандартну HR-кампанію «Хедхантимо рідню». Спочатку «влаштували» рідню наявних співробітників на роботу в Mazars — для цього взяли в них інтерв’ю, потім роздали іменні візитівки і запропонували позначити в соцмережах свої нові посади в Mazars. Нових співробітників ми також хедхантили через звернення до їхніх рідних. У консервативній соцмережі LinkedIn з’явилися незвичайні вакансії родича бухгалтера або менеджера з аудиту.
Так ми отримали сотні позитивних відгуків на кампанію, кількість співбесід з новими кандидатами зросла втричі, а загальне медіаохоплення понад 2,5 млн людей.
Запуск продукту/сервісу
Meowbook
Агентство: Лео Бернет Україна. Клієнт: Lenovo
Створення Meowbook Lenovo – лептопа для котів – додало більше емоцій у стосунки «користувач-бренд», а просування такої проблеми як «шкода пристрою від котячого хутра» стало комунікаційною інновацією в даній категорії.
Кампанії з короткостроковим ефектом
Motherland Pride
Агентство: Saatchi&Saatchi Ukraine. Клієнт: КиївПрайд
Проект з блискавичною швидкістю набрав величезну аудиторію й охоплення за перші 3 дні. Акція стала головним інфоприводом №1 країни щодо запитів у мережі. Подія стала темою для обговорення не лише на території України, а й далеко поза її межами в понад 50 країнах.
Кросс-медійний сторітелінг
#We Breathe It In
Агентство: Isobar Ukraine. Клієнт: ГО «ЕКО-ОПТИМІСТИ»
Головна мета #НамЦимДихати – підняти (1) рівень використання альтернативних методів утилізації, що було б неможливим без (2) побудови знання про них та (3) зміни ставлення українців до проблеми загалом. І нам вдалося:
- ми у 8 разів підняли використання методу індивідуального компостування — еко-альтернативи методу спалення (з 6% до 50,1%), а близько 62% проактивних сільських громад свідчать про зменшення кількості спалювань.
- з 60,3% до 69,2% виріс рівень знання про альтернативні методи утилізації;
- 81,8% почали вважати дуже або скоріше важливою проблемою спалення сухостою.
І це лише за першу хвилю проекту (менше, ніж півтора місяці)!
Малобюджетні кампанії
The biggest wave of divorces in Ukraine
Агентство: Twiga Digital Ukraine. Клієнт: Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України
Соціальний флешмоб Міндовкілля отримав 40 мільйонів медіа покриття й понад 300 000 реакцій людей у соц мережах при нульових витратах. Публічний розрив токсичних стосунків зробив значний внесок у перехід українців до нової культури життя без пластикових пакетиків.
Попадання в цільову аудиторію в медіа кампанії
Fake Porn
Агентство: MedInform Ukraine. Клієнт: 100% LIFE
Кожна третя ВІЛ позитивна людина в Україні не знає про свій статус, тож продовжує передавати інфекцію далі. Єдиний спосіб зупинити цю естафету – тестування людей з груп ризику.
Значною групою є чоловіки, що практикують секс з чоловікам. Вони намагаються зберігати свою анонімність. То ж ми просто не знали, де їх знайти, щоб розповісти про нові конфіденційні тести від БО 100% LIFE в рамках проєкту HealthLink за підтримки USAID.
Тому ми вирішили створити контент, що ЧСЧ самі залюбки шукали б в Інтернеті: на популярних порно ресурсах ми розмістили чотири фейкові відео з неочікуваним фіналом. Ось так фейкові порно змогли врятувати реальні життя.
Разове залучення
How Silpo confessed his love for competitors
Агентство: Gres Todorchuk. Клієнт: Сільпо
До Дня святого Валентина національна мережа Сільпо зізналась у коханні своїм конкурентам на білбордах біля магазинів інших мереж. Ми відмовились від будь-якої продуктової зовнішньої реклами до 14 лютого та завдяки усього 4 білбордам охопили 15000000 контактів та отримали 9000+ органічних публікацій зі згадкою бренду з нульовими інвестиціями у медіа. Кампанія прзвела до зрісту продажів у святковий період на 46% та ROMI 494%.
Ребрендинг
150 names of Lesya Ukrainka — how to create a top celebrity of the country out of a literary classic
Агентство: Postmen. Клієнт: Міністерство культури та інформаційної політики України
Бренд-платформа “Леся Українка: 150 імен” перша в Україні спроба популяризувати класика української літератури та відзначити ювілейну річницю в нових, релевантних аудиторії, форматах.
Ідея – святкувати різносторонність та багатогранність письменниці –– її 150 імен, а не 150 років. Національне охоплення було досягнуто експозиційним проектом, зовнішньою рекламою, ТВ та диджиталом, що в результаті зробило Лесю Українку селебріті №1 в Україні.
Сезонний маркетинг
#littlebigcelebration
Агентство: Rockets. Growth R&D. Клієнт: Bacardi-Martini Ukraine
Кампанія #великемаленькесвято дозволила бренду додати +80% у обсягах та вперше за 3 роки приростити долю ринку.
B2B кампанії
For the smile of small business
Агентство: MullenLowe Adventa. Клієнт: ПУМБ
На початку 2021-го у ситуації високої конкуренції і складного постковідного стану малого бізнесу ПУМБ удосконалює свою Програму підтримки малого бізнесу для юросіб. Важливо було розповісти про ці послуги так, щоб підприємці побачили у ПУМБ партнера, відчули підтримку і розуміння. Ми вирішили комунікувати із бізнесом не як з абстрактними бізнес структурами, а як з живими людьми. Саме тому, посмішка, щира людська емоція, стала основою ідеї «Заради усмішки малого бізнесу». В результаті: +47% нових клієнтів до плану, 2-ге місце на ринку по обсягу кредитів 5-7-9%, ПУМБ вперше увійшов у Топ-5 по користуванню банківськими послугами та злетів на Tоп-3 в рейтингу «Кращий банк для малого та середнього бізнесу».
Brand Experience: Live, AR/VR/Digital, Live + AR/VR/Digital
The butterfly in a spacesuit
Агентство: Gres Todorchuk. Клієнт: Нова пошта
Crisis Response
The first virtual restaurant in Ukraine — Chernomorka.Online
Агентство: Vintage. Клієнт: Черноморка
Під час першого локдауну на початку 2020 року продажі ресторану знизились на 73% у порівнянні зі звичайним періодом. Перед власниками був вибір: звільняти людей і закривати ресторани або ризикувати і експериментувати, щоб вижити і зберегти бізнес. Ми вирішили експериментувати і створили перший в Україні віртуальний ресторан. Ми запустили сайт з відеозв’язком і дали можливість онлайн-спілкування клієнту, щоб обирати свою рибу разом з офіціантом. Кожен гість, залишаючись вдома, міг відвідати наш онлайн-ресторан з офіціантами, музикою, вибором риби і навіть можливістю побачити шеф-кухаря. Ми на 625% перевищили наш план з кількості щоденних замовлень. Також в цілях було робити 50% каси від долокдаунівського періоду, а вийшло 110%.
Marketing Innovation Solutions
The best side of Molokija
Агентство: Starcom Ukraine. Клієнт: Молокія
Проведений ребрендинг — зміна пакування — де головною стала сторона зі складом продукції та якісно спланована крос-медійнійна підтримка дозволи значно збільшити показник OFF-TAKE. В результаті Кефір та Білий Йогурт Молокія посіли рекордне для себе Перше місце в своїх сегментах як у гривні, так і в кілограмах у період з лютого по травень 2021.
PR, Корпоративна репутація
The bun with the story that Ukraine loved
Агентство: Gres Todorchuk. Клієнт: Сільпо
Positive Change – Social Good: Brands
The disease that Ukraine doesn’t notice
Агентство: Gres Todorchuk. Клієнт: Roche
Рак легені – найбільш смертельне онкологічне захворювання, на яке широка аудиторія в Україні не звертає увагу. Щоб розповісти про хворобу та важливість ранньої діагностики коли світ сфокусований на пандемії, у центрі Києва, над НСК «Оліймпійський» Roche провели музичний та світловий спектакль за участі дронів, що розповідали історії 3 героїів, чиє життя змінив рак легені. Проєкт охопив 14000000 контактів за день з нульовими інвестиціями у медіа та згадкою великого фармацевтичного бренду Roche у 76% публікацій. А згідно Google Trends саме у листопаді 2020 року відбувся пік річних пошукових запитів по темі «рак легені».
Positive Change – Social Good: Non-Profit
Fake Porn
Агентство: MedInform Ukraine. Клієнт: 100% LIFE
Zerna Pravdy — how a fundraising campaign brings back the names of 7 000 000 victims of Holodomor
Агентство: Postmen. Клієнт: Фонд Музею Голодомору
Завдяки фандрейзинговій кампанії Zerna Pravdy, неурядова організація “Фонд розвитку Музею Голодомору” протягом одного року змогла об’єднати Уряд, Президента і українців навколо створення Музею Голодомору.
За перший місяць кампанії вдалося зібрати понад 6,5 млн гривень від людей з 20 країн світу. Кампанія охопила понад 20 млн українців та повернула до порядку денного тему Голодомору в Україні, яка з листопада 2008 року у 5-кратному розмірі втратила свою обговорюваність.